تبیان، دستیار زندگی
ه 1383 داریوش مهرجویی با چند كار جدید فیلم «مهمان مامان» آخرین ساخته داریوش مهرجویی بعد از «شهر زیبا» از اول مرداد ماه  در گروه سینمایی عصر جدید اكران می شود. این فیلم كه محصول سیما فیلم است بر اساس قصه ای از هوشنگ مرا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری 25فروردین ماه 1383

داریوش مهرجویی با چند كار جدید

فیلم «مهمان مامان» آخرین ساخته داریوش مهرجویی بعد از «شهر زیبا» از اول مرداد ماه  در گروه سینمایی عصر جدید اكران می شود. این فیلم كه محصول سیما فیلم است بر اساس قصه ای از هوشنگ مرادی كرمانی توسط مهرجوی و وحیده محمدی فر نوشته شده است و قرار است توسط ایما فیلم پخش شود.

به گزارش ایسنا، مهرجویی گفته است: سریالی با استفاده از تصاویر پشت صحنه فیلم «مهمان مامان» و صحنه هایی از فیلم، به صورت 4 تا 5 قسمت 30 دقیقه ای سال آینده از تلویزیون پخش خواهد شد. از سوی دیگر ایرنا نیز خبر داد: فیلم مستند «باغ های ایرانی» به كارگردانی «داریوش مهرجویی» برای فصل تابستان آماده نمایش می شود.

وی گفت: فیلمبرداری اكثر صحنه های مستند باغ های ایرانی انجام شده و این فیلم پس از آماده شدن بخش هایی كه به هلیكوپتر نیاز دارد، تكمیل می شود. این كارگردان از اواخر سال گذشته منتظر دریافت هلیكوپتر برای تكمیل فیلم خود است. وی قرار است با مستند جدید خود در نخستین نمایشگاه باغ های ایرانی با عنوان «نمایش حكمت كهن از منظر جدید» كه از 16 شهریور ماه به مدت دو ماه برگزار می شود، شركت كند. نمایشگاه باغ ایرانی با هدف جست و جوی مفهوم كنونی «باغ ایرانی» و با عرضه آثاری از هنرمندان صاحب نام عرصه نقاشی، مجسمه سازی و فیلم از جمله «عباس كیارستمی»، «پرویز تناولی»،« داریوش مهرجویی»، «فرشید مثقالی» و «فریده لاشایی» بر پا می شود.

مهرجویی همچنین درباره فیلم «گمگشته» كه قرار بود در كشور «آلمان» بسازد، افزود: ساخت این فیلم توسط من منتفی شده است. وی همچنین از تولید فیلم سینمایی «تولدت مبارك» در سال 83 خبر داد. این كارگردان گفت: پروانه ساخت این فیلم پیشتر صادر شده است، اما ساخت فیلم «مهمان مامان»، تولید آن را به تعویق انداخت. مهرجویی افزود: قصد دارم پروانه ساخت فیلم تولدت مبارك را برای تولید در سال جاری تمدید كنم. فیلمنامه «تولدت مبارك» را «داریوش مهرجویی» و «وحیده محمدی فر» به صورت مشترك نوشته اند و این اثر دارای مضمونی اجتماعی و خانوادگی است.