تبیان، دستیار زندگی
القطر مساوی كرد تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان دیدارخود مقابل القطر را با نتیجه مساوی به پایان برد. به گزارش خبرنگار تبیان ،تیم ذوب آهن اصفهان با تركیب آرمناك پطروسیان (دروازه‌بان)، سعید مجتبی حسینی، ابراهیم تقی‌پور، جلال امیدیان...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

19

/01/1383

ذوب آهن با القطر مساوی كرد

تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان دیدارخود مقابل القطر را با نتیجه مساوی به پایان برد.

به گزارش خبرنگار تبیان ،تیم ذوب آهن اصفهان با تركیب آرمناك پطروسیان (دروازه‌بان)، سعید مجتبی حسینی، ابراهیم تقی‌پور، جلال امیدیان، علی طهماسبی، وحید رضایی، حمید عزیزاده، امیر وزیری، مهدی رجب زاده، گئورگ استراتولات و فابیو دلیما بنیتو در مقابل تیم القطر با تركیب معمر عبدالعرب، یاسر نظمی الغاسی، حسین علی الرحمی، عبدالله علی احمد الحامد، مشعل مبارك، عبدالعزیز حسن بوجالوف، مدحت مصطفی، فاریس آكوا، رازی سوادی، كلودیو كانیجیا و وسام رزق به زمین رفتند.

ذوب آهن ازهمان دقایق ابتدایی بازی توپ ومیدان را دراختیار گرفت ومی رفت كه در همان دقیقه 5 توسط علی طهماسبی به گل دست یابد كه كمك داوراین گل را آفساید اعلام كرد.

دردقیقه16 سانتركوتاه رجب زاده ازجناح راست با تعلل مدافعان ودروازبان القطردراختیارعلی طهماسبی قرارگرفت تا ضربه آرام این بازیكن تك گل ذوب آهن را دراین نیمه رقم بزند. دردقیقه 27 یكباردیگرسانتركوتاه رجب زاده دراختیاروزیری قرارگرفت كه دروازبان القطربا جا گیری خوب آن را مهار كرد.

دردقیقه 30 سانتر امیدیان یكبار دیگر می توانست زمینه ساز گل دوم ذوب آهن باشد كه ضربه سر طهماسبی با برخورد به تیر دروازه به خارج رفت.

دراین نیمه رجب زاده وطهماسبی ازبهترین های میدان بودند.

تیم فوتبال ذوب آهن درحالی كه نیمه اول را با پیروزی به پایان برده بود نتوانست این پیروزی را حفظ نماید ودرپایان بازی را با نتیجه مساوی به پایان برد. با آغازنیمه دوم این قطری ها بودند كه توپ ومیدان را دردست گرفتند وموفق شدند ظرف مدت 15 دقیقه سه باردروازه ذوب آهن را بازنمایند تا رشته های كربكندی به یكباره پنبه شود.

دردقیقه47 این مشعل مبارك بود كه پاس روبه جلوی آكوا را تبدیل به گل كرد. دودقیقه بعد مشعل مبارك توپ دیگری را وارد دروازه ذوب آهن كرد تا خود را دوگله نماید. برروی این دوگل مدافعان ذوب آهن با اشتباه درجاگیری اجازه دادند تا مهاجم قطری با آسودگی كامل دروازه آرمناك پطروسیان را بازنماید.

دردقیقه 59 نوبت به كلودیوكانی گیا مهاجم سرشناس آرژانتینی القطررسید تا با فرارازكمند آفساید گیری مدافعان ذوب آهن سومین گل را وارد دروازه نماینده كشورمان نماید. ذوب آهن پس ازدریافت این سه گل اندكی به خود آمد وحملات پراكنده ای را برروی دروازه حریف تدارك دید. دریكی ازاین حركات ودردقیقه 65 رضاعزیزی برروی حركت امیروزیری یكی ازگلهای خورده را جبران نماید.

دردقیقه77 نیزسانترامیدیان می رفت تا با ضربه وزیری به گل تبدیل شود كه این بازیكن نتوانست ازموقعیت بدست آمده استفاده كرده وآنرا به خارج زد.

سرانجام حملات ذوب آهن دردقیقه 83 نتیجه داد وسانترعزیزی با ضربه سرعزیززاده به گل نشست تا نماینده كشورمان شكست را با تساوی عوض نماید. ذوب آهن با این تساوی 5 امتیازی شد تا درصدرجدول باقی بماند.

در حاشیه بازی:

**تیم القطر در آغاز ورودش به استادیوم فولادشهر با تركیب 20 نفره وارد زمین شد و تمرینات خود را انجام داد. در مقابل تیم ذوب‌آهن اصفهان با تركیب اصلی خود زودتر از تیم حریف وارد زمین شده بود و در این بین نیز دو تن از مربیان القطری از فرصت استفاده كرده و یادداشت برداری می‌كردند.

**برانكو ایوانكوویچ و تیمسار نوآموز، نایب رییس فدراسیون فوتبال به همراه دانشور دبیر فدراسیون فوتبال سی دقیقه قبل از آغاز بازی در استادیوم حاضر شدند تا حتی یك لحظه از مسابقه را نیز از دست ندهند.

** محمود یاوری و البرزی ( مدیركل تربیت بدنی اصفهان ) به همراه تنی چند از مدیران قطری از جمله میهمانان ویژه بودند .

** برانكو در هنگام گلهای ذوب آهن ، این تیم را تشویق می كرد .

**  درابتدای بازی تماشاگران ، كانی گیا را به شدت تشویق كردند .

** امانوئل ، بازیكن خارجی ذوب آهن به دلیل مسائل انظباطی جز 18 نفر نبود .

سرمربی قطری ها یوگسلاو و تمرین دهنده آنها برزیلی است .**

**تعداد تماشاگران حاضر در استادیوم فوتبال فولادشهر اصفهان 25 هزار نفر تخمین زدهشد، به طوری كه آنها با دیدن برانكو، سرمربی تیم ملی با شعارهای «برانكو دوستت داریم» و «برانكو، برانكو خداداد عزیزی» وی را مورد تشویق قرار دادند.

**همچنین گزارش دیدار دو تیم ذوب آهن و القطر از شبكه‌های جام جم، اینترنشنال، دوبی اسپورت، الجزیره و جام جم، شبكه‌ی سوم و سایت رسمی باشگاه ذوب آهن مستقیما پخش ‌شد.

**ناصر نوآموز و عرفانیان دانشور نائب رئیس و دبیر كل فدراسیون فوتبال در بین دو نیمه در رختكن تیم ذوب‌آهن حضور یافتند و در گفت‌وگو با بازیكنان بیان كردند كه این بازی یك بازی ملی است و برای ایران و فدراسیون فوتبال بسیار حائز اهمیت است و از آنان خواستند كه در نیمه دوم بازی قابل قبولی را ارائه كنند.

** درپایان بازی حسین كفعمی مدیرعامل باشگاه ذوب آهن ، با انتقاد از برنامه نود اظهار داشت : تاچه زمانی فقط باید به استقلال و پرسپولیس بها داده شود؟

در برنامه گذشته نود علیرغم اینكه دو نماینده  فوتبال ما باید در مسابقات آسیایی شركت كنند ، ولی هیچ نام و تصویری از این دو تیم نبود . آیا اگر استقلال و پرسپولیس نیز جای ما بودند هم اینگونه بود؟

صداوسیما ، رسانه شخصی نیست . بلكه رسانه عمومی است و متعلق به تمام ملت است و نباید به بهانه كمبود وقت و بررسی باخت تیم امید تبعیض قائل شود . آیا در میان 170 دقیقه برنامه نمی شد 5 دقیقه به نمایندگان ایران در مسابقات آسیایی اختصاص یابد ؟

در خاتمه ، كفعمی از كلیه كسانی كه دو تیم سپاهان و ذوب آهن را حمایت نموده اند ، تشكر كرد .

لازم به ذكراست كه تیم فوتبال سپاهان هم امروز به مصاف الاتحاد عربستان می رود.