تبیان، دستیار زندگی
هیروشی هوکتسو سوارکار 63 سااله، مسن ترین ورزشکار ژاپنی است که در بازی های المپیک 2008 شرکت خواهد کرد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیرترین شرکت کننده المپیک

پیرترین شرکت کننده المپیک چین در رشته سوارکاری

هیروشی هوكتسو سواركار 67 ساله، مسن‌ترین ورزشكار ژاپنی است كه در بازی های المپیك 2008 شركت خواهد كرد.

به نقل از ایرنا، خبرگزاری فرانسه ازتوكیو گزارش داد: فدراسیون سواركاری ژاپن اعلام كرد، وی كه رئیس بازنشسته یك شركت است یكی از اعضای تیم درساژ ژاپن در بازی‌های پكن خواهد بود كه برای دومین بار در 44 سال گذشته شركت در المپیك را تجربه می‌كند.

هوكتسو در این‌باره گفت: احساس سرزندگی می‌كنم. اگر هدف داشته باشید، می‌توانید جوان بمانید. خیلی خوب است كه هم نسل‌های من چنین احساسی داشته باشند.

وی سواركاری را از 12سالگی شروع كرد و همزمان با كار در یك شركت دارو سازی آمریكایی، تمرینات خود را در یك باشگاه سواركاری در نزدیكی توكیو ادامه داد.

در 23 سالگی در مسابقات پرش نمایشی بازی‌های المپیك ‪ توكیو 1964در مكان چهلم قرار گرفت و به عنوان ذخیره برای بازی‌های 1984 لوس آنجلس انتخااب شد.

وی به خاطر مشكلات مربوط به قرنطینه اسبش مجبور شد ازبازی‌های ‪ 1988سئول انصراف دهد. هوكتسو اكنون از ریاست شركت داروسازی بازنشسته شد و از سال 2003 در آلمان زندگی می‌كند.

پیش از وی، كیكوكو اینو مادربزرگ ‪۶۳‬ساله دارای پنج نوه با شركت در مسابقات درساژ بازی‌های المپیك 1988سئول، مسن‌ترین المپیك ژاپنی بود.

اوسكار شوان تیرانداز سوئدی ركورد مسن‌ترین المپیک در طول برگزاری بازی‌های المپیك را در اختیار دارد. وی در ‪72 سالگی در مسابقات تیراندازی دو نفره بازی‌های المپیك1990شركت كرد و به مدال نقره دست یافت. وی در طول زندگی‌اش در مجموع موفق به كسب شش مدال المپیك شد.