تبیان، دستیار زندگی
در فتوشاپ امكان الحاق توضیحات در قالب صوت و متن به فایل‌ها وجود دارد. این ویژگی برای تبادل و انتقال توضیحات یا سؤالات و كسب نظر و ایده دیگر افراد مناسب است. بطوریكه چندین نفر می‌توانند فایل...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نوشتن توضیحات بر روی فایلها و الصاق صوت

در فتوشاپ امكان الحاق توضیحات در قالب صوت و متن به فایل‌ها وجود دارد. این ویژگی برای تبادل و انتقال توضیحات یا سؤالات و كسب نظر و ایده دیگر افراد مناسب است. بطوریكه چندین نفر می‌توانند فایل را ارزیابی كرده و پیشنهاد اعمال تغییر و یا بهبود در آن را بدهند. فایل‌ها در فتوشاپ می‌توانند بسیار پیچیده باشند و به خاطر سپردن نحوة ساخت انبوهی از لایه‌ها، فیلترها، و افكت‌‌ها نیز بسیار مشكل است.الصاق متون و صوت در واقع می‌تواند روش مناسبی در جهت اطمینان بخشی به طراحان باشد تا مثلاً نحوه ساخت یك افكت را همواره به خاطر داشته باشند.

انتخاب ابزار Notes

 نوشتن توضیحات بر روی فایلها و الصاق صوت

برای باز كردن فایلی كه قصد الصاق به آن را دارید از منوی File\Open استفاده كنید. سپس ابزار Notes را از طریق نوار ابزار انتخاب كنید.

تعیین گزینه‌های ابزار Notes

گزینه‌های موجود در نوار Options را تغییر دهید. فیلد Author امكان تعیین نامی كه بر روی نوار عنوان نشانه‌ها دیده می‌شود را می‌دهد. همچنین امكان تغییر نوع، اندازه و رنگ فونت مربوطه را نیز دارید.

قرار دادن توضیحات

 نوشتن توضیحات بر روی فایلها و الصاق صوت

حال بر روی تصویر كلیك كنید تا نشانه‌ای به تصویر وارد شود. در صورتی كه قصد ایجاد یك نشانه در شكل و اندازه خاصی داشته باشید، می‌توانید در حالیكه بر روی صفحه كلیك می‌كنید دكمه ماوس را پایین نگه داشته و آن را به اطراف بكشید تا شكل مورد نظرتان ایجاد شود.

وارد كردن متن

 نوشتن توضیحات بر روی فایلها و الصاق صوت

در داخل پنجره توضیحات كلیك كنید تا مكان‌نما در داخل آن ظاهر شود و متن مورد نظر را تایپ كنید. از فرامین استاندارد ویرایشی همانند Cut ، Copy و Paste نیز می‌توانید استفاده كنید.هنگامیكه تایپ مطلب‌تان به پایان رسید، دكمة Close كه در گوشه سمت چپ بالای پنجره توضیحات قرار دارد كلیك كنید تا بسته شود.

انتخاب ابزار Audio Annotation Tool

 نوشتن توضیحات بر روی فایلها و الصاق صوت

برای ایجاد توضیحات صوتی از نوار ابزار، گزینه Audio Annotation Tool را انتخاب كنید. البته این گزینه به همراه ابزار Notes Tool بطور مشترك بر روی یك آیكون قرار دارند كه با نگه داشتن دكمه ماوس بر روی این آیكون گزینه مزبور نیز فعال می‌شود.

ضبط صدا

 نوشتن توضیحات بر روی فایلها و الصاق صوت

در داخل تصویر كلیك كنید تا آیكون نشانه صوتی در روی فایل وارد شود. برای ذخیره پیغام صوتی بر روی دكمة Start از كادر محاوره‌ای Audio Annotation كلیك كرده و با استفاده از میكروفون شروع به صحبت كردن كنید. پس از پایان صحبت‌تان می‌توانید دكمة Stop را كلیك كنید. در سیستم‌های مكینتاش برای ذخیره صدا دكمة Record را به جای Start كلیك كنید. البته در هر دو سیستم برای ذخیره صدا در فایل باید دكمة Save را كلیك كرد و برای پخش صدا نیز باید بر روی آیكون صدا دو بار سریع كلیك كنید.

*توجه*

قرار دادن توضیحات در فایل‌های PDF

هنگامیكه توضیحات را در فایلی با قالب PDF ذخیره می‌كنید، توضیحات صوتی یا متنی در كنار آن فایل ذخیره می‌شوند. برای این كار گزینه File\Save As و سپس Photoshop PDF را از منوی كشویی كادر محاوره‌ای Save As انتخاب كنید.توجه داشته باشید كه گزینة مربوط به Annotations در كادر محاوره‌ای انتخاب شده باشد.

مخفی كردن آیكون‌ها

نشانه‌ها و آیكون‌های صوتی نشان دهندة آن هستند كه تصویر دربردارنده یك توصیف متنی یا صوتی است. برای مخفی كردن این آیكون‌ها، گزینه View\Extras را انتخاب كنید. برای برگشت مجدد آیكون‌ها، مجدداً این فرمان را انتخاب كنید.