تبیان، دستیار زندگی
برای فعال كردن پنجره Memory & Image Cache گزینه Edit\Preferences\Memory & Image Cache را انتخاب كنید. از این صفحه برای تعیین تعداد Caching Levels كه در واقع یكی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نحوه تعیین تنظیمات فتوشاپ

كنترل‌های Memory & Image Cache

برای فعال كردن پنجره Memory & Image Cache گزینه Edit\Preferences\Memory & Image Cache را انتخاب كنید. از این صفحه برای تعیین تعداد Caching Levels كه در واقع یكی از روش‌های برنامه فتوشاپ برای بازخوانی سریع تصاویر است، استفاده می‌شود.

منوی  كشویی Image Cache

كنترل‌های Memory & Image Cache

برای مشاهده لیستی از صفحاتی كه در قسمت Preferences  امكان تعیین گزینه‌های مختلفی را به كاربر می‌دهند، در كادر Preferences فلش جهت‌دار را كلیك كرده و سپس گزینه Memory & Image Cache را انتخاب كنید.

فیلد Cache Level

در این قسمت می‌توانید تعداد Cache level مورد نظرتان را وارد كنید. اضافه كردن مقدار این فیلد سـرعت طراحی مجـدد را افزایـش می‌دهد ولی RAM بیشتری به خود اختصاص داده و زمان بازشدن فایل را نیز افزایش می‌دهد.

گزینه Use Cache For Histograms

انتخاب این گزینه سبب استفاده از Image Caching (استفاده از حافظه برای نگهداری اطلاعات موقت) برای محاسبه هیستوگرام‌ها (نمودار رنگ‌ها و روشنایی‌ها / تاریكی‌های یك تصویر) می‌شود.

فیلد Maximum Used by Photoshop قسمت Memory Usage

در این قسمت می‌توانید درصدی از حافظه RAM سیستم را كه می‌خواهید به برنامه فتوشاپ تخصیص دهید، وارد كنید. با جابجایی نوار لغزنده نیز می‌توانید این مقدار را حداقل 36 MB تا 100 درصد حافظه RAM سیستم خود تعیین كنید.

Physical Memory Usage (در ویندوز): در این قسمت می‌توانید مقدار حافظه‌ای كه برای فتوشاپ در هنگام اجرای یك فایل مورد نیاز است (بر مبنای درصدی از مجموع حافظه)، را تعیین كنید. تخصیص حافظه بیشتر به فتوشاپ نتیجه بهتری در اجرای فایل‌ها دارد. البته انجام چنین كاری در هنگام اجرای فتوشاپ برنامه‌های دیگر را از دسترسی به آن میزان RAM باز می‌دارد.