تبیان، دستیار زندگی
مدیر مرکز مشاوره حوزه علمیه قم دراجلاسیه مسؤولان و مدیران حوزه های علمیه استان خوزستان، مشاوره را زمینه ساز تزکیه دانست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدير مرکز مشاوره حوزه علميه قم خبر داد:

برگزاري دوره مشاوره ويژه مديران مدارس علميه

مشاوره

مدير مرکز مشاوره حوزه علميه قم دراجلاسيه مسؤولان و مديران حوزه هاي علميه استان خوزستان، مشاوره را زمينه ساز تزکيه دانست.

به گزارش خبرگزاري رسا در اهواز، حجت الاسلام حق جو، مدير مرکز مشاوره حوزه علميه قم، پنج شنبه، در اولين روز اجلاسيه دو روزه مسؤولان و مديران حوزه هاي علميه استان خوزستان، در سخناني به اهميت مشاوره اشاره کرد و گفت: با گسترش علوم و سير تخصصي شدن فنون، در امر مشاوره نيز بايد با روش هاي درست ديني و علمي و داشتن اطلاعات به روز، حرکت کنيم.

مدير مرکز مشاوره حوزه علميه قم، مشاوره را زمينه ساز تزکيه دانست و گفت: در فرهنگ ما تزکيه، مقدم بر تعليم است، لذا پرداختن به مشاوره امري ضروري است.

وي عدم آگاهي از فنون تعامل با طلاب را زمينه ساز ايجاد مشکلات جسمي و روحي عنوان کرد و در ادامه خواستار تبيين مرزهاي ديني براي جلو گيري از افراط و تفريط در بين طلاب شد.

حجت الاسلام حق جو، درد شناسي، ظرفيت شناسي، بررسي عوامل مشکلات، درمان متناسب و راهکارهاي پيشگيري را مراحل مهم برخورد با مشکلات دانست و در پايان، از برگزاري دوره مشاوره براي مديران مدارس علميه در آينده نزديک خبر داد.