تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت الله مكارم شیرازى عصر امروز در دیدار رییس ستاد انتخابات كشور، انتخابات را آبروی نظام دانست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آيت الله مكارم شيرازى در ديدار رييس ستاد انتخابات کشور:

در تبليغات انتخاباتي نبايد از غرب الگو گرفت / همه گروه‌ها به نتيجه انتخابات احترام بگذارند

مکارم

حضرت آيت الله مكارم شيرازى عصر امروز در ديدار رييس ستاد انتخابات كشور، انتخابات را آبروي نظام دانست.

به گزارش خبرگزاري رسا، حضرت آيت الله ناصر مكارم شيرازى عصر امروز، پانزدهم بهمن ماه در ديدار رئيس ستاد انتخابات كشور گفت: انتخابات آبروى نظام است، اگر اين انتخابات خوب انجام شود، آبروى نظام حفظ مى‏شود و اگر اشتباهي در آن رخ دهد به آبروى نظام لطمه وارد مي‌شود.

وى در ادامه با اشاره به اين كه موفقيت در انتخابات موجب شادى دوستان و خشمگينى دشمنان نظام و انقلاب مي‌شود، تصريح كرد: همه بايد نسبت به انتخابات حساس باشيم.

اين مرجع تقليد با اشاره به تدوين منشور اخلاقى انتخابات گفت: اين منشور به خوبى تهيه شده و نكات خوبى در آن رعايت شده است.

وي با اشاره به اين كه انتخابات چهار ركن اساسى دارد، تصريح كرد: مردم، كانديداها، مجريان انتخاباتى و رسانه‏ها چهار ركن اساسى انتخابات هستند، اگر اين چهار ركن به خوبى عمل كنند، انتخابات موفق خواهد بود.

اين مرجع تقليد وظيفه اصلى مردم را حضور حداكثرى در انتخابات و تشويق ديگران به شركت در اين فريضه خواند و افزود: مردم بايد با تحقيق و بررسي كامل صلاحيت كانديداها، ملاحظات شخصى و جناحى را كنار گذاشته، افراد اصلح را انتخاب كنند، زيرا در پيشگاه خداوند مسؤول هستند.

وي با بيان اين كه كانديداها بايد بين خود و خدا مشخص كنند كه براى چه اين مسؤوليت را مى‏پذيرند، تأكيد كرد: اخلاص در انتخابات بسيار با اهميت است و كانديداها بايد مخلصانه در اين راه گام بردارند.

حضرت آيت الله مكارم شيرازى تصريح كرد: نبايد كارهايى كه در انتخابات غربى‌ها با هدف كسب منافع شخصى و جناحى انجام مى‏گيرد، در كشور ما رخ دهد، زيرا اين‌گونه كارها خلاف شرع است و با اخلاص منافات دارد.

وي خريدن آرا، اطعام، خريد لباس و هر آنچه كه منافات با اخلاص دارد را مناسب تبليغات كانديداها ندانست و افزود: مردم بايد بداند افرادى كه هزينه‏هاى هنگفتى براى انتخابات صرف مى‏كنند و تنها منافع شخصى را در نظر دارند، اخلاصي در كارشان نيست و به آنها بايد سوء ظن داشته باشند.

اين مفسر قرآن كريم در ادامه افزود: براى برخى، كانديدا شدن در انتخابات واجب است، از اين رو اگر كسي خود را صالح براي اين كار ديد، بايد كانديدا شوند تا افراد ناصالح از اين گردونه كنار روند.

وي ادامه داد: براى برخى نيز كانديدا شدن حرام است، زيرا آنها مى‏دانند از عهده اين مسؤوليت بر نخواهند آمد و تنها در پي منافع شخصى و جناحى خود هستند.

حضرت آيت الله مكارم شيرازي تصريح كرد: مشكل تبليغات در انتخابات، الگوگيرى از غربى‏هاست. نبايد در اين زمينه از غرب الگو بگيريم. انتخابات بايد به گونه‌اي برگزار شود كه در شأن جمهورى اسلامى باشد.

اين استاد درس خارج حوزه علميه قم با اشاره به اين كه مسؤولان انتخابات بايد كمال دقت را در برگزارى انتخابات داشته باشند، افزود: مسؤولان انتخابات بايد واقعاً بى

‏نظر عمل كنند و دقت كافى را در برگزارى انتخابات داشته باشند تا حتى يك رأى هم ضايع نشود.

اين مفسر قرآن كريم، از همه گروه‏ها و جناح‏ها خواست به نتايج انتخابات احترام بگذارند و خاطر نشان كرد: نتيجه انتخابات براى همه مهم است، زيرا با پشتوانه مردمى مجلسى قوى خواهيم داشت .

وى با اشاره به اين كه ركن مهم ديگر انتخابات رسانه‏هاست، افزود: رسانه‏ها بايد واقعاً بى‏طرف باشند و نسبت به تمام كسانى كه در مسير نظام هستند و از فيلترهاى انتخابات گذشته‏اند، با چشم واحد نگاه كنند، زيرا همه اينها را قانون صالح شمرده و رسانه‏ها حق ندارند به آنها نگاه گزينشى داشته باشند، تشخيص اين امر بر عهده رسانه‏ها، به ويژه رسانه ملى نيست.

حضرت آيت الله مكارم شيرازى در پايان خاطر نشان كرد: اگر انتخابات خوب برگزار شود، عبادت بزرگى انجام گرفته و حتي آن پيرمرد و مسؤولى كه در اين انتخابات شركت مى‏كند از اجر و ثواب آن برخوردار خواهند بود.