تبیان، دستیار زندگی
زنگ بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در حالی روز چهارشنبه به صدا درآمد كه برخی از تالارهای نمایشی چون مجموعه‌ی "تئاترشهر"، "محراب" و "سنگلج" اولین روز كاری خود را بعد از ما‌هها تعطیلی سپری كردند ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارشی از دو روز سپری شده‌ی جشنواره‌ی تئاتر فجر

جشنواره‌ی تئاتر فجر

زنگ بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در حالی روز چهارشنبه به صدا درآمد كه برخی از تالارهای نمایشی چون مجموعه‌ی "تئاترشهر"، "محراب" و "سنگلج" اولین روز كاری خود را بعد از ما‌هها تعطیلی سپری كردند.

به گزارش ایسنا،‌ بعد از مراسم افتتاحیه مجموعه تئاترشهر كه از ساعت 14 تا 15 و بعد از بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مراحل بازسازی در تالار كوچك این مجموعه برگزار می‌شد، جشنواره بیست‌وششم كار خود را به صورت رسمی آغاز كرد.

در نخستین روز از اجراهای مجموعه‌های تئاتری برخلاف روال سابق جشنواره، برخی سالن‌ها با صندلی‌های خالی به استقبال جشنواره رفتند اما این روند در دومین روز از جشنواره به روال گذشته بازگشت، اما همچنان نمایش‌هایی چون "نوك زبان" از كشور سوییس بودند كه حتا در دومین اجرا نیز برخلاف اجرای نمایش‌های خارجی كه همیشه با استقبال روبه‌رو می‌شدند، سالن بصورت نیمه‌خالی میزبان‌ آنها شد.

بولتن جشنواره بیست‌وششم در نخستین روز نرسید و در روز دوم هنوز تا ساعت 21خبری از این بولتن نبود، اما شب گذشته گویا به جای آنكه ابتدا در روابط عمومی قرار بگیرد در سالنهای نمایشی توزیع شده بود.

بنا بر این گزارش، پس از بازسازی مجموعه تئاترشهر تنها سالن‌های "اصلی" و "چهارسو" به لحاظ سیستم گرمایی وضعیت مناسبی در مقایسه با سایر تالارهای این مجموعه دارند، به طوری‌كه تالارهای "سایه"، "قشقایی" با بخاری‌های كوچك كه دورتادور صحنه قرار گرفتند گرم می‌شوند.

همچنین در روند بازسازی گویا سیستم‌های نوری برخی از تالارها مثل "قشقایی" آسیب دیدند و به همین دلیل در دو روز جشنواره گروه نمایشی "یرما" به كارگردانی رضا گوران به دلیل نبود نور كافی با نورهای معمولی اجرای خود را سپری كردند و همین مسئله باعث تأخیرهایی در شروع اجراهای این نمایش شد.

نمایش‌های جشنواره بیست‌وششم به غیر از كارهای خارجی بروشور نداشتند و در برخی از موارد بروشورها توسط گروه‌های اجرایی تهیه شده بود.

اما امسال برخلاف سال‌های گذشته تبلیغات جشنواره تئاتر چشم‌گیر‌تر است. تیزرهای تبلیغی این جشنواره در تلویزیون‌های مداربسته‌ای در برخی از میادین بزرگ شهر پخش می‌شود و بیلبوردها تبلیغاتی جشنواره در سرتاسر شهر مشاهده می‌شود.