تبیان، دستیار زندگی
پیكان متوقف شد تیم فوتبال استقلال با توقف برابر پیكان فرصت مناسبی را برای برداشتن گامی بلند به سوی قهرمانی را از دست داد. در آخرین دیدار از هفته  بیست و سوم رقابتهای لیگ برتر فوتبال باشگاههای كشور عصردوشنبه تیمهای استقلا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

18

/01/1383

استقلال مقابل پیكان متوقف شد

تیم فوتبال استقلال با توقف برابر پیكان فرصت مناسبی را برای برداشتن گامی بلند به سوی قهرمانی را از دست داد.

در آخرین دیدار از هفته  بیست و سوم رقابتهای لیگ برتر فوتبال باشگاههای كشور عصردوشنبه تیمهای استقلال و پیكان در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند كه تلاش دو تیم در پایان 90 دقیقه با تساوی به پایان رسید.

براساس این گزارش در نیمه اول این دیدار كه به قضاوت فریدون اصفهانیان و در حضور15 هزار تماشاگر برگزار شد، ابتدا این تیم پیكان بود كه بازی برتری را به نمایش گذاشت اما به رغم ارائه یك بازی برتر توفیقی در خلق موقعیت های گلزنی به روی دروازه استقلال نداشت . در مقابل استقلال با انسجام تیمی و بازی گروه بهتر از اواسط نیمه اول بازی را در اختیار گرفت و با ارسال توپهای بلند از كناره ها حریف را تحت فشار حملات خود قرار داد. در دقیقه 30 سانتر علی سامره به روی دروازه با ضربه سر عنایتی می رفت  زمینه ساز گل اول استقلال شود، كه مهدی واعظی با واكنشی به موقع این توپ را كنترل كرد. در دقایق وقت اضافه نیمه اول سانتر نوازی بازهم عنایتی را در موقعیت گل قرار داد كه ضربه سر او را واعظی از روی خط برگشت داد. یك دقیقه بعد داود سیدعباسی با شلیكی تماشایی از فاصله 25 متری تیر عمودی دروازه پیكان را هدف گرفت تا بازهم یك موقعیت

جدی از استقلال گرفته شود و نیمه اول بدون رد و بدل شدن گلی به پایان برسد.

با شروع نیمه دوم بازهم این استقلال بود كه بر دامنه حملات خود افزود تا اینكه در دقیقه 71 سانتر داود سیدعباسی را فرهاد مجیدی روی تیر اول به خوبی قطع كرد تا زمینه ساز گل برتری استقلال شود. در ادامه بازی بازهم این استقلال بود كه می توانست بر تعداد گلهای خود بیافزاید كه در دو صحنه مشكوك بار اول توپ توسط مدافعین و در نوبت دوم توسط دروازه بان پیكان دفع شد.  استقلال تا دقایق پایانی بازی همچنان با گل مجیدی تیم برتر میدان بود اما در دقیقه 88 و روی یك ضد حمله از سوی بازیكنان پیكان، بهمن طهماسبی پاس به جلوی زیبا داود حق دوست را به گل تساوی تیمش بدل كرد تا استقلال در روزی كه می توانست با سه امتیاز این دیدار فاصله خود را با پاس افزایش دهد و گام بلندی به سوی قهرمانی بردارد ، با كسب یك امتیاز این دیدار همچنان رقابت بر سر قهرمانی را به روزهای آخر بكشد.

استقلال با این تساوی 45 امتیازی شد و همچنان جایگاه خود را در صدر جدول حفظ كرد ضمن اینكه تیم پیكان نیز با كسب 1 امتیاز این دیدار 29  امتیازی شد و جایگاه خود را در رده هفتم جدول دست نخورده نگه داشت.