تبیان، دستیار زندگی
فروردین ماه 1383 تندیس عطار در آلمان پرده برداری می شود خبرگزاری فارس: رئیس اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: در روز ۲۵ فروردین (روز عطار) بعد از امضای تفاهم نامه میان نیشابور و انجمن دوستداران حافظ و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی وهنری 23 فروردین ماه 1383

تندیس عطار در آلمان پرده برداری می شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: در روز ۲۵ فروردین (روز عطار) بعد از امضای تفاهم نامه میان نیشابور و انجمن دوستداران حافظ و گوته، تندیس عطار در یكی از میادین كشور آلمان نصب می شود.

محمد رضا توحیدی فر، رئیس اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور در گفت وگو با خبرگزاری فارس درباره برنامه های روز بزرگداشت عطار نیشابوری (۲۵ فروردین) گفت: در صبح روز ۲۵ فروردین مراسم گل افشانی آرامگاه عطار توسط تعدادی از دانش آموزان انجام خواهد شد و همچنین در ساعت ۹ صبح زنگ عطار در كلیه مدارس نیشابور به صدا در می آید و دانش آموزان و دانش پژوهان با ارائه مقالات و اساتید با ایراد سخنرانی مقام عطار را پاس خواهند داشت.

وی در ادامه از برگزاری مراسم ویژه در فرهنگسرای سیمرغ خبر داد و بیان داشت: در این مراسم از دكتر اشرف زاده و دكتر پورنامداریان عطار شناسان كه چندین كتاب را درباره این شاعر بزرگ تالیف كرده اند تقدیر می شود و این دو شخصیت به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت. همچنین سه نفر از شاگردان «هلمورد ریتر» عطارشناس و مستشرق آلمانی در این مراسم حضور خواهند داشت و تفاهم نامه ای نیز میان نیشابور و انجمن دوستداران حافظ و گوته آلمان به امضا خواهد رسید كه بر اساس آن تندیس «عطار» در یكی از میادین كشور آلمان و تندیس «هلمورد ریتر» در كنار آرامگاه عطار در نیشابور نصب شود.