تبیان، دستیار زندگی
وان بهترین وزنه‌بردار جهان انتخاب كردند رضازاده دست نیافتنی است حسین رضازاده از سوی مردم جهان به عنوان بهترین وزنه‌بردار جهان انتخاب شد. نشریه‌ی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری طی نظرسنجی از مردم اقدام به انتخاب بهترین وزنه‌بردار...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

23/01/1383

مردم، رضازاده را به عنوان بهترین وزنه‌بردار جهان انتخاب كردند

رضازاده دست نیافتنی است

حسین رضازاده از سوی مردم جهان به عنوان بهترین وزنه‌بردار جهان انتخاب شد.

نشریه‌ی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری طی نظرسنجی از مردم اقدام به انتخاب بهترین وزنه‌بردار در سال 2003 كرده كه مجموعا 228 رای از 42 كشور جهان دریافت شد.

تمام شركت كنندگان در این رای‌گیری آرای خود را از طریق پست الكترونیكی اعلام كرده‌اند كه در نهایت 17 نامزد در رده‌ی مردان و بانوان برگزیده شد، ضمن اینكه علیرغم رویدادهای غیر قابل پیش بینی متعددی كه در مسابقات جهانی ونكوور كانادا اتفاق افتاد، اما مجموع آرا تعجب‌ برانگیز نبود.

در واقع 7 كاندیدای بانوان از میان 17 كاندیدای اعلام شده اهل كشور چین بودند، در رده‌ی مردان نیز انتخاب «رضازاده» قوی ترین مرد جهان و «هلیل موتلو»، قهرمان سبك وزن تركیه، به عنوان ورزشكارانی كه بیشترین تعداد آرا را كسب كنند، محتمل به نظر می‌رسید.

لیو چان هونگ، نیز همانند رضازاده و موتلو بیشترین تعداد امتیاز كه بالغ بر 1000 امتیاز می‌شد را كسب كرد.

پس از سال 2000 و 2002 حسین رضازاده برای سومین بار به عنوان بهترین وزنه‌بردار سال جهان انتخاب شد، كه تاكنون «نعیم سلیمان اوغلو» با شش بار انتخاب به عنوان بهترین ورزشكار جهان از این قهرمان ایرانی پیش است. البته رضازاده هنوز از شانس انتخاب در دوره‌های بعد نیز برخوردار است.