تبیان، دستیار زندگی
در سال‌های اخیر، دیگر گوجه‌فرنگی سبزی‌ای تابستانی نیست و آن را می‌توان در تمام فصول سال، با كمی تغییر رنگ و طعم پیدا كرد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سوپ‌ گوجه‌فرنگی با ماكارونی پیچ

در سال‌های اخیر، دیگر گوجه‌فرنگی سبزی‌ای تابستانی نیست و آن را می‌توان در تمام  فصول سال، با كمی تغییر رنگ و طعم پیدا كرد.

برای درست‌كردن این سوپ، مقداری گوجه فرنگی و یك بسته ماكارونی از نوع پیچ لازم دارید.

با استفاده از این دو ماده و چند ماده دیگر كه ذكر خواهد شد، در 35 دقیقه می‌توانید یك كاسه سوپ خوشمزه و داغ درست كنید. البته نقش دستگاه مایكروفر را در این میان نمی‌توان نادیده گرفت. درضمن، در كتاب‌های آشپزی این سوپ را به كشور ایتالیا و به‌خصوص شهر رم نسبت می‌دهند.

سوپ گوجه فرنگی

مواد لازم:

- یك قاشق سوپ‌خوری، روغن زیتون

- 2 حبه سیر (له شود)

- یك عدد پیاز (ریز خرد شود)

- یك كیلو و 100 گرم، گوجه فرنگی ( ریز خرد شود)

- 3 پیمانه آب جوشیده

- 2 پیمانه یا 210 گرم ماكارونی پیچ

- یك قاشق سوپ‌خوری برگ ریحان یا جعفری خردشده

- 3  برگ كالباس مرغ یا گوشت

طرز تهیه:

1 – كالباس‌ها را جدا جدا روی بشقاب چیده و به مدت 2 دقیقه با قدرت 100درصد داخل مایكروفر قرار دهید تا كالباس‌ها بر اثر حرارت، حالت خشك‌شده پیدا كنند.

2 – روغن زیتون، سیر و پیاز را در ظرف توگود مخصوص مایكروفر ریخته و بی‌آنكه در آن را بگذارید، به مدت 4 دقیقه با قدرت 100 درصد در مایكروفر قرار دهید و آن را روشن كنید.

در طول این مدت، یك‌بار در مایكروفر را باز كنید و مواد را هم بزنید تا پیاز و سیر در روغن تفت داده شوند.

3 – گوجه فرنگی‌های خرد و له‌شده را همراه آب جوشیده و ماكارونی پیچ به مخلوط سیر و پیاز سرخ‌شده اضافه كنید و بدون در، با حداكثر قدرت یا قدرت 100 درصد، به مدت 15 دقیقه حرارت دهید تا ماكارونی، خوب بپزد. در طول این مدت 2 بار مواد را هم بزنید.

نكته: درصورتی كه پخت سوپ و به‌خصوص ماكارونی با این مدت كامل نشد، 5 تا 10 دقیقه دیگر آن را اضافه كنید.

4 – حالاریحان یا جعفری خرد شده را به سوپ اضافه كرده و مدت یك دقیقه دیگر حرارت دهید. در پایان سوپ را داخل ظرف موردنظر بریزید و با چند برگ ریحان و كالباس خردشده تزئین كنید.

نكته: برای اینكه پوست گوجه‌فرنگی‌ها راحت‌تر از گوشت آنها جدا شود، قابلمه‌ای را تا نیمه از آب پر كنید و روی شعله اجاق‌گاز قرار دهید و بگذارید بجوشد. سپس گوجه‌فرنگی‌ها را به مدت یك دقیقه در آب در حال جوش بیندازید و سپس در سبدی در زیر آب سرد آبكشی كنید. با این كار به راحتی می‌توانید پوست گوجه‌فرنگی‌ها را بكنید.

*خواص خوراکی ها:

روغن زیتون

سیر

پیاز

گوجه فرنگی

ماکارونی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.