تبیان، دستیار زندگی
حتی در یكی از اسناد آنها آمده كه بین بعضی از هیئت‎های می‎آمدند اشعاری را برای مداحی در اختیار آنها قرار می‎دادند كه كاملا بدعت بود. قمه توزیع می‎كردند بین عزاداران با بودجه خودشان . و اینها همه دست‎هایی است كه پشت پرده واقعا در این قضیه دخالت دارند و باید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توزیع قمه توسط انگلیسی‎ها

رحیم پور ازغدی

... در اسناد وزارت خارجه انگلیس بعدها منتشر شد و افشا شد كه در ایران و عراق و هند دست كم اینها سرمایه‎گذاری كلانی كردند كه چطور در محافل مذهبی و هیئت‎های مذهبی از جمله بین شیعیان نفوذ بكنند. و از جریان پاك و ارزشمند مدح اهل‎بیت سوءاستفاده بكنند و این جریان مبارك مؤثر در تاریخ شیعه و انقلاب را تبدیل كنند به عامل مخدر و تفرقه بین مسلمین .

حتی در یكی از اسناد آنها آمده كه بین بعضی از هیئت‎های می‎آمدند اشعاری را برای مداحی در اختیار آنها قرار می‎دادند كه كاملا بدعت بود. قمه توزیع می‎كردند بین عزاداران با بودجه خودشان . و اینها همه دست‎هایی است كه پشت پرده واقعا در این قضیه دخالت دارند و باید این دخالت‎ها را دید . البته ممكن است یك مداحی با اخلاص دروغ بگوید و یك عزادار با اخلاص هم قمه بزند. ما بحثی با اون‎هایی كه این كارها را انجام می‎دهند نداریم . اما توجه داشته باشیم كه پشت این جریانات و پرده‎ها گاهی ممكن است دست‎هایی در كار باشد برای این كه تفرقه و فتنه ایجاد بكنند و یك ادبیات افراطی.

روش‎های غالی‎گرانه، بدعت و هتاكی نسبت به مقدسات سایر مذاهب اسلامی را باب بكنند و مسلمین را از جبهه اصلی و نبرد اصلی منحرف بكنند ... .

منبع: 

نقل از سی دی مجموعه سخنرانی‎های استاد رحیم پور ازغدی تحت عنوان " آنچه نگفتند " سی دی شماره 1 (عنوان سخنرانی: سیره حاكمان، چه باید كرد؟ دقایق 6:00 تا 7:30 ) از موسسه فرهنگی طرحی برای فردا ، صحبت‎های استاد رحیم پور ازغدی در سخنرانی پیش از خطبه‎های نماز جمعه تهران .

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.