تبیان، دستیار زندگی
ز جام قهرمانان آسیا در نصف جهان پایتخت فوتبال ایران همانطور که می دانید و چند روز گذشته مشاهده کردید بنا به حضور دو نماینده خوب فوتبال کشورمان در جام قهرمانان آسیا، ویژه نامه ای تحت عنوان سپاهان و ذوب آهن نمایندگان ایران در ج...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش اختصاصی خبری و تصویری تبیان از جام قهرمانان آسیا

در نصف جهان پایتخت فوتبال ایران

همانطور که می دانید و چند روز گذشته مشاهده کردید بنا به حضور دو نماینده خوب فوتبال کشورمان در جام قهرمانان آسیا، ویژه نامه ای تحت عنوان سپاهان و ذوب آهن نمایندگان ایران در جام قهرمانان تقدیم حضورتان گردید.

از آنجائیکه از این رخداد بزرگ ورزشی در اصفهان شهر تاریخی و زیبای کشورمان برگزار می شد بنا به دعوت دو باشگاه ذوب آهن و سپاهان و هیئت فوتبال استان اصفهان و برای هر چه بهتر پوشش دادن این بازی ها که اولین حضور دو تیم اصفهانی و ایرانی را در برداشت تصمیم گرفتیم با اعزام تیمی خبری و تصویری شما علاقه مندان به ورزش فوتبال را از آخرین حوادث و اخبار جالب و حاشیه ای این مرحله از جام آسیایی مطلع سازیم.

امید است این سفرنامه ورزشی ما که جهت پاس گذاشتن به همت و حرکت مصمم دو نماینده خوب و شهرستانی فوتبال کشورمان و کسب رضایت شما عزیزان تهیه شده مقبول واقع گردد.

در ابتدا جای دارد از میزبانی خوب و میهمان نوازی دو باشگاه سپاهان و ذوب آهن و مسئولان هیئت فوتبال استان اصفهان که در این سفر و تهیه این گزارش ما را یاری و نهایت مساعدت را با ما کردند تشکر و قدردانی کنیم.

ورود به شهر اصفهان

ورود ما به شهراصفهان تقریباً ساعت 8 صبح دوشنبه( 20/11/82) بهمن ماه بود که از همان ابتدا و بدو ورود جو شهر حکایت از شور و شوق اصفهان و انتظار مردم برای دو بازی تیمهای محبوب خود داشت.

به هر صورت به هتل و محلی که برای میهمانان و خبرنگاران تهرانی تدارک دیده شده بود رسیدیم.

هتل پیروزی اصفهان با هماهنگی های بعمل آمده توسط ستاد مشترک دو باشگاه سپاهان و ذوب آهن پذیرای ما و تعدادی از همکاران مطبوعاتی بود که الحق از بدو ورود ما مسئولان دو باشگاه و نمایندگان آنها بخصوص آقایان قانونی و عرب زاده ما را مورد استقبال خود قرار دادند.

هر چند که ما به پرواز هواپیما نرسیدیم و تعدادی دیگر از دوستان با اولین پرواز به ما پیوستند اما جمع و اکیپ تقریباً کاملی برای پوشش هر چه بهتر این رقابتها شکل گرفته بود و هر چه به آغاز بازی ها نزدیک می شدیم خبرنگاران و عکاسان و میهمانان دیگری به ما اضافه می شدند.

پس از صرف نهار و کمی استراحت برای تهیه گزارش و خبر بر سر تمرینات تیم نفتچی ازبکستان رفتیم. آنها برای آشنایی با زمین و بر طبق رسم به ورزشگاه تازه تأسیس و زیبای نقش جهان رفته بودند تا خود را برای بازی فردایشان آماده کنند. هنگامیکه ما وارد زمین شدیم مسئولان تبلیغاتی و اقتصادیAFC و تام ویلیر مشغول نظارت بر نصب پلاکارد و بوردهای کنار زمین بودند و تیم نفتچی در حال ترک زمین که به اصرار ما بازیکنان این تیم در عکس دسته جمعی حاضر شدند و سپس سرمربی این تیم به سئوالات مختلف خبرنگاران ایسنا و تبیان پاسخ داد.

یوری سرکیسیان سرمربی ارمنستانی نفتچی از خود و تیمش در پاسخ به سئوالات ما اینچنین گفت: من تا سال 1968 در ارمنستان بودم و سپس به ازبکستان آمدم و20 ساله بودم که بعنوان بازیکن در لیگ ازبک بازی کردم. مدرک تحصیلی من لیسانس تربیت بدنی از دانشگاه مسکو است و در حدود 18 سال است که با نفتچی کار می کنم.

تیم من 4 مصدوم دارد و از بازیکن ملی پوش بی بهره است جوانترین بازیکن تیم من 18 ساله و بزرگترین آن 35 ساله است. تا کنون 9 قهرمانی و 8 نایب قهرمانی را با نفتچی در لیگ ازبک کسب نموده ام و این سومین بازی تیم من با تیمهای ایرانی است دوبار قبلاً و در سالهای 1994 با سایپا و 2002 با استقلال بازی کرده ایم در ضمن تیم من دو بازیکن ملی پوش در رده جوانان دارد.

وی در ادامه گفت: من هیچ شناختی از سپاهان ندارم اما از برخورد میزبان و شرایط آن راضی هستیم و تشکر می کنیم. اما نمی توانم نتیجه را پیش بینی کنم و این را هم بدانید که فوتبال ما مثل روسیه رو به جلو و قوی نیست و فیزیکی بازی نمی کنیم اما در کل از حریفان و رقیبان می ترسیم.

در ضمن تا کنون در عمرم به این اندازه از من عکس نگرفته بودند بطوریکه مرا به شک انداخت و فکر کردم دوربین ها فلش خالی می زنند اما این نشان از محبوبیت فوتبال در ایران و در نزد جوانان و مطبوعات دارد.

پس از مصاحبه با سرکیسیان برای استراحت به هتل محل اقامت نفتچی رفتیم که در آنجا هم کمی با سرمربی این تیم پیرامون بازی تیمش با سپاهان صحبت و گفتگو کردیم و به این پی بردیم که نفتچی تیمی پیچیده و پراطلاعات به لحاظ فوتبالی نیست.

سپس برای تهیه گزارش و خبر قرار شد به اردوی تیم پاختاکور برویم و هم از کافی نت هتل خبرنگاران و خبرگزاریها به ارسال مطالب و عکسهای خود بپردازند.

در حین عبور از اردوی نفتچی تا هتل پاختاکور که فاصله کمی داشتند از سطح شهر و از روی زاینده رود زیبا عبور کردیم که در انتهای پل متوجه ازدحام جمعیت شدیم که همگی به کلیپی که توسط باشگاه ذوب آهن تهیه شده بود نگاه می کردند کلیپی بسیار زیبا و مهیج در تصویری بزرگ در چند نقطه از پارک های شهر به نمایش گذاشته شده بود که فضا و حال و هوای شهر را در شب قبل از بازی کاملاً ورزشی و پرشور کرده بود.

به هر حال به هتل پاختاکوری ها رفتیم و پس از آنکه تیم آنها شام را صرف کردند سرمربی این تیم حاضر شد تا با اصرار زیاد ما در لابی هتل به سئوالات خبرنگاران پاسخ دهد از وضعیت ظاهری و ترکیب و در کل چهره های تیم پاختاکور مشخص بود که هم سرحال تر و هم قویتر از نفتچی هستند که بعداً ثابت شد همانطور بوده که حدس می زدیم. اکنون توجه تان را به گفتگویی که قبل از بازی با ذوب آهن با مربی پاختاکور انجام داده ایم جلب می نمائیم.

تاج مراد آقامرادف سرمربی پاختاکور گفت: من اطلاعات و جزئیات دقیقی راجع تیم ذوب آهن نمی دانم و این بعد از مسابقه است که می شود بازی و سطح فوتبال دو تیم را ارزیابی کرد.

در اولین و این دوره از لیگ قهرمانان آسیا نمی توان مدعی بود که تیمش از بقیه قدرتمندتر است چرا که اکثر تیمهای شرکت کننده، پرقدرت و مطرح در آسیا هستند. وی در ادامه به جوان تر شدن تیمش نسبت به سال گذشته اشاره کرد و میانگین سنی تیم خود را 22 سال ذکر و تصریح کرد: هنوز لیگ ما شروع نشده و ما حضور و شرکت در این مسابقات را به منزله بازی های آماده سازی تیم خود برای شروع لیگ خود می دانیم و بیشتر به قهرمانی در لیگ ازبکستان فکر می کنیم تا قهرمانی در لیگ آسیا سرمربی پاختاکور در انتها گفت: در تیم من 8 بازیکن ملی پوش حضور دارند که البته بعلت آماده سازی تیم اطلاعات کافی و زیادی از بازیکنانم ندارم. مراد آقامرادف  برای سومین سال پیاپی است که پاختاکور را در کشور ازبکستان همراهی می کند.

آخر شب در اردوی ذوب آهن

حول و حوش ساعت 11:30 دقیقه شب بود که طبق برنامه می بایستی به فولادشهر و محل اردوی سبزپوشان ذوب می رفتیم. با توجه به فاصله نسبتاً دور فولاد شهر تا اصفهان به هر حال با اتوبوس در اختیار خبرنگاران به اردوی ذوبی ها رسیدیم که در بدو ورود مورد استقبال رسول کربکندی سرمربی مؤدب اصفهانی قرار گرفتیم و سپس برای انجام مصاحبه با وی به اتاق کنفرانس رفتیم در حالیکه همه خسته و خواب آلود بودند این گفتگو آغاز شد که ماحصل آن تقدیم می شود.

ابتدا کربکندی سرمربی ذوب آهن با تأکید بر آمادگی روحی و روانی بازیکنانش گفت: از نقاط ضعف پاختاکوری ها به نفع خود بهره خواهیم برد.

ما از روز اول کسب اطلاع را شروع کردیم مقداری از اطلاعات را از طریق اینترنت و اطلاعات سالهای گذشته کسب کرده و مقداری را از طریق آقای خیابانی و یکی از اقوام و در نهایت سفرم به مسکو کسب کردیم.

در سفرم به مسکو دو بازی از تیم پاختاکور را دیدم یکی در سالن و دیگری در استادیوم 30 هزار نفری با تیم زسکا که در همان بازی سه بازیکن آنها با شماره های (8-6-2) را که از بهترین های آنها بودند شناسایی کردم.

در همینجا  جا دارد از سفارت های ایران در بحرین و قطر هم تشکر کنم که در تکمیل اطلاعات از دو حریف دیگر و عربی خود ما را یاری کردند.

وی در ادامه گفت: آنها روی توپهای از کنار ضعف دارند و ما می دانیم که آنها خوب گل می زنند اما از همین نقاط هم ضربه پذیر هستند.

هدف ما اول 3 امتیاز بازی است و اهل ریسک نیستیم و شعار حمله را نمی دهیم و قصد ارایه یک بازی منطقی را داریم.

در مورد تیم ذوب آهن باید گفت: شرایط گلزنی فورواردهای ما بهبود یافته که مصداق آن چند بازی اخیر این تیم است اما این دلیلی بر کمبود نفرات ما نیست و ما حتی بجز چند بازیکن داخلی بدنبال چند بازیکن خوب خارجی هم هستیم.

در ایران ستار همدانی و فراز فاطمی را مدنظر داریم که باشگاه استقلال هم حق دارد روی این انتقال تفکر کند اما آقای قلعه نوعی در مورد ستار لطف کردند و حتی موافقت هم کرده اند و احتمال حضور وی ضمن توافق دو باشگاه ممکن به نظر می رسد.

غیبت و مصدومیت سه مهره کلیدی ذوب آهن یعنی شفیعی در خط حمله و ناظری و صالحی نژاد ضربه بزرگی بر تیم ما وارد کرد و به همین دلیل از سوی برزگر و اسدی هم  پیشنهاداتی داشته ایم که باید بیشتر بررسی و گفتگو شود و از خارج هم منتظر بازیکنانی از برزیل و کامرون و نیجریه جهت تست هستیم.

ما یک مهاجم ششدانگ نیاز داریم که با آمدن فاطمی به تیم ما مخالفت شد اما در حال بررسی هستم تا بدانم مشکل اسدی و برزگر با باشگاه پرسپولیس چیست که کمتر از آنها استفاده می شود و بعداً تصمیم گیری کنم. در ضمن اردویی در کیش هم خواهیم داشت.

کربکندی در ادامه اظهار داشت: صعود از گروه هدف اول و کوتاه مدت ماست. با کادر فنی همه جوانب امر را مورد توجه قرار داده و با پشتوانه قوی و با بهره گیری از مربی قدرتمندی چون ابراهیم زاده، آینده خوبی را برای تیم پیش بینی می کنم.

وی در انتها به نامردی فوتبال امروز و دوری 4 ساله خود از فوتبال اشاره کرد و افزود: من پایبند به اصول هستم و اجازه دخالت به هیچکس نمی دهم و از باشگاه و مدیریت آن ممنونم که منطقی در کنار من پیش می آید و نهایت همکاری را دارد. در پایان از شما خبرنگاران و عکاسان که تا این موقع شب زحمت کشیدند و از همه مهمتر در ایام تعطیلات برای اعتبار فوتبال دو نماینده ایران به اصفهان آمدید تشکر می کنم.

پس از کربکندی به پاس احترام به ما چند بازیکن ذوب آهن که تا آن موقع بیدار بودند به پشت میز نشسته و به سئوالات کوتاهی پاسخ دادند.

شب نشینان ذوب آهن شامل آرمناک پطروسیان، سپهر حیدری و دو بازیکن خارجی این تیم امانوئل و گئورگ استراتولات بودند.

در این میان آرمناک که از بازیکنان حرفه ای و خوب فوتبال ماست و از صراحت و رک گویی خاصی در گفتار برخوردار است با لهجه شیرینش به نوعی معترض حضور دیرهنگام ما در اردوی تیمش شد و گفت: اگر حاضر به حضور نمی شدیم می گفتید بی ادبی و بی احترامی کرده ایم حالا هم که آمده ایم ممکن است بگویید چرا تا این موقع شب بیدارند به هر حال خوش آمده اید و در خدمتیم تا پاسخگو باشیم. آرمناک پطروسیان گفت: برای من این بازی فرقی ندارد و تلاشم همیشگی است و به نظر من حساسیت بازی فینال حذفی از بازی با پاختاکور بیشتر بود فقط اینبار ما نماینده ایران هستیم و امیدوارم موفق باشیم.

سپس آرمناک نقش مترجم را ایفا کرد و نظر امانوئل را جویا شد که وی اظهار داشت: تیم در شرایط خوبی است و من به تیم و بازیکنان ذوب آهن اطمینان و ایمان دارم سپس استراتولات گفت: باید صعود کنیم و ثابت کنیم که لیگ ایران در سطح بالایی قرار دارد. در پایان مدافع جوان ذوب آهن سپهر حیدری گفت: سطح فوتبال ما بالاتر از ازبکستان است و ان شاء الله همه مردم ما را دعا می کنند تا برنده باشیم.

بعد از پایان مصاحبه جالب و نیمه شبی ما فولاد شهر را به مقصد هتل ترک کردیم که در هنگام خروج با مدیرعامل ذوبی ها یعنی کفعمی روبرو شدیم که قصد داشت پس از ما به تیمش سربزند.

صبح قبل از بازی سپاهان با نفتچی

صبح سه شنبه پس از اینکه یکروز خسته کننده و پرکار را گذرانده بودیم صبحانه را صرف کردیم و سپسID کارتهای خبرنگاری و عکاسی را که توسط وزیری زاده مسئول روابط عمومی هیئت فوتبال اصفهان صادر می گردید را در محل هتل دریافت کردیم. بعد از کمی انتظار و آمادگی جهت پوشش خبری و تصویری از بازی به تهیه گزارشی تقریباً حاشیه ای پرداختیم.

در محل اقامت ما عده ای از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت تهران هم بودند که تصمیم گرفتیم با چند نفری از آنها در خصوص حضور دو نماینده اصفهانی کشورمان مصاحبه بگیریم. که یکی از آنها در مقابل دوربین تبیان اینچنین گفت: از اینکه  فوتبال ایران از دوقطبی بودن خارج شده ، خوشحالم و امیدوارم فدراسیون فوتبال قدر وارزش این زحمات تیمهای شهرستانی را بداند. عباس امامی کارمند دانشگاه علم و صنعت اضافه کرد: انشا... دو تیم سپاهان و ذوب آهن دراین دوره از مسابقات نتایج قابل قبولی را کسب کنند.

مسوول هماهنگی باشگاه سپاهان:

همه چیز آماده است، بزرگ ترین پرچم تهیه شد

مسوول هماهنگی برگزاری رقابتهای سپاهان در جام باشگاههای آسیا از آمادگی کامل این باشگاه در امر میزبانی رقابت ها و نیز سازماندهی هواداران این تیم خبر داد. حمید باقری اظهار داشت: با تکمیل فاز اول استادیوم نقش جهان در حال حاضر آماده پذیرایی از 45 هزار تماشاگر را دارد.

وی افزود: در مدت چند ماه با تلاش کمیته تدارکات و فنی باشگاه سپاهان، جایگاه و اتاق ویژه نمایندگانAML،AFC، داوران و بازیکنان با مدرن ترین امکانات تجهیز شده اند. تونل ورودی بازیکنان نیز به بهره برداری رسیده و هیچ کمبودی از لحاظ گرمایشی و سایر امکانات ندارد. همچنین پیست اطراف چمن استادیوم با شن های رنگی پوشیده شده و محوطه ورودی ورزشگاه نیز به شکل زیبایی پرچم های باشگاه مزین شده است.

باقری با اشاره به تلاش مسوولان باشگاه برای تسهیل در رفت و آمد تماشاگران، گفت: هماهنگی های لازم با شهرداری اصفهان، شرکت واحد اتوبوسرانی، راهنمایی و رانندگی و نیز نیروهای امنیتی، انجام گرفته و برای پارک خودروهای (VIP) نیز جایگاه ویژه ای پیش بینی شده است.

وی در پایان گفت: هواداران تیم سپاهان اقدام به درست کردن بزرگ ترین پرچم تزیینی جهت تشویق تیمشان کرده اند، این پرچم 100 مترمربع مساحت دارد و با آرم باشگاه سپاهان مزین شده است، همچنین انجمن هواداران نیز10 هزار پرچم کوچک شطرنجی زرد و سیاه را در بین تماشاگران توزیع خواهند کرد.

گفت و گو با مربیان و بازیکنان سپاهان:

امسال هم سپاهان آسیا را متوجه خود می کند

کمتر از 48 ساعت به زمان برگزاری دیدار تیم های نفتچی ازبکستان و سپاهان اصفهان فرصت باقی است و مربی و بازیکنان سپاهان از آمادگی برای رویارویی با حریف ازبک سخن می گویند.

ناصر پورمهدی، مربی تیم فولاد مبارکه سپاهان از شناخت کامل کادر فنی این تیم نسبت به حریف خود( نفتچی) خبرداد و گفت: تا کنون سه فیلم بازی های تیم نفتچی توسط، سرمربی برای کلیه بازیکنان تجزیه و تحلیل شده و وظایف هر یک از آنان در زمین کاملا مشخص شده است.

وی در ادامه در ارزیابی تیم نفتچی، افزود: این تیم از فوتبالی با قدرت بدنی بالا بهره مند است و معمولا بازیکنان این تیم با ارسال پاس های بلند سعی در تعویض منطقه بازی دارند که برای تخریب این نقاط برنامه های مناسبی پیش بینی کرده ایم.

پورمهدی تصریح کرد: تیم سپاهان، در جهت بالعکس تاکتیک تیم حریف، عمل خواهد کرد، تیم نفتچی با تجمع در زمین خود، راه های نفوذ حریف را می بندد اما تیم سپاهان از شرایط آرمانی آمادگی برخوردار است و مطمئناً با حمایت تماشاگران اصفهانی، نخستین گام رقابت های آسیایی را مقتدرانه بر خواهیم داشت.

کمیل سوسکو؛ دروازه بان تیم سپاهان با اشاره به میزان شناختش از تیم نفتچی، گفت: با توجه به برخورداری از امتیاز میزبانی، مشکل خاصی برای کسب سه امتیاز این دیدار وجود ندارد.

دروازه بان اسلواکی تبار سپاهان که تجربه حضور در لیگ فوتبال یونان را نیز دارد معتقد است:" اولین پیروزی برای رسیدن به موفقیت بسیار ضروری است و در این میان تماشاگران به عنوان یار دوازدهم، باید مقابل حریفان آسیایی تیم سپاهان را مورد حمایت بی دریغ خود قرار دهند."

محمدرضا مهدوی، مدافع تیم فولاد مبارکه سپاهان که پنجمین حضورش را در جام باشگاه های آسیا تجربه می کند، در مورد شرایط این تیم در مصاف با نفتچی ازبکستان ، گفت: بازیکنان از انگیزه بالایی برای کسب اولین پیروزی مقابل نفتچی برخوردارند و در شرایط آمادگی بسیار مطلوبی به سر می بریم.

وی با اشاره به آنالیز نوع بازی تیم نفتچی توسط سرمربی تیم، افزود: تیم نفتچی تیم ضعیفی نیست اما هیچ گاه این حریف را دست کم نخواهیم گرفت و بدون شک، چنانکه با ارایه بازی های درخشان در لیگ گذشته حتی تمجید آسیایی ها را نیز برانگیختیم، مطمئناً امسال نیز در جام باشگاه های آسیا از اعتبار فوتبال کشورمان دفاع می کنیم. وی در ادامه، بر نقش موثر تماشاگران برای کسب نتیجه مقابل تیم نفتچی تاکید کرد و گفت: هواداران توان روحی بازیکنان را بالا می برند و با حمایت های خود زمینه های پیروزی را فراهم می کنند.

بعد از تهیه گزارش نهار را صرف کردیم و آماده رفتن به استادیوم شدیم در ضمن عادل فردوسی پور گزارشگر توانای کشورمان آخرین میهمان تهرانی این بازی بود که خود را ظهر بازی برای گزارش به هتل رساند و پس از کمی استراحت به سوی  ورزشگاه حرکت کرد.

بهزاد کاویانی و گروه برنامه نود هم جهت تهیه گزارش و پوشش حاشیه ای این بازی در هتل پیروزی بودند.

بالاخره عازم ورزشگاه نقش جهان شدیم و در جایگاه ویژه ای که برای ما و میهمانان ساخته بودند مستقر شدیم هر چند که جایگاه خبرنگاران اصفهان با تهران تفاوت داشت البته آنهم بخاطر نیمه ساخت یا کاره بودن ورزشگاه زیبا و آینده دار نقش جهان بود.

سپاهان ایران- نفتچی ازبکستان

سپاهان: کمیل سوسکو، رضا حسن زاده، محرم نویدکیا، جاباموجیری، سعید بیات، محمد فرشباف، سعید مرضانی، محمود کریمی، سید صالحی، طالب نسب، محمدرضا مهدوی.

نفتچی:زابیروف، تویروف، مجیت تایروف، اکمل هو لماتف، بهروم جان حیدروف، سرگی لبدوف، ماتالیف، رایخانوف، کوردیف، کوالنکو، دانوف ترکیب اصلی دو تیم بودند.

داوری این بازی بر عهده علی محمد المزروقی اماراتی بود.

حاشیه های بازی از نگاه خبرنگار تبیان

* نزدیک به 100 خبرنگار و عکاس برای پوشش خبری این بازی ها وارد شهر اصفهان شدند.

* نمایندگانAFC پیش از آغاز بازی مربیان دو تیم را موظف کردند تا در پایان بازی در نشست مطبوعاتی شرکت کنند و در صورت خودداری مربیان از حضور در کنفرانس خبری جریمه نقدی خواهند شد.

* بازیکنان هر دو تیم 30 دقیقه قبل از بازی در زمین حاضر شدند و 20 دقیقه به نرمش پرداختند.

* 25 هزار نفر تماشاگر این دیدار را از نزدیک تماشا کردند.

* یک پرچم به مساحت 1400 متر که بر روی آن( سپاهان قهرمان محبوب نصف جهان) نوشته شده بود جلوه خاصی به ورزشگاه نقش جهان بخشیده بود.

* از نکات جالب توجه این دیدار تفاوت سنی 15 ساله کاپیتانهای دو تیم می باشد( محرم نویدکیا 22 ساله، سرگئی لبدوف 37 ساله) میهمانان ویژه عبارت بودند از: فرکی، ابرقونی نژاد، موذن زاده( معاون وزیر صنایع) مهدی تاج، اسلامیان، کفعمی و محمدرضا ساکت و شهردار اصفهان.

* دکتر مجید ساعدی فر پزشک تیم ملی بر روی نیمکت سپاهان نشسته بود .

* داور چهارم اماراتی از اول بازی بی جهت به فرهاد کاظمی تذکر داد تا موفق شد در اوایل نیمه دوم به بهانه نامعلومی فرهاد کاظمی را از زمین اخراج کند.

سپاهان 4 نفتچی 0

سپاهان توانست در اولین دیدار خود شکست سنگینی را به حریف ازبکی خود وارد کند در این بازی 2 گل محمود کریمی در دقایق 43 و 58 و سید مهدی سید صالحی در دقایق 62 و 64 دو گل دیگر سپاهان را به ثمر رساندند.

گزارش تبیان بعد از بازی

فرهاد کاظمی از فرط عصبانیت بعلت اخراج بی مورد خود توسط محمدرضا ساکت مدیرعامل تیمش حاضر به ترک نیمکت شد.

در کل بازی و بخصوص چند دقیقه نیمه اول سپاهان موقعیتهای گل بسیاری را از دست داد.

سپاهان 3 تعویض خود را به این صورت انجام داد لئون استپانیان بجای طالب نسب و خطیبی بجای سید صالحی و کرمی بجای فرشباف وارد زمین شدند.

گزارش تبیان از بازی

- اولین کرنر بازی را سپاهان زد.

- اصغر طالب نسب اولین خطر را ایجاد کرد.

- نوید کیا روی یک فرار جالب در دقیقه 11 و روی پاس رضا حسن زاده فرصت گل را از دست داد.

- اولین شوت جدی و خطرناک بازی توسط سید رمضانی از فاصله 25 متری زده شد.

- دقیقه 43 روی پاس عمقی طالب نسب نویدکیا در محوطه جریمه در موقعیتی عالی صاحب توپ شد که با گذشت توپ را به کریمی داد تا او زننده اولین گل بازی باشد.

درایت مدیرعامل سپاهان در بین نیمه

پرتاب ترقه از سوی بعضی از تماشاگرنماها باعث شد تا در بین دو نیمه محمدرضا ساکت مدیرعامل سپاهان از تماشاگران بخواهد تا با رعایت نظم بازی از پرتاب ترقه خودداری کرده و تماشاگرنماها را تحویل پلیس دهند تا تیم سپاهان دچار محرومیت نشود.

لئون در دقیقه 58 با پاس عمقی برای نویدکیا پایه گذار گل دوم محمود کریمی بود.

- تک موقعیت خطرناک نفتچی را در نیمه دوم سوسکو با آمادگی و حیرت همگان مهار کرد.

- فرید علی محمد المرزوقی داور اول و احمد ناصر بهروز و محمد حسن عیسی دو کمک او بودند و داور چهارم محمد اصلاح امین صالح از امارات بود.

- شیرعلی داولاتف ناظر تاجیک این دیدار بود.

- محمد فنایی داور سابق کشورمان بعنوان مشاور، دو نماینده اصفهان ایران را یاری می داد.

کریمی: می دانستم که گل می زنم

سید صالحی: از این پیروزی مغرور نخواهیم شد

گلزنان تیم فوتبال سپاهان اصفهان ابراز امیدواری کردند، این تیم نماینده شایسته ای در مسابقات سوپر جام باشگاه های آسیا باشد. محمود کریمی که دو گل سپاهان در این دیدار را به ثمر رساند، در خصوص دیدار برابر نفتچی ازبکستان گفت: بازی بسیار خوبی بود و پیش بینی می کردم که در این بازی گل زنی کنم. با توضیحات خوبی که فرهاد کاظمی پیش از این بازی به من داده بود، شناخت کاملی از تیم نفتچی داشتم، اما آن طور که تصور می کردیم نبودند. وی تصریح کرد: اگر ذوب آهن نیز فردا برابر پاختاکور به پیروزی برسد، مشخص خواهد شد که اصفهان قطب فوتبال ایران خواهد بود و نماینده شایسته ای برای ایران در آسیا خواهیم بود.

سید مهدی سید صالحی دیگر بازیکن تیم سپاهان که دو گل از چهار گل تیمش را به ثمر رساند نیز گفت: تیم ما از نظر تاکتیکی خیلی عالی کار کرد. همه بازیکنان تلاش کردند و با اتحاد تیمی و با اجرای دستورات کادر فنی موفق شدیم پیروزی پر گلی را رقم بزنیم.

وی گفت: صحبت های مربیان در بین دو نیمه تأثیرات زیادی در روحیه بازیکنان داشت و خیلی خوشحالم که اولین بازی خود را پرگل پشت سرگذاشتیم  و از این پیروزی مغرور نخواهیم شد.

فرهاد کاظمی: با این بازی نمی توان قهرمان آسیا شد

یوری سرکیسیان: زنگ تفریح تیم ها نخواهیم بود

فرهاد کاظمی و یوری سرکیسیان مربیان تیمهای سپاهان و نفتچی ازبکستان پس از پایان بازی در جمع خبرنگاران به سوالات آنان پاسخ گفتند.

یوری سرکیسیان سرمربی تیم نفتچی ازبکستان در ارزیابی از سپاهان گفت: شناخت کاملی از این تیم نداشتم ولی به نظر می رسید این تیم در آمادگی کامل به سر می برد. ما نیز در آمادگی خوبی نبودیم زیرا لیگ ازبکستان تعطیل است. ولی در مسابقات آینده با آمادگی، امتیازات بیشتری را کسب خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تیم سپاهان در نیمه اول بسیار خطرناک بود و از بازیکنانم خواستم که ریسک نکنند و بازی را آرام کنند.

سرکیسیان در ادامه در خصوص اعتراض به گل اول گفت: معتقدم گل اول و دوم سپاهان آفساید بود و به همین دلیل اعتراض کردم، باز هم تأکید می کنم گل اول صدردصد در موقعیت آفساید به ثمر رسید.

سرمربی نفتچی تصریح کرد: در این بازی 4 بازیکن اصلی تیم من به علت مصدومیت حضور نداشتند ولی مطمئنا در بازی های آینده سعی خواهیم کرد با ترکیب کامل به میدان برویم و حریف ضعیفی برای سایر تیم ها نباشیم. البته قبول کنید که ما در سال قبل نیز در رقابت ها سوپر جام باشگاهها از داوری ها ضربه خوردیم. هر کجا که این داوران( داوران عرب) حضور داشته باشند، تیم ما دچار مشکل خواهد شد. بار اول که این داور را از نزدیک دیدم، فکر کردم او ایرانی است.

وی گفت: همچنان که گفتم ما در آمادگی کامل نبودیم، این انتقادات مشکلی را حل نخواهد کرد و باید به فکر بازی با تیم الاتحاد باشیم، در دو هفته ای که فرصت داریم، خود را به مرز آمادگی می رسانیم تا زنگ تفریح تیم ها نباشیم.

سرکیسیان در مورد اخراج فرهاد کاظمی از بازی افزود: ای کاش داور من را از زمین اخراج می کرد، ولی گل اول را آفساید می گرفت، چرا که مربی، بازی نمی کند و سوت های داور معمولا به ضرر بازیکنان تمام می شود نه مربی.

در ادامه نشست فرهاد کاظمی اعتراف کرد: گل اول سپاهان آفساید بود، پس بهتر است خبرنگاران، سرکیسیان را تحقیر نکنند.

کاظمی گفت: از نحوه بازی بازیکنان راضی نیستم چرا که از لحاظ فنی تیم ما خوب نبود.

وی در خصوص دلیل اخراج خود از بازی گفت: از ابتدای بازی داور به من تذکر می داد که در جای خود روی نیمکت بنشینم . سید صالحی بعد از به ثمر رساندن گل به سمت من آمد و من از وی خواستم که به زمین برگردد چرا که ممکن بود با اخطار روبه رو شود، من قصد داشتم دستورات تاکتیکی به سید صالحی بدهم، ولی داور از من خواست که کنار زمین را ترک کنم.

کاظمی تصریح کرد: این رفتار داور کاملا طبیعی بود و اعتراضی به داور وارد نیست. زیرا مربی که در کشورش تحقیر شده حقش این است که در آسیا هم تحقیر شود. وی در ارزیابی از تیم نفتچی گفت: تیم های آسیای میانه معمولا در هنگام حمله حریف بسیار بسته و دفاعی بازی می کنند و اصولاً فوتبال را خوب می دانند و باخت در این بازی را نباید به حساب ضعف آن ها گذاشت، چرا که آن ها در کوران مسابقات نبوده اند. سرمربی سپاهان افزود: ما نیز سعی کردیم به بازی سرعت بدهیم ولی از عملکرد فنی تیم راضی نیستم. بعد از گل چهارم بازیکنان کاملا اشباع شده بودند و قصد گل زنی نداشتند و در دقایق پایانی بازی، بازی بسیار ضعیفی از خود ارایه کردند. تیمی که مدعی قهرمانی است، با این بازی نمی تواند قهرمان شود.

کاظمی تصریح کرد: جایگاه فوتبال ایران، برتر از آسیاست و اگر نتوانیم در آسیا خوب ظاهر شویم، نشان از ضعف ماست و نباید بهانه گیری کنیم. در عین حال در داخل کشور نیز، به روحیه مضاعفی نیاز داریم.

کاظمی در ادامه این کنفرانس خبری گفت: من از فدراسیون می خواهم تا ابد من را از فوتبال محروم کند! چرا که برای من مهم نیست از سوی فدراسیون محروم شوم، من می خواستم آبرو و شخصیت خود را حفظ کنم و فدراسیون باید مشخص کند که مسعود مرادی مهم است یا حفظ شخصیت یک مربی و در این خصوص به فدراسیون شکایت کرده ام.

محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه سپاهان نیز در این نشست گفت: اخراج فرهاد کاظمی از بازی را تا پایان پی گیری می کنیم، چرا که شادی کردن حق یک مربی و بازیکن است.

کاظمی پس از کش و قوس فراوان توسط میانجی گری فنایی در داخل اتاقی به اتفاق ساکت با تیم داوری آشتی کرد.

کاظمی که از عصبانیتش کاسته شده بود از مدیر بخش ورزشی تبیان جویای سایت و وضعیت آن شد و قول داد تا دوباره در اولین فرصت مناسب میهمان حضوری ما باشد.

سپس توانستیم از اصرارها و تعارفات سخت آقا فرهاد نجات پیدا کرده و برای استراحت به هتل برویم چرا که وی قصد داشت در وقت کمی که داشت ما را در منزل خویش میهمان کند.

فرهاد کاظمی قصد داشت طبق نذری که کرده بود ساعت 10 شب اصفهان را جهت پابوسی آقا امام رضا به سوی مشهد مقدس ترک کند و از ما عذرخواهی کرد که نمی تواند به خبرنگاران سربزند.

ضیافت شهردار به مناسبت برد طلایی طلایی پوشان

ساعت 9 شب و به صرف شام به هتل عباسی رفتیم تا در ضیافت مجلل شهردار ورزش دوست اصفهان که کارت دعوت صادر کرده بودند شرکت کنیم.

در این مراسم باشکوه مدیران دو باشگاه ذوب آهن و سپاهان، شهردار، عادل فردوسی پور، کادر فنی نفتچی و داوران بازی به همراه عده ای از مسئولان سیاسی و شهرداری و خبرنگاران تهرانی و اصفهانی حضور داشتند.

فرهاد کاظمی بعلت سفر به مشهد غایب بزرگ این میهمانی بود و لئون استپانیان نیز به علت آشنایی به زبان ارمنی نقش مترجم مربی ارمنستانی نفتچی را ایفا می کرد.

در پایان و پس از صرف شام مسئولان و مدیران برای حل مسائل بازی فردا و تمهیدات لازمه در جلسه محرمانه گردهم آمدند.

به هر صورت پس از کمی گشت و گذار در کنار زاینده رود و صرف چای با آرزوی موفقیت برای دیگر نماینده کشورمان در بازی فردا به خواب رفتیم تا چهارشنبه شاهد درخشش ذوب آهن باشیم.

22 بهمن و بازی ذوب آهن و پاختاکور

پس از صرف صبحانه در هتل متوجه حرکت راهپیمایی کننده گان اصفهانی از مقابل هتل شدیم و فرصت آن دیدیم تا با شرکت در آن هم انجام وظیفه کرده باشیم و هم از عکاس تبیان خواستیم تا گوشه هایی از آن راهپیمایی را به تصویر بکشد. پس از کمی همراهی راه پیمایون به هتل بازگشتیم.( تصاویری از راه پیمایی مردم اصفهان)

در همین حین متوجه حضور تیم والیبال صنام تهران در هتل شدیم که این خود وقت خوبی بود برای گذراندن زمان ما تا خوردن نهار و رفتن به ورزشگاه. تیم صنام که به اصفهان آمده بود تا در مقابل سبا اصفهان برنده شود و جشن قهرمانی بگیرد. با نفرات شناخته شده خود آمده بود. حضور مصطفی کارخانه بعنوان مربی این تیم و پیمان اکبری و علیرضا نادری و منظمی و بهنژاد و منصوری بعنوان بازیکن قابل توجه بود. چرا که هر کس آنها را می دید دلیل حضورشان را جویا می شد.

به هر حال به علت دوری فولاد شهر پس از صرف زودتر نهار به طرف ورزشگاه فولاد شهر حرکت کردیم. قبل از آغاز بازی با هم نظر دو بازیکن ذوب آهن را جویا می شویم. دو بازیکن ذوب آهن قبل از بازی از بازی با پاختاکور می گویند.

به ورزشگاه فولاد شهر رسیدیم و رفته رفته استادیوم در حال پر شدن بود که دو تیم جهت گرم کردن وارد زمین شدند.

هوایی کاملاً آفتابی و زمینی هموار آماده آغاز بازی بود.

تیمهای ازبک در اصفهان زمین گیر شدند

هر دو نماینده کشورمان اولین گام در رقابت های فوتبال سوپر جام باشگاههای آسیا را با موفقیت پشت سرگذاشتند.

به اصفهان، تیم ذوب آهن نماینده کشورمان در این مسابقات رأس ساعت 14:30 امروز( چهارشنبه) به مصاف پاختاکور ازبکستان رفت و با حساب 1 بر صفر از سد حریف قدرتمندش گذشت و هر 3 امتیاز این دیدار را از آن خود کرد.

" امانوئل ایزوکام" بازیکن نیجریه ای تیم ذوب آهن تنها گل این دیدار را در دقیقه 76 به ثمر رساند. در این دیدار که اکثر توپ و میدان در اختیار بازیکنان تیم ذوب آهن بود، حملات پیاپی بازیکنان این تیم ثمری نداشت و سرانجام این دیدار با نتیجه 1 بر صفر به پایان رسید.

تیم سپاهان اصفهان، دیگر نماینده کشورمان در این رقابت ها روز گذشته با نتیجه پرگل 4 بر صفر از سد نفتچی ازبکستان گذشت.

تیم ذوب آهن در دیدار بعدی خود در بحرین میهمان الرفاه این کشور است.

در حاشیه دیدار تیم های ذوب آهن و پاختاکور ازبکستان

دیدار تیم های ذوب آهن اصفهان و پاختاکور ازبکستان از سری مسابقات جام باشگاه های آسیا آغاز شد.

برای تیم ذوب آهن، آرمناک پطروسیان، ابراهیم تقی پور، جلال امیدیان، حمید عزیززاده، سپهر حیدری، امیر وزیری، وحید رضایی، رضا عزیزی، مهدی رجب زاده، مجتبی حسینی، گئورگ استارا سولاچ بازی می کنند.

آشور ماتو بختیار، کوشیلی، کوشیلو لولئوئید، دپارو سرور، سولیو انورجان، نسترو ایگناتی، کاپاتز تیمور، ماگور ایلدر، بیک ماو ماراد، علی قلی اف آسرر، نیکولاز و آلکسی بازیکنان تیم پاختاکور ازبکستان را تشکیل می دهند.

داور این مسابقه" ناصر العنزی" از کشور کویت است. ناظر اردنی این مسابقه به دلایلی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا در این مسابقه حضور نیافت و ناظر دیدار بازی سپاهان و نفتچی از کشور تاجیکستان نیز این بازی را نظارت می کند.

در حاشیه:

کانون هواداران باشگاه استقلال تهران نیز با هماهنگی مسوولان باشگاه ذوب آهن 60 تن از هواداران خود را برای ترغیب تماشاگران و تشویق تیم ذوب آهن به اصفهان اعزام کرده است.

حضور نمایندگان رسانه های گروهی در اصفهان برای پوشش خبری این بازیها بسیار چشمگیر است که همین امر موجب به وجد آمدن تماشاگران و مسوولان هر دو باشگاه اصفهانی شده است. همچنین حضور پرتعداد خبرنگاران موجب شگفتی ناظران بازی ها و تیم های ازبکستانی شده است.

مهندس موذن زاده معاون وزیر صنایع، حسین فرکی مربی تیم ملی فوتبال بزرگسالان و بسیاری از مسوولان استان اصفهان برای تماشای این بازی به ورزشگاه فولاد شهر آمده اند.

تعداد تماشاگران نسبت به بازی روز گذشته سپاهان افزایش چشمگیر داشته است به طوری که ورزشگاه گنجایش تماشاچیان را ندارد و مسوولان درصدد هستند جایگاه های ویژه ای را برای تماشاگران که پشت درهای بسته مانده اند فراهم کنند.

از سفارت برزیل نیز میهمانان ویژه ای این بازی را از نزدیک نظاره گرند.

کادر فنی و مدیران تیم فوتبال نفتچی که روز گذشته شکست سنگینی را برابر سپاهان متحمل شدند برای تماشای بازی به استادیوم آمده اند.

کربکندی: سپاهان توقعات را بالا برده بود

آقامرادف: ما در اول راه هستیم

سرمربیان دو تیم ذوب آهن اصفهان و پاختاکور ازبکستان پس از پایان بازی در جمع خبرنگاران حاضر شده و به سؤالات آن ها پاسخ دادند.

" تاجدیف آقامرادف" سرمربی تیم پاختاکور ازبکستان در پاسخ به سؤال خبرنگاران، بازی تیمش مقابل ذوب آهن را به دلیل اولین بازی و عدم تجربه بازیکنانش در لیگ آسیا مناسب ندانست و گفت: این مسابقه اولین بازی رسمی ما بود و تیم در موقعیت و شرایط بازی قرار نگرفته، البته با این زمین آشنا نبودیم و آن گونه که باید موفق نبودیم.

سرمربی تیم پاختاکور با انتقاد از شرایط زمین بازی افزود: طول و عرض زمین و وضعیت چمن ورزشگاه مناسب نبود و اختلاف زیادی با زمین بازی در ازبکستان داشت، به طوری که بازیکنان برای کنترل و پاس دادن توپ، وقت زیای را صرف می کردند و نتوانستند بازی دلخواه خود را ارایه دهند.

وی خاطر نشان کرد: زمین بازی برای میزبان مناسب بود و چون از شرایط برتری نسبت به تیم ما برخوردار بودند، بنابراین شانس برد بالایی داشتند.

آقامرادف در حالی که این اظهارات را بیان می کرد، ناظر دیدار بلافاصله پس از سخنان وی طول و عرض زمین را اندازه گرفت و وضعیت چمن ورزشگاه را مورد بررسی قرار داد و در پاسخ به خبرنگاران گفت: زمین بازی از شرایط کاملا استانداردی برخوردار است و هیچ مشکلی ندارد.

آقامرادف در ادامه با تأکید بر مشکل داشتن زمین، تصریح کرد: اندازه زمین باید استاندارد و مورد تأیید باشد.

وی در مورد تیم ذوب آهن و برنامه های آینده اش در گروهA مسابقات لیگ قهرمانان آسیا گفت: اطلاعات زیادی نسبت به سایر تیم های گروه ندارم. البته این اولین مسابقه ما بود و چون در اول راه هستیم، پیش بینی نتایج مشکل است. لذا در برنامه های بعدی سعی خواهیم کرد میزان شناخت مان را نسبت به تیم های حریف افزایش دهیم.

سرمربی تیم پاختاکور در پاسخ به این سؤال که چرا تیم های ازبک در خارج از خانه با ضعف در نتیجه گیری مواجه اند، با تمسخر گفت: ما هم اعتقاد داریم که تیم های ایرانی، معمولا در خارج از خانه بسیار ضعیفند. دیروز تیم سپاهان مقابل نفتچی به پیروزی رسید و امروز هم تیم ذوب آهن. به هر حال تشخیص تیم های قوی و ضعیف ، شاید بر اساس نتیجه باشد و بر عهده تماشاگران می باشد.

در ادامه این کنفرانس خبری، رسول کربکندی سرمربی تیم ذوب آهن در ارزیابی خود از دیدار مقابل تیم پاختاکور گفت: با بضاعتی که داشتیم، عملکرد بازیکنان بسیار خوب بود. واقعیت این است که به علت دیر اعلام کردن آیین نامه جذب بازیکن از سویAFC، تیم ما در خط حمله با ضعف روبه روست و نیاز به مهاجم قوی تر احساس می شود.

وی با رضایت از بازی خوب بازیکنانش افزود: شاید بازیکنان مقداری احساسی بازی می کردند ولی این که استرس داشته باشند را قبول ندارم. البته تا آخرین لحظات، بازیکنان از مشکل پیدا کردنITC کارت آرمناک پطروسیان دروازه بان تیم، اطلاعی نداشتند چرا که ممکن بود وی نتواند در این بازی تیم را همراهی کند. ولی به هر حال مشکل وی نیز برطرف شد. البته بسیاری از بازیکنان تیم اولین تجربه بین المللی خود را پشت سر گذاشتند و همانند بازی هایی که در لیگ ارایه داده بودند، مقابل تیم پاختاکور قرار گرفتند.

وی در ادامه با مقایسه تیم های پاختاکور و نفتچی، خاطرنشان کرد: این دو تیم ازبک به هیچ وجه قابل قیاس با هم نیستند چرا که تیم پاختاکور با در اختیار داشتن 8 ملی پوش و جوان گرایی، نسبت به نفتچی تیم قدرت مندی بود.

کربکندی در مورد تعویض هایش گفت: با تعویض هایی که در نیمه دوم انجام گرفت، امانوئل و طهماسبی را به خط حمله اضافه کردیم که همین تعویض کارساز شد و امانوئل تنها گل بازی را به ثمر رساند. البته انتظارم از تیم خیلی بیشتر از این بود و چون در این بازی با سیستم 2-5-3 بازی می کردیم، سعی کردیم با مهار کردن بازیکنان نفوذی این تیم از کناره ها، بازی تخریبی را در کناره ها ارایه دهیم . تیم پاختاکور ضعف فاحش در سانترهای کنار زمین داشت و متأسفانه در نیمه نخست، بازیکنان مان انتظاراتم را برآورده نکردند و با ارایه بازی هوایی، عملکرد مثبت تیم را کاهش دادند. در مجموع از روند بازی راضی نیستم، چرا که معتقدم بازیکنان احساسی بازی کردند. سرمربی تیم ذوب آهن بهترین بازیکنانش را نفرات خط دفاعی دانست و افزود: وحید رضایی و رجب زاده با ارایه بازی سرعتی و مناسب از بازیکنان خوب ما در مقابل پاختاکور بودند.

وی در مورد داوری این دیدار گفت: داوری دیدار به علت حساس نبودن بازی، مشکل خاصی نداشت، ولی اگر بازی پر برخوردتری از سوی هر دو تیم ارایه می شد، مطمئنا داوری این دیدار در حد آن مسابقه نبود و دچار مشکل می شدیم. چرا که یک صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه تیم پاختاکور و نیز صحنه های آفساید گیری کمک داور این دیدار، مشکل داشت و از دید داور به دور ماند.

کربکندی با اشاره به برد پرگل تیم سپاهان در روز گذشته گفت: 4 گلی که تیم سپاهان وارد دروازه حریفش کرد، توقعات تماشاگران را از تیم ذوب آهن بالا برده بود و همه انتظار داشتند که تیم ذوب آهن نیز گل های بیشتری وارد دروازه حریف کند، در حالی که تیم پاختاکور در بسیاری موارد قوی تر از تیم نفتچی بود. البته حسنی که برد تیم سپاهان داشت، کاهش توان روحی بازیکنان پاختاکور بود. بر همین اساس و با توجه به نتایج کسب شده در این دو بازی، معتقدم این تیم ها به میزانی دچار غرور شده بودند که حتی نخواسته بودند که حریف شان را بهتر بشناسند و هیچ شناختی از تیم ذوب آهن و سپاهان نداشتند.

کربکندی در ادامه با تأکید بر تقویت خط حمله تیمش از ورود چهار بازیکن خارجی ( برزیل و کامرون) به اصفهان خبر داد و اضافه کرد: هیچ تیم باشگاهی در داخل کشورمان حاضر نیست در 6 هفته باقی مانده از لیگ بازیکنش را از دست بدهد، ستار همدانی و فراز فاطمی از جمله مهره هایی هستند که مورد توجه مسؤولان باشگاه ذوب آهن قرار دارند. البته باشگاه استقلال تنها با جذب ستار همدانی موافقت کرده است. البته در حال بررسی شرایط آمادگی بازیکنانی از پرسپولیس( برزگر، اسدی) هستیم.

وی در پایان با اشاره به عدم حضور نمایندگان فدراسیون در این بازی ها، گفت: اصفهان نیازی به هیچ کجا ندارد و به اندازه کافی از حمایت مسؤولان استان اصفهان برخوردار است. البته حضور نمایندگان فدراسیون نشانگر میزان اهمیت تیم های شهرستانی است. امیدوارم در ادامه رقابت های لیگ آسیا لیاقت و شایستگی های تیم های شهرستانی را بیشتر ثابت کنیم.

نقد داوری بازی تیم های ذوب آهن و پاختاکور

نوذر رودنیل کارشناس داوری فوتبال، داوری بازی تیم های ذوب آهن و پاختاکور ازبکستان را بدون نقص دانست.

در نقد داوری رودنیل آمده است:" در 45 دقیقه نیمه اول شاهد بازی نسبتا خوبی از هر دو تیم بودیم. مهم این بود که هر دو تیم یک بازی جوانمردانه به نمایش گذاشتند. به همین دلیل باعث شد که " ناصر العنزی" داور کویتی در این نیمه مشکل خاصی نداشته باشد. در دقیقه 3 سپهر حیدری خطایی که انجام داد طبق قانون 12 باید اخطار دریافت می کرد. در دقیقه 5 کمک یک دریک صحنه به درستی آفساید اعلام کرد که داور او را هرگز ندید در صورتی که العنزی باید بداند حتما در هر ضربه به کمک ها نگاه کند. در دقیقه 22 داور خوب عمل کرد زیرا در محوطه جریمه پاختاکور هیچ اتفاقی رخ نداد اما همان توپ در هنگام شوت کردن از محوطه خارج شد که باید یک هند اعلام می شد. ناصر العنزی دوندگی خوبی داشت و در اکثر صحنه ها حضور داشت، اما در بعضی از خطاها و ضربات کرنر جایگیری خوبی نداشت. در نیمه دوم تا دقیقه 32 شاهد بازی ضعیفی از هر دو تیم بودیم. بعد از به ثمر رسیدن گل ذوب آهن انتظار می رفت که در 13 دقیقه پایانی بازی خوبی را ببینیم که متأسفانه این چنین نشد. در این نیمه همانند نیمه اول، داور مشکلی نداشت به جز چند آوانتاژ که برای زیبایی بازی می توانست بدهد، اما نداد. بعضی از شروع مجددها را با تأخیر شروع می کرد که در روند کند کردن بازی تأثیر داشت، به هر حال داور و کمک های وی نمره قبولی گرفتند."

دیزی سنگی با داوران اماراتی در روز پایانی

در آخرین روزهم میهمان نوازی اصفهانی ها ادامه داشت و پس از صرف دیزی سنگی در رستورانی سنتی ، که در آن  محمدرضا ساکت مدیرعامل سپاهان و تیم داوری اماراتی بازی حضور داشتند، از فرصت استفاده کرده و گفتگوی کوتاهی در مورد میزبانی اصفهانی ها ، لیگ امارات و وضعیت بازیکنان ایرانی در لیگ آن کشور با داوران عرب انجام دادیم که در این میان می توان به اظهار رضایت آنان از پذیرایی ایرانیان و در خشش کریمی و مجیدی اشاره نمود .