تبیان، دستیار زندگی
رزشی جام جهانی شمشیربازی - بلغارستان ركوردی بی‌نظیر برای امیر حسین شبكه ساز در پایان سومین روز از مسابقات جام جهانی شمشیربازی در بلغارستان، امیر حسین شبكه ساز به جایگاهی بی‌نظیر در جهان دست یافت. یكشنبه در ادامه مسابقات جام ج...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

18/01/1383

اخبار ورزشی

جام جهانی شمشیربازی - بلغارستان

ركوردی بی‌نظیر برای امیر حسین شبكه ساز

در پایان سومین روز از مسابقات جام جهانی شمشیربازی در بلغارستان، امیر حسین شبكه ساز به جایگاهی بی‌نظیر در جهان دست یافت.

یكشنبه در ادامه مسابقات جام جهانی شمشیربازی، امیرحسین شبكه ساز شمشیرباز جوان كشورمان در اسلحه فلوره با نتیجه 15 بر 8 از سد حریف بلاروس خود گذشت و در جایگاه هجدهم دنیا قرار گرفت.

این رده، جایگاهی بی‌نظیر برای یك شمشیرباز جوان ایرانی است به طوریكه تاكنون هیچ شمشیرباز جوانی از كشورمان به این رتبه دست نیافته است. جایگاه قبلی شبكه ساز نیز در جایگاه 46 جهان بوده است.

یادآور می‌شود پیش از این احسان محمدزاده، عضو تیم ملی شمشیربازی نوجوانان، كه در این رقابت‌ها شركت كرده است، در اسلحه‌ی سابر به مكان دوازدهم دنیا دست یافت. سهیل خاوندی دیگر شمشیرباز نوجوان كشورمان نیز در همین اسلحه به مكان 38 رسید.

مسابقات جام جهانی كشتی آزاد ـ آذربایجان؛

زنگ خطر به صدا درآمد، ایران حذف شد

آذربایجانقهرمان شد

تیم ملی كشتی آزاد كشورمان در دومین پیكار خود در رقابتهای جام جهانی با نتیجه‌ی 17 بر 10 مغلوب تیم كوبا شد تا با قرار گرفتن در رده‌ی سوم گروه خود، از رسیدن به فینال و رده‌بندی رقابتها بازبماند.

در ادامه‌ی رقابت‌های جام جهانی كشتی آزاد، ملی‌پوشان كشورمان به مصاف كوبا رفتند كه با نتیجه‌ی 17 بر 10 و نتیجه‌ی انفرادی 5 بر 2 مغلوب كوبا شدند.

مصطفی یونسی نیا و علیرضا حیدری تنها كشتی‌گیران پیروز كشورمان بودند كه یونسی نیا توانست 3 بر 2 «خوئل رومرو» دارنده‌ی دو مدال نقره جهان و المپیك و صاحب دو مدال برنز جهان در سال‌های 98 و 2001 را شكست دهد. همچنین در وزن 96 كیلوگرم، علیرضا حیدری 8 بر 4 «ویلفردو مورالس» را مغلوب كرد.

در سایر اوزان محمد اصلانی، مسعود مصطفی جوكار، اصغر بذری، هادی حبیبی و علیرضا رضایی مغلوب حریفان خود شدند كه با این احتساب هر سه تیم روسیه، ایران و كوبا 2 امتیازی شدند كه در شمارش امتیازات فنی روسیه با 32 امتیاز به عنوان سرگروه راهی فینال شد؛ كوبا با 25 امتیاز دوم شد و به مرحله رده‌بندی راه یافت و تیم ملی كشتی آزاد كشورمان با 23 امتیاز در رده‌ی سوم گروه خود قرار گرفت.

در گروه دیگر این رقابتها آذربایجان با 2 پیروزی سرگروه شد و كانادا و آفریقای جنوبی در رده‌های دوم و سوم این گروه قرار گرفتند. لازم به ذكر است در بازی فینال آذربایجان، روسیه را شكست داد وقهرمان شد.

نتایج كامل پیكارهای انجام شده به شرح ذیل است:

55 كیلوگرم: محمد اصلانی 2 ـ رنه مونته‌رو 3

60 كیلوگرم: مسعود مصطفی جوكار 1 ـ یاندرو كوئینتانا 3

66 كیلوگرم: اصغر بذری 5 ـ سرگئی روندون 13

74 كیلوگرم: هادی حبیبی 2 ـ ایوان فوندورا

84كیلوگرم: مصطفی یونسی نیا 3 ـ خوئل رومرو

96 كیلوگرم: علیرضا حیدری 8 ـ ویلفردو مورالس 4

كیلوگرم: علیرضا رضایی صفر ـ الكسیس رودریگوئز120

پیكارهای كاراته بوسنی و هرزگوین؛

سید شهاب قانعی به مدال برنز رسید

در مسابقات 2004 كاراته بوسنی و هرزگوین سید شهاب قانعی به مقام سوم دست یافت.

در این رقابت‌ها كه در شهر «سارایوو» آغاز شد تیم منتخب كاراته استان خراسان به عنوان نماینده كشورمان به همراه سایر تیم‌ها از كشورهای مختلف حضور داشت و تنها سید شهاب قانعی در وزن 65ـ كیلوگرم موفق به كسب مدال برنز شد و سایر ورزشكاران از دور رقابت‌ها حذف شدند.