تبیان، دستیار زندگی
File Browser یا مرورگر فایل‌ها در واقع پنجره و پالتی شناور است كه امكان مشاهده سریع فایل‌ها را به شما می‌دهد و منبع و محلی برای دسترسی به فایل‌های تصویری موجود در سیستم ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نحوه استفاده از مرورگر فایل‌ها

File Browser یا مرورگر فایل‌ها در واقع پنجره و پالتی شناور است كه امكان مشاهده سریع فایل‌ها را به شما می‌دهد و منبع و محلی برای دسترسی به فایل‌های تصویری موجود در سیستم یا سرور می‌باشد. این قسمت از برنامه فتوشاپ به شما امكان مرور گرافیكی چندین فایل تصویری و پوشه را می‌دهد و حتی اگر نام فایل‌های شما نامشخص بوده و یا تعداد بیشماری از فایل‌های تصویری در یك پوشه قرار داشته باشد، باز هم به سرعت قابل مشاهده خواهند بود.

باز كردن مرورگر فایل‌ها

نحوه استفاده از مرورگر فایل‌ها

برای باز كردن File Browser آیكون آن را در نوار Options كلیك كنید. البته از طریق منوی Window نیز این مرورگر قابل دسترسی است و با انتخاب گزینه Window\File Browser فعال می‌شود.

مشاهده محیط‌ مرورگر فایل

نحوه استفاده از مرورگر فایل‌ها

پنجره مرورگر فایل‌ها از 4 قسمت مجزا و مرتبط با هم تشكیل شده است. لیست فایل‌ها، محیط پیش‌نمایش تصویر و مشخصات مربوط به فایل در ستون سمت چپ و در ستون سمت راست نیز عكس‌های كوچك فایل‌ها نشان داده می‌شوند.

دسترسی به یك پوشه از تصاویر

نحوه استفاده از مرورگر فایل‌ها

منوهای درختی را در لیست فایل مرور كنید تا به پوشه مورد نظر كه تصاویر در آن قرار دارد برسید. بر روی نام پوشه كلیك كنید تا انتخاب شود. انجام چنین كاری سبب بارگذاری سریع تصاویر كوچكی از فایل‌ها در محیط سمت راست می‌شود.

انتخاب یك تصویر

نحوه استفاده از مرورگر فایل‌ها

برای مشاهده تصویر بزرگتر كافی است بر روی عكس كوچك آن كلیك كنید. در این حالت اطلاعات مربوط به اندازه فایل انتخاب شده، پسوند، تاریخ‌های تغییر و دیگر موارد در قسمت مشخصات فایل قابل دسترسی است.

باز كردن یك تصویر

نحوه استفاده از مرورگر فایل‌ها

بر روی عكس كوچك مورد نظرتان دو بار كلیك كنید تا فایل باز شود. در صورتی كه می‌خواهید فایل‌های دیگری را نیز باز كنید روی File Browser كلیك كرده و سپس مجدداً فایل مورد نظرتان را دو بار كلیك كنید. همچنین می‌توانید با پائین نگاه داشتن كلید Shift در هنگام كلیك كردن تصاویر، چندین عكس را انتخاب كرده و در نهایت با دو بار كلیك مجموعه تصاویر انتخاب شده را باز كنید.

 * توجه *

حافظه پنهانی فایل‌ها

فایلهایی كه شما برای اولین بار در File Browser مشاهده می‌كنید در حافظه پنهانی (Cache) تصاویر ذخیره می‌شوند. این كار باعث افزایش سرعت مشاهده این فایلها در مراحل بعدی می‌شود. در صورتی كه فایل یا پوشه‌ای را به پوشه قبلی اضافه كردید باید اطلاعات این حافظه را با انتخاب گزینه View\Refresh از File Browser بروزرسانی كنید.

چرخش فایل‌ها و تصاویر كوچك

در برخی موارد یك فایل عكس دوربین دیجیتالی یا یك عكس اسكن شده، نیاز به چرخش دارد. در پنجره مرورگر فایل و بعد از منوی View در بالای پنجره، دكمه‌های Rotate در دو جهت واقع شده است كه می‌توانید با انتخاب یك عكس و سپس كلیك بر روی این دكمه‌ها در جهت عقربه‌های ساعت، یا در جهت عكس عقربه‌های ساعت تصویر را 90 درجه بچرخانید. هنگامیكه شما فایل را باز می‌كنید، فتوشاپ چرخش نشان داده شده در عكس كوچك را بطور اتوماتیك اعمال می‌كند.