تبیان، دستیار زندگی
اخبار ورزشی مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا با قهرمانی تیم چین به پایان رسید ایران در جایگاه سوم ایستاد در پایان رقابتهای سی و ششمین دوره‌ی مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا در سال ‌٢٠٠٤ و در شهر آلمات...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

25/01/1383

اخبار ورزشی

مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا با قهرمانی تیم چین به پایان رسید

ایران در جایگاه سوم ایستاد

در پایان رقابتهای سی و ششمین دوره‌ی مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا در سال ‌٢٠٠٤ و در شهر آلماتی قزاقستان، تیم ایران قهرمان دوره قبل مسابقات با ‌٨/١٨١ امتیاز مكان سوم آسیا را از آن خود كرد.

در پایان مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا تیم چین، با ‌٨/٢٠٧ امتیاز در جایگاه نخست قرار گرفت. تیم قزاقستان با ‌٨/١٩٧ امتیاز دوم شد و تیم ایران با ‌٨/١٨١ در جایگاه سوم قرار گرفت. قرقیزستان با ‌٨/١٧٧ امتیاز در جایگاه چهارم قرار گرفت، تایلند با ‌٨/١٤٥ امتیاز پنجم شد، عراق با ‌٨/١٤٠ امتیاز در جایگاه ششم ایستاد و كره شمالی با ‌٧/١٣٥ امتیاز عنوان هفتمی را از آن خود كرد.

با توجه به جدول رده بندی، تیمهای قزاقستان و قرقیزستان دو سهمیه‌ برای مسابقات وزنه برداری المپیك آتن كسب كردند و تیمهای تایلند ، عراق و كره شمالی هر كدام یك سهمیه كسب كردند.

تیمهای ایران و چین پیش از این در مسابقات جهانی وزنه برداری شش سهمیه‌ی كامل المپیك را كسب كرده بودند.

هانی زمانی نخستین لژیونر هندبال؛

بازیكن تیم هندبال فولاد سپاهان به تیم الاتحاد عمان پیوست

هانی زمانی بازیكن تیم هندبال فولاد سپاهان با یك قرارداد 2 ماهه به تیم هندبال الاتحاد عمان پیوست.

مهدی اخوان، مدیر فنی و مسوول هندبال باشگاه فولاد سپاهان ، ضمن تایید این خبر گفت: برای اولین بار است كه در رشته‌ی هندبال یك بازیكن ایرانی به عنوان لژیونر در یك تیم خارجی بازی می‌كند كه با برداشتن این گام امیدواریم در سال‌های آتی بر تعداد انتقال بازیكنان ما به سایر كشورهای دنیا افزوده شود.

وی با اشاره به اینكه در مسابقات ساحلی عمان و رقابت‌های هندبال غرب آسیا در قطر، بازی‌های «زمانی» توجه كادر فنی تیم هندبال الاتحاد عمان را به خود جلب كرد، افزود: زمانی یكی از بازیكنان با تكنیك و خوش اخلاق تیم سپاهان است كه به شخصه آینده‌ی خوبی را برای وی پیش بینی می‌كنم. وی با یك قرارداد 2 ماه به تیم الاتحاد عمان پیوسته است و از سوی مسوولین باشگاه سپاهان نیز مقرر شده تا در ازای انتقال این بازیكن به باشگاه الاتحاد، هیچ گونه مبلغی از طرف باشگاه سپاهان از این بازیكن دریافت نشود.

مسوول هندبال باشگاه سپاهان همچنین در خصوص مبلغ قرارداد این بازیكن اظهار داشت: باشگاه تمامی امور مربوط به مسایل مالی را به خود بازیكن واگذار كرده است و بر همین اساس اطلاع دقیقی از مبلغ قرارداد این بازیكن نداریم.

اخوان با بیان اینكه تیم هندبال سپاهان در اندیشه‌ی تكرار قهرمانی خود در رقابت‌های فصل آتی لیگ است اظهار داشت: مربی اوكراینی تیم سپاهان هنوز از كشور خود بازنگشته است، اما طبق هماهنگی‌های قبلی، قرار بود وی به همراه خود چند بازیكن هندبال اوكراینی را برای انعقاد قرارداد به ایران بیاورد تا در صورت توافقات نهایی، از وجود آنها در لیگ استفاده كنیم.

وی افزود: بازیكنان ما در حال حاضر روزانه 2 جلسه تمرین را پشت سر می‌گذارند تا ضمن حفظ آمادگی خود با توان بیشتری در مسابقات لیگ سال جاری حضور پیدا كنند.

مسوول هندبال باشگاه سپاهان در پایان اظهار داشت: تیم هندبال سپاهان به دنبال سكوهای آسیایی است و بر این اساس با هماهنگی‌های انجام شده از تمام توان مجموعه‌ی باشگاه برای رسیدن به اهداف مورد نظر خود استفاده خواهد كرد.

درخواست حضور دو مربی چینی از فدراسیون جهانی ووشو

تركیب نهایی تیم ملی تكواندو تا پایان هفته‌ی آینده اعلام می‌شود

صمد ولی زاده، نایب رییس فدراسیون ووشو از انجام مكاتبات لازم نسبت به حضور قطعی دو مربی طراز اول چینی در بخش‌های سانشو و تالو خبر داد.

وی تصریح كرد: در نشست روز شنبه با بهرام افشارزاده، دبیر كل كمیته‌ی ملی المپیك، نامه‌ای رسمی مبنی بر درخواست حضور دو مربی طراز اول به فدراسیون جهانی ووشو ارسال شد و حداكثر تا پایان هفته‌ی آینده، پاسخ نهایی را دریافت خواهیم كرد.

**دكتر پاول هوگلاند، رییس فدراسیون جهانی جوجیتسو و رییس فدراسیون جهانی هنرهای رزمی، طی پیام‌های جداگانه‌ای، انتصاب بهزاد كتیرایی به سمت سرپرست فدراسیون‌های ووشو و ورزش‌های رزمی را تبریك گفتند.

در متن این پیام‌ها از ایران به عنوان كشوری مهم در تمامی ورزش‌های رزمی به همراه ورزشكارانی ماهر و مستعد نام برده شده است كه مسلما در توسعه رقابت‌های بین‌المللی و جهانی حضوری موثر خواهد داشت.

**در پایان نشست روز شنبه سبك‌های ایرانی فدراسیون ورزش‌های رزمی، از این پس این سبك‌های رزمی در قالب مدیریت سبك‌های ایرانی به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

به گزارش ایسنا، سبك‌هایی چون رزمی ایران، هالا، رزم‌آوران، رزم و جهاد و .. در این جلسه حضور داشتند.

لازم به یادآوری است كه با انجام این نشست، حدود 40 سبك رزمی تحت پوشش فدراسیون ورزش‌های رزمی هم اكنون در قالب سه مدیریت: سبك‌های رینگی، سبك‌های كونگ فو و سبك‌های ایرانی دسته‌بندی شده‌اند.

روسای هر كدام از سه مدیریت یاد شده، تا پایان هفته‌ی جاری و با انتخاب اعضای هر گروه انجام خواهد شد.

**از سوی حجت اله خطیب، مدیر كل اداره‌ی تربیت بدنی استان تهران، سالن ورزشی خوراكیان تهران نیز در اختیار فدراسیون ووشو قرارگرفت.

به گزارش ایسنا، این سالن به منظور برگزاری مسابقات، استاژهای فنی داوری و مربیگری مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

.**تركیب نهایی تیم ملی تكواندو كشورمان، اعزامی به شانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا ـ اقیانوسیه، اواخر هفته‌ی آینده مشخص می‌شود

به گزارش ایسنا، در حال حاضر 19 تكواندوكار در اردوهای آماده‌سازی تیم ملی حضور دارند كه از بین آنها، 6 تكواندوكار، عازم پیكارهای قاره‌ای كره‌ی جنوبی (29 اردیبهشت ـ اول خرداد)، خواهد شد.

از مجموع 15 دوره مسابقات تكواندو قهرمانی آسیا ـ اقیانوسیه، تیم ملی تكواندو كشورمان مجموعا در ده دوره این رقابت‌ها حضور و در مجموع چهار مدال طلا، 16 مدال نقره و 23 مدال برنز كسب كرده است.