تبیان، دستیار زندگی
«رضا كیانیان» در نشست فیلم «همیشه پای یك زن در میان است» كه در غیاب «كمال تبریزی» برپا شد، گفت: سال‌ها است ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نشست فیلم «همیشه‌پای‌یك‌زن درمیان است»

نشست فیلم همیشه‌پای‌یك‌زن درمیان است

كیانیان: سال‌هاست كه نمی‌خواهم تماشاگر بفهمد چه نقشی را بازی می‌كنم

خبرگزاری فارس: «رضا كیانیان» در نشست فیلم «همیشه پای یك زن در میان است» كه در غیاب «كمال تبریزی» برپا شد، گفت: سال‌ها است كه دلم می‌خواهد تماشاگر نفهمد من چه نقشی را در یك فیلم بازی می‌كنم.

به گزارش فارس، نشست فیلم «همیشه پای یك زن در میان است» روز پنجشنبه 18 بهمن به علت عدم حضور اكثر عوامل اصلی فیلم با حضور علاءالدین پژهان (طراح و مجری جلوه‌های ویژه)، رضا كیانیان (بازیگر)، محسن علی‌اكبری (تهیه‌كننده) و حسین‌زندباف (تدوین‌گر) با اجرای «جلیل اكبری‌صحت» برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در ابتدای این نشست علاءالدین پژهان با اشاره به این موضوع كه این فیلم دومین كار طنز او پس از «قاعده بازی» است گفت: در این فیلم تركیبی از جلوه‌های ویژه میدانی و دیجیتال به‌كار رفت ولی به علت محدودیت‌ زمانی حضور بازیگران در فیلم، كار به‌سختی انجام شد.

حسین زندباف تدوین‌گر این فیلم در مورد روند تدوین «همیشه پای یك زن در میان است» گفت: تدوین این فیلم كار سختی بود و با مشكل زیاد و دانش كم، توانستیم در نهایت تدوین فیلم را انجام دهیم. 94 دقیقه كه زمان نهایی فیلم است به نظرم زمان مناسبی از كار درآمده است.

حامد بهداد

وی همچنین گفت: من در حسین تدوین فیلم‌هایی مثل این فیلم خندید‌ه‌ام و با تدوین فیلم‌هایی از جنس «از كرخه تا راین» گریسته‌ام و خوشحالم كه در هر دو مورد، تواسنته‌ام كاری كنم كه تماشاگر نیز هنگام تماشای فیلم چنین حسی را داشته باشد.

علی‌اكبری با رد حذف شدن بخش یا بخش‌هایی از فیلم در ممیزی، در مورد دلیل غیبت عوامل فیلم گفت: كمال تبریزی به همراه حبیب رضایی در ایتالیا مشغول تولید فیلم جدید خود با نام پاداش است. مازیار میری مجری طرح این فیلم به همراه پرویز پرستویی در لبنان در حال ساخت فیلم «كتاب قانون» است و با وجود اینكه می‌خواستند در جمع ما باشند نتوانستند به ایران بیایند.

در این نشست، رضا كیانیان در پاسخ به پرسشی در مورد نقش خود در این فیلم گفت: سال‌ها است كه دلم می‌خواهد بازیگری باشم كه تماشاگر نفهمد چه نقشی را بازی می‌كنم.

وی افزود: وقتی كمال تبریزی این نقش را به من پیشنهاد كرد، نقش من به این شكل نبود اما با تلاش دوستان و هم‌فكری‌هایی كه با هم داشتیم، نقش كمی تغییر كرد و به شكل نهایی كه در فیلم می‌بینید، درآمد.

مهتاب كرامتی

وی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص احتمال عدم نمایش عمومی فیلم «همیشه پای یك زن در میان است»، به شوخی گفت: خدا را شكر كه شما وزیر ارشاد نشده‌اید!

به گزارش فارس، علی‌اكبری در خصوص تغییر نسخه نهایی «همیشه پای یك زن در میان است»‌ نسبت به داستان سیدمهدی شجاعی گفت: سال گذشته نیز «پاداش سكوت» را براساس داستان پنج صفحه‌ای «احمد دهقان»(من قاتل پسرتان هستم) ساختیم كه همین حرف‌ها مطرح شد. در مورد این فیلم هم قطعا فیلمنامه‌ای كه توسط رضا مقصودی و نغمه ثمینی بازنویسی شده تغییراتی داشته ولی ما رایت داستان را از آقای شجاعی خریده‌ایم.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد دلیل هدف از ساخت این فیلم گفت: وظیفه و رسالت شاعر و هنرمند هدف‌گذاری در جامعه‌ است و آن را در قالب كارش ارائه می‌دهد. ما در جامعه طلاق زیاد داریم و معضلات زیادی را بر اثر طلاق دیده‌ایم. هدف ما از ساخت این فیلم ایجاد توجه به این قضیه بود و اینكه مسئولان سعی كنند این قضیه را با فرهنگ‌سازی حل كنند.

بهرام صحیحی

در خلاصه داستان «همیشه پای یك زن در میان است» آمده است: این فیلم درباره امید و مریم، مثل بعضی از زوج‌های جوان، برخی از ملاحظات ارزشمند زندگی زناشویی خویش را فراموش كرده‌اند تا جایی كه مصّرانه تصمیم گرفته‌اند از یكدیگر جدا شوند.

حبیب رضایی،گلشیفته فراهانی، مهران مدیری، رضا كیانیان، صبا كمالی و آهو خردمند در «همیشه پای یك زن در میان است» بازی كرده‌اند.