تبیان، دستیار زندگی
مواد لازم: 3 كیلو كیوی تقریباً رسیده و سفت 5/2 تا 3 كیلو شكر 3 لیوان آب یك سوم قاشق چایخوری وانیل طرز تهیه: كیوی ها را شسته و پوست آنها را خیلی نازك برمی داریم و هر یك را به قطر یك سانتی متر برش می زنیم. شكر و آب را در قابل...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مربای كیوی

مواد لازم:

3 كیلو

كیوی تقریباً رسیده و سفت

5/2 تا 3 كیلو

شكر

3 لیوان

آب

یك سوم قاشق چایخوری

وانیل

طرز تهیه:

كیوی ها را شسته و پوست آنها را خیلی نازك برمی داریم و هر یك را به قطر یك سانتی متر برش می زنیم. شكر و آب را در قابلمه نسبتاً بزرگی ریخته و می گذاریم بجوشد تا شربت غلیظ شود. سپس می گذاریم خنك شود. كیوی ها را در شربت خنك شده قرار می دهیم و آن را روی حرارت ملایم می گذاریم تا بجوشد. این مربا برای پخت به زمان زیادی نیاز ندارد و بعد از جوش آمدن20- 25 دقیقه كافی است. شربت آن را امتحان كرده، آبلیمو را اضافه می كنیم . بعد از یكی دو جوش دیگر، ظرف را از روی حرارت برمی داریم و می گذاریم مربا خنك شود. سپس آن را در شیشه ریخته و در یخچال نگهداری می كنیم.

یادآوری: در صورت تمایل می توانید برای خوش رنگ شدن این مربا، 2 قطره رنگ سبز مجاز خوراكی به آن اضافه كنید.

نكات تغذیه ای :

كیوی منبع غنی ویتامینC است. عده ای از متخصصین بر این عقیده اند كه برای پیشگیری از تب، ناراحتی های معده و روده، بی حالی و خستگی، سرفه های شدید و زكام كه در اثر وجود باكتریها بروز می كند، مصرف 150 میلی گرم ویتامینC بهترین راه است. كیوی ، سیستم حفاظتی بدن را تقویت می كند و از بروز سرطان جلوگیری می نماید.

البته ویتامینC موجود در كیوی در اثر پختن از بین می رود زیرا این ویتامین در برابر حرارت بسیار ناپایدار است و زود اكسیده می شود.

وجود استرس ، مواد مضر محیط اطراف و كمبود خواب در زندگی روزمره، روی بدن انسان اثرات بدی می گذارد. هر كس كه می خواهد به این وضع گرفتار نشود، در روز 4 عدد كیوی بخورد.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.