تبیان، دستیار زندگی
گرفت، آبراموویچ جشن جهان فوتبال بار دیگر شاهد تحقیر ستارگان خیالی رئال بود  دیدارهای شب نخست از دور برگشت مرحله یك چهارم نهایی جام باشگاه های اروپا به پایان رسیدند. در حالی كه همگان انتظار حضور دو تیم آرسنال و رئال مادری...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

19

/01/1383

مورینتس انتقام گرفت، آبراموویچ جشن

جهان فوتبال بار دیگر شاهد تحقیر ستارگان خیالی رئال بود

دیدارهای شب نخست از دور برگشت مرحله یك چهارم نهایی جام باشگاه های اروپا به پایان رسیدند.

در حالی كه همگان انتظار حضور دو تیم آرسنال و رئال مادرید را در مرحله نیمه نهایی جام باشگاه های اروپا داشتند، اما این دو تیم موناكو و چلسی بودند كه به دیدار نیمه نهایی راه یافتند.

رئال مادرید كه با پیروزی با ارزش 4 بر 2 در دیدار رفت با خیالی آسوده قدم به میدان گذارده بود در دقیقه 36 بازی و توسط رائول به گل برتری در زمین حریف رسید.

با به ثمر رسیدن این گل، كار برای شاگردان دیدیه دشام تمام شده به نظر می رسید. ولی لودویك ژولی كاپیتان پرسابقه سفید و سرخ پوشان موناكو در دقیقه 45 كار را به تساوی كشاند.

موناكو نیمه دوم را بسیار طوفانی آغاز كرد. فرناندو مورینتس، مهاجم ارزشمند تیم ملی اسپانیا و گلزن سابق رئال با ضربه سری تماشایی، شكوه و جلال ستارگان خیالی و ببرهای كاغذی كارلوس كوئیروز را فرو ریخت. فریاد شادی مورینتس، خوابهای طلایی فلورنتینو پرس را به ناگاه آشفته كرد. دستیار سابق سر آلكس فرگوسن كه بار دیگر نشان داد پیراهن مربیگری در حد و اندازه های وی نیست، تنها به تماشای حركات بی فایده مردانش نشسته بود. ولی یك نكته هنوز به سود قوهای سپید بود: رئال همچنان در نیمه نهایی جام قرار دارد.

اما درست در دقیقه 66 بار دیگر ژولی با ضربه ای دیدنی و با پشت پا توپ را به قعر دروازه كاسیاس فرستاد تا رئال از رسیدن به مرحله نیمه پایانی باز ماند. در ادامه مردان موناكو، 2 بار نیز توپ را به دیرك دروازه حریف سیاه پوش خود كوبیدند كه بخت و اقبال بار دیگر رئال مادرید را از شكستی سنگین و دردناك نجات داد. اما در هایبری لندن نیز اتفاق جالبی رخ داد و آرسنال با تمام بزرگانش در خانه، مغلوب چلسی شد.

در حالی كه نتیجه مساوی یك بر یك در استمفوردبریج شرایط را به سود سرخ پوشان هایبری نشان می داد، گل دقیقه 46 خوسه آنتونیو ره یس كالدرون آرسنال را از رسیدن به مرحله بعد مطمئن تر كرد.

هنوز شادی در میان هواداران توپچی ها برپا بود كه فرانك لمپارد در پنجاه و یكمین دقیقه كار را به تساوی كشاند.

در ادامه دو تیم روندی یكنواخت داشتند. اما آرسنال نسبت به حریف خود اندكی برتری داشت تا اینكه در دقیقه 87 وین بریج پیش تاخته گل برتری چلسی را به تور دروازه شاگردان آرسن وانژه كوبید و چلسی و آبراموویچ را راهی مسابقه حساس نیمه پایانی كرد.