تبیان، دستیار زندگی

نحوه تعیین تنظیمات ImageReady

برای باز كردن پنجره Guides & Grid در برنامه Image Ready گزینه Edit - Preferences Guides & Grid را انتخاب كنید. از این صفحه برای كنترل تنظیمات خطوط راهنما و صفحه شطرنجی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نحوه تعیین تنظیمات imageready

 

 كنترل‌های Guides & Grid

برای باز كردن پنجره Guides & Grid در برنامه Image Ready گزینه Edit\Preferences\ Guides & Grid را انتخاب كنید. از این صفحه برای كنترل تنظیمات خطوط راهنما و صفحه شطرنجی استفاده می‌شود.

  

منوی كشویی Guides & Grid  

برای مشاهده لیستی از صفحاتی كه در قسمت Preferences امكان تعیین گزینه‌های مختلفی را به كاربر می‌دهند، گزینه Guides & Grid را انتخاب كنید.

 

منوی كشویی Guides Color   

در این قسمت رنگ خطوط راهنما تعیین می‌شود. یكی از گزینه‌های Yellow، Medium Blue، Green، Red، Light Blue، Gray، Light Gray، Cyan، Magenta. یا Black را انتخاب كنید.

 

منوی كشویی Smart Guide Color 

هنگام جابجایی و كشیدن آبجكت‌های موجود در صفحه، این راهنماهای هوشمند در اطراف آنها نمایان می‌شوند. در این قسمت رنگ راهنماهای هوشمند تعیین می‌شود. یكی از گزینه‌های Cyan، Magenta، Yellow، Medium Blue، Green، Red، Light Blue، Gray، Light Gray یا Black را انتخاب كنید.

 

فیلد Horizontal Space  

مقداری كه در این قسمت برحسب پیكسل وارد می‌شود، فاصله افقی ویژگی راهنماهای هوشمند را تعیین می‌كند.

 

فیلد Vertical Space

مقداری كه در این قسمت برحسب پیكسل وارد می‌شود، فاصله عمودی ویژگی راهنماهای هوشمند را تعیین می‌كند.

 

 منوی كشویی Grid Color   

در این قسمت می‌توانید رنگ صفحه شطرنجی را انتخاب كنید. رنگ‌هایی همچون Gray، Light Blue، Red، Green، Medium Blue، Yellow، Cyan، Magenta، Light Gray یا Black را انتخاب كنید.

 

 منوی كشویی Grid Style   

گزینه‌های موجود در این قسمت به شما امكان تعیین نوع قالب‌بندی شبكه شطرنجی را می‌دهد. این گزینه‌ها عبارتند از Lines، Dots یا Dashed.

 

فیلد متنی Gridline every "x" Pixels  

در این قسمت می‌توانید برای تعیین فضای بین خطوط راهنما مقداری را برحسب پیكسل وارد كنید.

 

فیلد متنی Subdivisions  

 در این قسمت تعداد قسمت‌هایی كه بین هر شبكه شطرنجی اصلی قرار دارند تعیین می‌شود. مقدار مورد نظر را در فیلد مربوطه وارد كنید.