تبیان، دستیار زندگی

نحوه تعیین تنظیمات فتوشاپ كنترل‌های Guides Grid & Slices

برای فعال كردن پنجره Guides Grid & Slices گزینه Edit Preferences Guides Grid & Slices را انتخاب كنید. از این صفحه برای كنترل درونی، گزینه های مربوط به انتخابگر رنگ و یكسری دیگر از پارامترهای عمومی برنامه استفاده می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

   

منوی كشویی preferences

منوی كشویی Preferences   

برای مشاهده لیستی از صفحاتی كه در قسمت Preferences امكان تعیین گزینه‌های مختلفی را به كاربر می‌دهند، در كادر Preferences فلش جهت‌دار را كلیك كرده و سپس گزینه Guides,Grid & Slices را انتخاب نمائید.

  

منوی كشویی Guides Color   

در این قسمت رنگ خطوط راهنما تعیین می‌شود.

 

منوی كشویی Guides Style   

فرمت و نوع قالب‌بندی خطوط راهنما در این قسمت تعیین می‌شود. گزینه‌هایی همچون(خط)lines و (خط‌چین) Dashed lines در این قسمت در دسترس می‌باشند.

 

نمونه رنگ‌های Guides   

برای باز كردن انتخابگر رنگ می‌توانید بر روی مربع رنگی این قسمت كلیك كنید تا پنجره انتخاب رنگ فعال شود. سپس رنگ مورد نظرتان را انتخاب كنید.


منوی كشویی Grid Color  

در این قسمت می‌توانید رنگ خطوط شبكه شطرنجی را تعیین كنید. رنگهایی چون Light Blue ، Light Red ، Green ، Yellow ، Magenta ، Cyan ، Black ، Light Gray ، Medium Blue و Custom .


منوی كشویی Style   

در این قسمت نوع قالب‌بندی و فرمت خطوط مربوط به شبكه شطرنجی تعیین می‌شود. گزینه‌های این قسمت Lines (خطوط)، Dots (نقطه چین) و Dashed Lines (خط چین) می‌باشند.


كنترل‌های Gridline   

در این قسمت می‌توانید نوع واحد اندازه‌گیری مربوط به قسمت‌های اصلی شبكه شطرنجی را تعیین كنید.

از طریق منوی كشویی می توانید یكی از گزینه‌های Pixels، Points، Inches ، Picas ، Centimeters و Percent را انتخاب كنید.


Subdivisions  

در این قسمت تعداد زیربخش‌هایی كه بین هر شبكه شطرنجی اصلی را پر می‌كنند، تعیین می‌شود. بدین منظور مقدار مورد نظرتان را در این فیلد وارد كنید.

 

نمونه رنگ Grid 

برای باز شدن پنجره انتخابگر رنگ بر روی این قسمت كلیك كنید و پس از نمایان شدن پنجره مربوطه، رنگ مورد نظر را انتخاب كنید.

 

گزینه‌های Slices   

در قسمت Line Color می‌توانید رنگ مربوط به قسمت‌های كوچك را از طریق منوی كشویی تعیین كنید. برای آنكه شماره مربوط به هر تكه در بالای آن نشان داده شود، گزینة Show Slice Numbers را انتخاب كنید.