تبیان، دستیار زندگی
با گذشتن جشنواره از نیمه، به تدریج پیش‌بینی اهل رسانه و مردم در مورد بهترین بازیگران جشنواره بیست و ششم آغاز شده است ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیش‌بینی‌ سیمرغ‌ بازیگران شروع شد

سیمرغ‌

با گذشتن جشنواره از نیمه، به تدریج پیش‌بینی اهل رسانه و مردم در مورد بهترین بازیگران جشنواره بیست و ششم آغاز شده است.

به گزارش فارس، روز ششم جشنواره كه به نوعی نخستین روز نیمه دوم جشنواره به شمار می‌رفت، با افزایش استقبال عمومی از فیلم‌های جشنواره سپری شد و صف‌هایی كه جلوی سینماهای نمایش دهنده فیلم‌های ایرانی جشنواره دیده می‌شد، نشان داد كه انتظار برای آغاز بخش ایرانی جشنواره، همان‌طور كه پیش‌بینی می‌شد، مردم را برای دیدن فیلم‌های موردنظرشان تشنه‌تر كرده است.

با نمایش فیلم‌هایی چون «كنعان»،‌ «به همین سادگی»، «حس پنهان»، «آتش سبز»، «همیشه پای یك زن در میان است»‌ به تدریج پیش‌بینی‌ در مورد بازیگرانی كه برای نامزد شدن در جشنواره امسال شانس دارند، آغاز شده و تاكنون،‌ در بین چهره‌ها می‌توان این شانس را برای بازیگرانی چون ترانه علیدوستی، هنگامه قاضیانی، مهدی احمدی، حامد بهداد، مهران مدیری، گلشیفته فراهانی و رضا كیانیان متصور بود.

به گزارش فارس، چهارشنبه 18 بهمن با گشایش سینما آزادی و آغاز نمایش فیلم در سالن اصلی و مجهز این سینما با نام «آزادی»، انتظار ده ساله محقق شد تا یكی از مهم‌ترین رخدادهای جشنواره بیست و ششم تاكنون رقم بخورد و این در حالی بود كه سینما صحرا بدترین روز خود را پشت سرگذاشت تا اهل رسانه، كه به نوعی واسطه اهل سینما و مدیران و سیاستگذاران سینمایی با مردم محسوب می‌شوند، ندانند كه تكلیف‌شان با تكرار هر روزه این رخداد، چیست...

در این روز «غلامرضا رمضانی» در نشست فیلم «سبز كوچك» ضمن گلایه از اهل رسانه كه چرا از او و فیلمش در پیش‌بینی‌های جشنواره‌ای حرفی به میان نمی‌آید، از رسانه‌ها خواست تا از فیلم‌های فرهنگی حمایت كنند تا تهیه‌كنندگان برای ساخت این گونه فیلم‌ها واهمه نداشته باشند.

«انتهای زمین» فیلمی بود كه در این روز برای اهل رسانه به نمایش درآمد و به عنوان یكی از فیلم‌های بخش «نگاه اول» مورد توجه قرار گرفت.

به جز «سبز كوچك» و «آتش سبز» كه دومین نمایش خود را در این سینما سپری كرد، نمایش دو فیلم دیگر،‌ مشكل‌آفرین شد؛ نمایش «خواب زمستانی» بعد از یكی دو ساعت تاخیر به دلیل مشكل صدا، و تلاش چندین و چندباره مهندسین و سرانجام كشف نشدن ایراد، منتفی شد و نمایش فیلم «انتهای زمین» هم كه به دلیل دیر رسیدن حلقه‌های فیلم توسط حامل، با تاخیر انجام شد كه این دو مسئله، ‌موجب شد تا نمایش «حس پنهان» با تاخیر چند ساعته روبه‌رو شود و نمایش سئانس آخر این فیلم نیز منتفی شود.

با مشكلی كه برای صدای فیلم «خواب زمستانی» به وجود آمد بازیگران و عوامل این فیلم با اعتراض سالن سینمای رسانه‌ها را ترك كردند.

آخرین پرده از روز ششم جشنواره، اختتامیه بخش بین‌المللی جشنواره بود كه نتایج آن مدتی مورد بحث اهل رسانه در ساعات پایانی دیشب قرار گرفت.