تبیان، دستیار زندگی
ر شهر لاكرونیا پیروزی جاودانه در تاریخ فوتبال حتی هواداران خوشبین دپورتیوو لاكرونیا هم فكرش را نمی‌كردند روزی چنین پیروزی شیرین و تاریخی را برابر گروه پرقدرت میلان در ورزشگاه دیازور جشن بگیرند. این پیروزی دپورتیوو برای همیشه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

23/01/1383

ایرورتا و معجزه‌ در شهر لاكرونیا

پیروزی جاودانه در تاریخ فوتبال

حتی هواداران خوشبین دپورتیوو لاكرونیا هم فكرش را نمی‌كردند روزی چنین پیروزی شیرین و تاریخی را برابر گروه پرقدرت میلان در ورزشگاه دیازور جشن بگیرند.

این پیروزی دپورتیوو برای همیشه در تاریخ فوتبال جاودانه خواهد شد. خاویر ایرورتا سرمربی این تیم پس از پیروزی چهار بر صفر برابر میلان در دیدار برگشت لیگ قهرمانان اروپا گفت: فوق‌العاده بود! این جا معجزه كردیم شب باشكوهی برای باشگاه بود. این نتیجه تاریخی بود. اكنون ما قهرمان هستیم. پیش از شروع این دیدار همگی به جبران شكست چهار بر یك دیدار رفت امیدوار بودیم.

چند فصلی است كه شهر لاكرونیا به نتیجه‌های دور از انتظار دپور عادت كرده است. این تیم گاها در دیدار برابر حریفان كوچك نتیجه را واگذار می‌كند و بعضی وقت‌ها برابر تیم‌هایی نظیر میلان شگفتی می‌آفریند. میلانی‌ها در دیدار برابر نماینده‌ی قدرتمند اسپانیا فرصت مناسبی را در دقیقه‌ی بیست از دست دادند.

ایرورتا درباره‌ی این موقعیت گفت: كاكا در این دقیقه فرصت بسیار مناسبی داشت كه با هوشیاری خوزه مولینا توپ درون دروازه جای نگرفت. اگر آن توپ به گل تبدیل می‌شد، سرنوشت این دیدار چیز دیگری بود.

اكنون دپورتیوو لاكرونیا در مرحله‌ی نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا باید با پورتو روبرو شود. چلسی نیز دیگر دیدار مرحله‌ی نیمه نهایی این تورنمنت بزرگ را برابر موناكو برگزار می‌كند.