تبیان، دستیار زندگی
مدیر تیم‌های ملی بوكس و نایب رییس فدراسیون بوكس درمورد نتایج تیم ملی در تورنمنت تایلند گفت: از كسب یك سهمیه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سه سهمیه المپیك می‌گیریم

مدیر تیم‌های ملی بوكس و نایب رییس فدراسیون بوكس در مورد نتایج تیم ملی در تورنمنت تایلند گفت: از كسب یك سهمیه ورودی المپیك راضی‌ام ولی بوكسورها را نمی‌دانم چه بگویم.

منوچهر در گفتگو با ایسنا، اظهار كرد: تاكنون دو سهمیه ورودی المپیك پكن را توسط مرتضی سپه‌وند در وزن 64 كیلوگرم و علی مظاهری در وزن 91 كیلوگرم كسب كرده‌ایم كه قابل قیاس با سهمیه‌های بوكس ایران در المپیك آتن نیست. در المپیك آتن تنها محمد عاشری حضور داشت كه آن هم در دومین مرحله انتخابی با یك مدال برنز توانست المپیكی شود اما برای المپیك پكن سپه‌وند در همان مسابقه اول در آمریكا و مظاهری با مدال طلا و بسیار با قدرت سهمیه‌ها را گرفتند.

وی افزود: پیش از شروع مسابقه‌های انتخابی المپیك گفته بودم كه سه سهمیه را می‌گیریم، تاكنون دو تا از آنها تحقق یافته و اگر مشكلی پیش نیاید سومین سهمیه را در قزاقستان می‌گیریم.

مربی تیم ملی بوكس یكی از دلایل كسب نتایج ضعیف تیم ملی در تایلند را شرایط جوی و تأثیر آن روی آمادگی بدنی ملی‌پوشان دانست اما، مدیر تیم‌های ملی آن را تنها یك بهانه می‌داند و می‌گوید: این بهانه‌ها را اصلا قبول ندارم و نتایج ضعیف را تنها از ترس و وحشت یك بوكسور برای مبارزه كردن می‌دانم. طبیعی است اگر بوكسوری از مبارزه هراسی داشته باشد، خود به خود نفس كم می‌آورد، عضلاتش می‌گیرد، آب دهانش خشك می‌شود و غیره. البته بیمار شدن یك ورزشكار بحث جداگانه‌ای دارد.

مقصودی در پایان با اشاره به اینكه تیم ملی با 9 بوكسور در مسابقات قزاقستان (فروردین 87) شركت می‌كند خاطرنشان كرد: با تركیب كامل به قزاقستان می‌رویم، چرا كه می‌خواهم سهمیه المپیك را بگیرم. در آن رقابت‌ها امید زیادی به جاسم دلاوری در وزن 91+ كیلوگرم دارم. او نسبت به مسابقات گذشته خیلی خوب شده و می‌تواند المپیكی شود.