تبیان، دستیار زندگی
CAFEE نرم‌‏افزار دیواره آتش MCAFEE به همراه برنامه VirusScan و با بهره‌‏گیری از ابراز مدیریت شبكه می‌‏تواند یك سیستم محافظتی جامع در برابر و یروس‌‏ها ایجاد كند. به گزارش سرویس ICT خبرگزاری كار ایران, ایلنا, دیواره آتش, نرم‌‏...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معرفی ویژگی های نسخه جدید نرم افزار دیواره آتش MCAFEE

نرم‌‏افزار دیواره آتش MCAFEE به همراه برنامه VirusScan و با بهره‌‏گیری از ابراز مدیریت شبكه می‌‏تواند یك سیستم محافظتی جامع در برابر و یروس‌‏ها ایجاد كند.
به گزارش سرویس ICT خبرگزاری كار ایران, ایلنا, دیواره آتش, نرم‌‏افزاری است كه تمام بسته‌‏های اطلاعاتی ورودی و خروجی به شبكه را كنترل كرده و نیز ارتباطات نرم‌‏افزارهای مختلف با بیرون را زیر نظر می‌‏گیرد.
بنابراین گزارش, این نرم‌‏افزار همچنین مدیریت درگاهها را انجام داده مشخص می كند كدام درگاهها باید باز بوده و كدام برنامه‌‏ها باید بتوانند از آنها استفاده كنند.
این گزارش حاكی است, چندی است كه عرضه نرم‌‏افزار دیواره آتش در كنار برنامه‌‏های ضد ویروس از سوی شركتهای معتبر امنیتی شروع شده و اینك جزء ثابت بسته‌‏های نرم‌‏افزاری است.
نرم‌‏افزار دیواره آتش MCAFEE Desktop Firewall به نحوی طراحی شده است كه به طور كامل با نرم افزار ضد ویروس VirusScan و مهمتر از آن با ابزار مدیریت شبكه e - Policy در هم آمیخته و یك سیستم محافظتی جامع در برابر ویروس‌‏ها, افراد نفوذگر( ( Hackers , برنامه‌‏های مخرب و سارقین اطلاعات شخصی ایجاد كند.
به این ترتیب می‌‏توان Desktop Firewall MCAFEE را از راه دور بر روی تمام دستگاههای موجود در شبكه نصب و به روز رسانی كرد, همچنین تمام تنظیمات مربوط را یك بار از طریق یك نقطه و به شكل متمركز انجام داد.
همچنین , در این نرم افزار باید مشخص شود كه چه برنامه‌‏ها و سرویس هایی بر روی رایانه‌‏ها مجاز به دسترسی به خارج از شبكه بوده و یا از خارج از شبكه چه كسا نی می‌‏توانند به آنها وصل شود.
طبق این گزارش, همچنین باید تعریف شود كه از 65 هزار 535 درگاه قابل تعریف روی هر دستگاه, چه درگاه‌‏هایی می‌‏توانند برای ارتباط با بیرون باز باشند. حتی باید نقش پودمان ( Protocol )‌‏های قابل استفاده در شبكه نیز مشخص شود.
شایان ذكر است, نسخه جدید نرم‌‏افزار دیواره آتش MCAFEE ویژگی جدیدی دارد كه نام حالت یادگیری ( Learn Mode ) بر آن نهاده‌‏اند. وقتی مدیر شبكه, نرم‌‏افزار را در این حالت نصب می‌‏كند, برنامه تمام ارتباطات دستگاه را زیر نظر گرفته و بر اساس آن, قواعد دیواره آتش را تعریف می‌‏كند, سپس مدیر شبكه و یا كاربرد دستگاه می‌‏تواند این قواعد را مرور كرده و مورد تایید قرار دهد و یا برخی را تغییر داده و نهایتاً نرم‌‏افزار را به مناسب‌‏ترین شكل تنظیم كند.
ویژگی دیگری كه در این نرم‌‏افزار وجود دارد «حالت قرنطینه » ( Quarantine Mode ) است. به این معنی كه اگر نرم‌‏افزار متوجه ضعفی در تنظیمات خود شود و یا از به روز بودن خود اطمینان حاصل نكند, ارتباط دستگاه با بیرون را تا هنگامیكه با سرویس دهنده e - Policy تماس گرفته و عمل به روز رسانی انجام شود, محدود می‌‏كند.
گفتنی است, نرم‌‏افزار دیواره آتش كه با ابزار e - Policy منعكس كرده و از این طریق مدیر شبكه می‌‏تواند تمام آنچه را كه در شبكه‌‏اش روی می دهد , همراه با گزارش‌‏های متنوع گرافیكی و متنی مشاهده كند.

به نقل از ایلنا