تبیان، دستیار زندگی
را شكست داد تیم فوتبال سایپا تهران در دیداری جذاب و پرهیجان موفق شد تیم پرسپولیس را با حساب سه بردو شكست دهد. دراین بازی كه درچارچوب رقابتهای هفته بیست وچهارم ازرقابتهای لیگ برترباشگاههای كشوروبه قضاوت جلال مرادی درورزشگاه آ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

23/01/1383

سایپا پرسپولیس را شكست داد

تیم فوتبال سایپا تهران در دیداری جذاب و پرهیجان موفق شد تیم پرسپولیس را با حساب سه بردو شكست دهد.

دراین بازی كه درچارچوب رقابتهای هفته بیست وچهارم ازرقابتهای لیگ برترباشگاههای كشوروبه قضاوت جلال مرادی درورزشگاه آزادی برگزارشد، تیم سایپا درنیمه نخست یك بازی پایاپای تیم قدرتمند پرسپولیس را با شكست متوقف كرد.

نخستین خطررا سهراب انتظاری دردقیقه 15 برروی دروازه نامداری خلق كرد وبا ضربه سر می رفت تا دروازه را بازنماید، اما توپ با برخورد به پاهای دروازبان سایپا برگشت خورد ودرادامه كریم باقری با شوتی سنگین دروازه را هدف گرفت كه توپ با فاصله اندكی به خارج زد.

دودقیقه بعد باقری یكبار دیگر با شوتی سنگین دروازه نامداری را تهدید كرد كه این ضربه با فاصله اندكی به خارج رفت. حملات پرسپولیس دراین زمان ادامه داشت كه كه در یك ضدحمله توسط ابراهیم صادقی با شوتی سنگین دروازه ایلیچ را گشود تا بازی به سود سایپا ادامه یابد. شش دقیقه بعد امیرحسین یوسفی می رفت تا دومین گل را نیزوارد دروازه پرسپولیس نماید كه توپ ارسالی از سوی شجاعی ازكنارپای یوسفی گذشت تا بازی با همان نتایج دقایق قبل ادامه یابد.

سرانجام در دقیقه 35 علی دایی برروی سانتر ترائوره وبا ضربه سری دیدنی دروازه سایپا را گشود تا بازی با نتیجه مساوی ادامه یابد.

دردقیقه40 بازی شوت سركش سلمانی می رفت تا برتری را به سود سرخپوشان تغییردهد كه تیرك دروازه مانع ازگلزنی این بازیكن شد وسرانجام دردقیقه43ابراهیم صادقی با فرارازتله آفساید گیری مدافعان پرسپولیس دومین گل را نیزوارد دروازه پرسپولیس كرد تا نیمه نخست با حساب دوبریك به سود سایپا خاتمه یافت.

در حالی كه نیمه نخست دیدار تیمهای سایپا و پرسپولیس به سود سایپا خاتمه یافته بود با آغاز نیمه دوم این پرسپولیس بود كه با هجومهای همه جانبه قصد گلزنی و برتری در این میدان را داشت و در مقابل سایپا در اندیشه حفظ نتیجه نیمه نخست بود.

نخستین حادثه را دراین نیمه برای پرسپولیس در دقیقه 55 گل محمدی ایجاد كرد كه با ضربه ای نه چندان دقیق این بازیكن به خارج رفت. سه دقیقه بعد بگوویچ با فراخوانی كاظمیان به بازی به جای انتظاری به دنبال افزایش قدرت تهاجمی تیمش بود كه در همین زمان شوت سنگین خانمحمدی نیز با فاصله كمی از روی تیر افقی به اوت رفت.

در دقیقه 61 كریم باقری توپ ارسالی كاظمیان را به پای مدافعان سایپا كوبید تا نتیجه همچنان بدون تغییر باقی بماند. حضور رضا جباری به جای عارف محمد وند دردقیقه 65 نیز تلاشی بود از جانب بگوویچ برای تهاجمی تر كردن پرسپولیس. در همین ایام و دردقیقه 68 علی سلمانی در یك رفت و برگشت درداخل محوطه شش قدم توپ را به سمت دروازه شلیك كرد كه مدافعان سایپا توپ را از روی خط دروازه برگشت دادند و درادامه ودر یك ضد حمله امیر حسین یوسفی می رفت تا گل سوم را وارد دروازه حریف نماید كه ضربه وی با بی دقتی به خارج رفت.

در دقیقه 71 اشكان نامداری كه مرداول این دیدار بود ضربه سر علی دایی را به زیبایی مهار كرد تا یك فرصت مناسب از كف مهاجمان پرسپولیس خارج شود.

در دقیقه 75 ترائوره می رفت تا برای پرسپولیس گلزنی كند اما ضربه سر این بازیكن نیز از یك قدمی دروازه در اختیار نامداری قرار گرفت.

دردقیقه 80 نیز نامداری ضربه سنگین باقری را با واكنشی زیبا به خارج فرستاد تا یك فرصت خوب از پرسپولیس گرفته شود. با وجود حملات همه جانبه پرسپولیس این سایپا بود كه دردقیقه 82 توسط علی كریمی به گل رسید تا امیدهای پرسپولیس به یاس تبدیل نماید. و سرانجام دردقیقه 87 بر اثر خطای مجید ایوبی برروی كاظمیان جلال مرادی به علامت پنالتی در سوت خوددمید تاباقری یكی از گلهای خورده پرسپولیس را جبران نماید. اخراج علی دایی در دقیقه 83 از نكات قابل توجه این دیدار بود كه در پی اعتراضات مكرر به قضاوت جلال مرادی صورت گرفت.

دردیگر مسابقات این هفته تیم‌های استقلال اهواز و پگاه گیلان در ورزشگاه تختی اهواز به تساوی یك یك دست یافتند.آلوز و سلامی‌بخش گل‌های هر دو تیم را به ثمر رساندند.

اما در دیگر دیدار این هفته ابومسلم خرسان و شموشك نوشهر در ورزشگاه شهدای نوشهر پس از 90 دقیقه تلاش به تساوی بدون گل رضایت دادند كه با این نتیجه به نظر می‌رسد شموشك نوشهر در جمع دو تیم قعر نشین جدول راهی به جز شركت در مسابقات پلی‌آف نخواهد داشت.

فجر سپاسی شیراز و برق شیراز دو تیم همشهری دیگر دیدار این هفته را در ورزشگاه حافظیه‌ی شیراز انجام دادند كه فجر سپاسی با دو گل معدنچی و موسوی از سد حریف خود گذشت.