تبیان، دستیار زندگی
فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) كشورهای نامزد میزبانی رقابت‌های جام جهانی فوتسال در سال 2012 را اعلام كرد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران میزبان جام جهانی فوتسال

ایران میزبان جام جهانی فوتسال

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) كشورهای نامزد میزبانی رقابت‌های جام جهانی فوتسال در سال 2012 را اعلام كرد.

به نقل از ایسنا، در نشست فوتسال و فوتبال ساحلی فیفا كه پنج شنبه برگزار شد، فدراسیون بین‌المللی فوتبال اسامی كشورهای نامزد میزبانی رقابت‌های جام جهانی فوتسال در سال 2012 را اعلام كرد كه ایران، جمهوری چك، مصر، نیوكالدونیا، پرتغال و تایلند خود را نامزد میزبانی این رقابت‌ها كرده‌اند.

در این نشست كه با حضور سپ بلاتر و به ریاست ریكاردو تكسریا رئیس كمیته فوتسال و فوتبال ساحلی فیفا برگزار شد رئیس فیفا با ابراز رضایت از پیشرفت این دو رشته گفت: فوتسال و فوتبال ساحلی به سرعت در حال رشد هستند و ما می‌توانیم اثرات این پیشرفت را در نقاط مختلف مشاهده كنیم.همین كه رقابت‌های جام جهانی فوتسال برای اولین بار با حضور بیست تیم برگزار می‌شود خود نشان دهنده پیشرفت این رشته ورزشی است.

همچنین زمان دقیق رقابت‌های جام جهانی فوتسال در سال 2008 كه به میزبانی برزیل برگزار می‌شود نیز مشخص شد. این رقابت‌ها از سی‌ام سپتامبر تا نوزدهم اكتبر در دو شهر ریودوژانیرو و برازیلیا برگزار خواهد شد كه در آن چهار نماینده‌ از AFC، دو نماینده از آفریقا سه نماینه از كونكاكاف چهار نماینده از آمریكای مركزی، یك نماینده از قاره اقیانوسیه و شش تیم از اروپا حضور خواهند داشت. قرعه‌كشی این رقابت‌ها ششم جولای در برازیلیا برگزار خواهد شد.

فیفا همچنین زمان برگزاری رقابت‌های فوتسال در سال 2008 كه به میزبانی مارسی فرانسه برگزار می‌شود هفدهم تا بیست و هفتم جولای اعلام كرد.قرعه‌كشی این مسابقات نیز هجدهم می برگزار خواهد شد.