تبیان، دستیار زندگی
ب بازار تاریخی تهران و میدان حسن آباد بخشی از محوطه حفاظت شده بازار تاریخی تهران و همچنین میدان حسن آباد كه از شاخص ترین مناطق هویت بخش پایتخت محسوب می شود در تعطیلات نوروزی به دلیل صدور مجوز غیر قانونی ساخت و ساز از سوی شه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری 18 فروردین ماه1383

تخریب بازار تاریخی تهران و میدان حسن آباد

بخشی از محوطه حفاظت شده بازار تاریخی تهران و همچنین میدان حسن آباد كه از شاخص ترین مناطق هویت بخش پایتخت محسوب می شود در تعطیلات نوروزی به دلیل صدور مجوز غیر قانونی ساخت و ساز از سوی شهرداری در این مناطق، در آستانه تخریب و نابودی قرار گرفته است. به گزارش « میراث خبر»، «ناصر پازوكی» مدیركل اداره میراث فرهنگی استان تهران در این مورد گفت :« بیش از 20 مجوز در تعطیلات نوروزی برای ساخت و ساز در محوطه تاریخی بازار تهران و همچنین میدان حسن آباد از سوی شهرداری های مناطق مربوطه صادر شده است. در حالی كه این مناطق جزء محدوده های تحت حفاظت سازمان میراث فرهنگی محسوب می شوند و هرگونه ساخت و ساز یا تغییر كاربری در آنها باید مطابق قوانین میراث فرهنگی و پس از اخذ مجوز از این سازمان انجام شود.»

منطقه 12 و بخش هایی از منطقه 11 شهرداری تهران از جمله میدان حسن آباد مهمترین محله ها و بافت های تاریخی پایتخت را در خود جای داده اند كه در صورت بی توجهی مسئولان به حفاظت شایسته از این میراث تاریخی به زودی تنها بخش باقی مانده از تهران قدیم نیز قربانی توسعه شهری خواهد شد.