تبیان، دستیار زندگی
در برنامه فتوشاپ این امكان برای شما وجود دارد كه می‌توانید برای فعال كردن منوها، پالت‌ها و فرامین مختلف از كلیدهای میانبر استفاده كنید. همچنین می‌توانید كلیدهای میانبری كه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نحوه سفارشی كردن كلیدهای میانبر

در برنامه فتوشاپ این امكان برای شما وجود دارد كه می‌توانید برای فعال كردن منوها، پالت‌ها و فرامین مختلف از كلیدهای میانبر استفاده كنید. همچنین می‌توانید كلیدهای میانبری كه بطور پیش‌فرض برای اجرای فرامین مختلف تعریف شده است را حذف كرده یا تغییر دهید.

اجرای كادر محاوره‌ای Keyboard Shortcuts

نحوه سفارشی كردن كلیدهای میانبر

برای اجرای كادر محاوره‌ای Keyboard Shortcuts گزینه Edit\ Keyboard Shortcuts را انتخاب كنید.

انتخاب یا ایجاد مجموعه كلیدهای میانبر جدید

نحوه سفارشی كردن كلیدهای میانبر

برنامه فتوشاپ به شما امكان می‌دهد تا چندین فرمان را در مجموعه میانبرها ذخیره كنید كه می‌تواند با هر یك از كاربران، وظایف یا روند كاری جاری متناسب باشد. از این رو فشردن كلیدها می‌تواند نتایج مختلفی را بسته به اینكه كدام مجموعه میانبر را بارگذاری كرده‌اید، داشته باشد. یك مجموعه میانبر را از منوی كشویی كه در بالای كادر محاوره‌ای قرار دارد، انتخاب كنید یا دكمه New Set را كه در سمت راست منو قرار دارد كلیك كنید تا یك كپی از مجموعه میانبرهایی كه بطور جاری بارگذاری شده‌اند، ایجاد شود. در صورتی كه هیچ مجموعه میانبری توسط شما ایجاد نشده باشد، برنامه بطور اتوماتیك مقادیر پیش‌فرض را بارگذاری می‌كند.

انتخاب نوع میانبرها

نحوه سفارشی كردن كلیدهای میانبر

از لیست كشویی Shortcuts For، یك دسته‌بندی را انتخاب كنید. این گزینه‌ها عبارتند از: Application Menus، Palette Menus و Tools. با انتخاب هر یك از دسته‌بندی‌های فوق، لیست فرامین ضمیمه شده به آن نوع نشان داده می‌شوند.

تعیین كلیدهای میانبر

نحوه سفارشی كردن كلیدهای میانبر

فرمان یا ابزاری كه می‌خواهید كلید میانبری را به آن نسبت دهید انتخاب كنید. لیست فرامین منو را با كلیك كردن فلش مثلثی كه در گوشه چپ هر فرمان قرار دارد باز كنید تا فرامین زیرگروه آن‌ها مشخص شوند. سپس كلیدهای میانبر مورد نظرتان را كه قصد ضمیمه كردن به آن ابزار یا فرمان را دارید فشار دهید. دقت كنید كه در این كلیدها از تركیب ?/Ctrl یا یك كلید عملیاتی دیگر به همراه لااقل یكی از كلیدهای عددی/حرفی استفاده كنید.

رفع تعارضات

نحوه سفارشی كردن كلیدهای میانبر

در صورتی كه كلیدهای میانبر انتخابی شما از قبل به فرمان خاصی ضمیمه شده باشند، یك پیام نمایان شده و شما باید تعیین كنید كه آیا می‌خواهید این كلیدها از فرمان قبلی حذف شوند یا خیر. در صورتی كه قصد اعمال این كلیدها به فرمان یا منوی جدید را دارید گزینه Accept and Go to Conflict را انتخاب كرده و در صورتی كه چنین قصدی ندارید گزینه Undo Changes را انتخاب نمائید. اگر گزینه Accept and Go To Conflict را انتخاب كنید، فرمان قبلی باز شده و به شما امكان می‌دهد تا یك كلید تركیبی دیگر را به آن ضمیمه كنید.

اعمال تغییرات

نحوه سفارشی كردن كلیدهای میانبر

بعد از وارد كردن تمامی كلیدهای میانبر مورد نظر و برای ذخیره مجموعه میانبرها، دكمه OKرا كلیك كنید. در این وضعیت با فشردن كلیدهای تركیبی ضمیمه شده، فرمان یا ابزار مربوط انتخاب می‌شود.

*توجه *

ایجاد یك فایل از كلیدهای میانبر

به خاطر سپردن تمامی كلیدهای میانبری كه در مجموعه‌های مختلف ایجاد كرده‌اید یا بطور پیش‌فرض در برنامه تعیین شده‌اند سخت می‌باشد. برای رفع این مشكل می‌توانید با انتخاب دكمه Summarize كه در كادر محاوره‌ای Keyboard Shortcuts قرار دارد، لیستی از كلیدهای میانبر مختلف را در یك فایل HTML ایجاد كنید.

حذف مجموعه‌ها و میانبرها

برای حذف كردن یك كلید میانبر ضمیمه شده به یك ابزار، می‌توانید ابتدا آن ابزار یا فرمان را در كادر محاوره‌ای Keyboard Shortcuts انتخاب كنید و سپس دكمه Delete Shortcut را كلیك كنید. برای حذف یك مجموعه میانبر نیز می‌توانید دكمه Delete Set را كه در سمت چپ دكمه OK قرار دارد كلیك كنید.