تبیان، دستیار زندگی
: حریف تمرینی باتكنیك ندارم شـرایط بدنی‌ام منـاسب نیست نایب قهرمان جهان در سال 2002 و 2003 گفت: هر چند در حال حاضر از لحاظ فیزیك بدنی شرایط ایده‌الی ندارم، اما تا المپیك سخت تلاش خواهم كرد. علیرضا حیدری در ارزیابی از مسابقات...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

25/01/1383

علیرضا حیدری

:

حریف تمرینی باتكنیك ندارم

شـرایط بدنی‌ام منـاسب نیست

نایب قهرمان جهان در سال 2002 و 2003 گفت: هر چند در حال حاضر از لحاظ فیزیك بدنی شرایط ایده‌الی ندارم، اما تا المپیك سخت تلاش خواهم كرد.

علیرضا حیدری در ارزیابی از مسابقات جام جهانی «آذربایجان» اظهار داشت: این مسابقات از این جهت كه در كوران رقابت‌ها قرار گرفتم و توانستم توانایی‌های خود را بروز دهم، مفید بود، اما مسابقات خیلی سنگین نبود كه بخواهم خود را در آن به خوبی محك بزنم.

وی یكی از مشكلات كنونی خود را نداشتن حریف تمرینی مناسب در كشور دانست و تصریح كرد: هر چند ممكن است كشتی‌گیرانی وجود داشته باشند كه حریفان تمرینی خوبی برای من باشند، اما بین حریفی كه روی تشك من را از لحاظ تكنیكی و تاكتیكی خسته می‌كند و به بدنم فشار می‌آورد، با رقیبی كه از نظر قدرتی فشار ایجاد می‌كند، خیلی تفاوت دارد. مسلما در این زمینه حریفی مناسب است كه از نظر تكنیكی من را اذیت كند، نه از لحاظ قدرتی. افزایش قدرت بدنی به راحتی با وزنه‌ و یا با كشتی‌ گرفتن در یك وزن بالاتر بدست می‌آید.

حیدری، كشتی‌گیران روسیه، گرجستان، تركیه، آمریكا و بلاروس را حریفان اصلی خود در المپیك دانست و تاكید كرد: در صورتی می‌توانم با دست پر از آتن به ایران بازگردم كه حداقل در چند میدان بین‌المللی حاضر شوم و قبل از المپیك با این حریفانم كشتی بگیرم. اینك وضعیت به گونه‌ای است كه تمام حریفانم روی من شناخت دارند و كاملا به این مسئله واقفند با چه تكنیكی در مقابل من حاضر شوند.

قهرمان جهان در سال 98 در رابطه با علت عدم نتیجه‌گیری تیم در مسابقات جام جهانی آذربایجان اظهار داشت: در این مسابقات علاوه بر آماده نبودن، تیم از شرایط روحی خوبی نیز برخوردار نبود، شانس قرعه نیز در نتیجه‌گیری بسیار حایز اهمیت بود.

وی در پایان در خصوص حضور و یا عدم حضورش در مسابقات قهرمانی آسیا در تهران گفت: در این مورد هنوز با مربیان صحبت نكردم و نظر آنان شرط است.