تبیان، دستیار زندگی
ربایجان؛ نبرد نزدیك، با پیروزی ایران پایان یافت برتری بذری، خدایی و حیدری، شكست سنگین رضایی مقابل موسل بز در ادامه رقابت‌های جام جهانی تیم‌های ملی كشتی ایران و روسیه به مصاف هم رفتند كه در پایان تیم ملی كشتی آزاد كشورمان توان...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

17/01/1383

مسابقات جام جهانی كشتی آزاد - آذربایجان؛

نبرد نزدیك، با پیروزی ایران پایان یافت

برتری بذری، خدایی و حیدری، شكست سنگین رضایی مقابل موسل بز

در ادامه رقابت‌های جام جهانی تیم‌های ملی كشتی ایران و روسیه به مصاف هم رفتند كه در پایان تیم ملی كشتی آزاد كشورمان توانست با امتیاز مثبت 13 بر 13 و امتیاز فنی 34 بر 25 روسیه را شكست دهد.

در وزن 55 كیلوگرم محمد اصلانی ـ نفر چهارم رقابت‌های جهانی نیویورك ـ به مصاف الكساندر كونتایف، دارنده مدال برنز سال 2001 جهان رفت و در حالی كه می‌توانست پیروز كشتی باشد، 5 بر 4 مغلوب كونتایف شد.

اصلانی در حالی كه 4 بر 2 از حریف خود پیش بود، خاك شد و با بارانداز كونتایف نتیجه 4 بر 4 شد و در حالی كه اصلانی هجومی كشتی می‌گرفت، در 6 ثانیه پایانی یك لحظه غافل شد و در بیرون تشك در خاك نشست تا نتیجه 5 بر 4 به سود كونتایف تمام شود.

در وزن 60 كیلوگرم مسعود مصطفی جوكار در برابر رامیل اسلام اف قرار گرفت و در این كشتی داوران جوكار را قربانی كردند تا پیروزی 6 بر 5 نصیب اسلام اف شود.

جوكار در حالیكه یك بر صفر پیش بود، كنده حریف را بالا كشید كه هر دو كشتی گیر به پل رفتند؛ اما داوران 2 امتیاز به اسلام اف دادند. در ادامه جوكار با زیرهای پیاپی از اسلام اف امتیاز گرفت و امتیازاتی از دست داد تا كشتی 6 بر 5 به سود كشتی‌گیر روسیه شود. در 20 ثانیه پایانی جوكار تلاش زیادی كرد كه داوران به حریف روسی پوئن اخطار دادند؛ اما داور ازبكستانی با بازبینی فیلم نتیجه را باز گرداند تا حق جوكار ضایع شود و روس‌ها در امتیاز تیمی 6 بر 2 جلو افتند.

در كشتی اول نیز داوران 2 امتیاز بی‌مورد به حریف اصلانی داده بودند.

اما در وزن 66 كیلوگرم اصغر بذری با جسارت و دلاوری خود ناداوری‌ها را جبران كرد و 8 بر صفر دیمیتری كریلوف را شكست داد تا بار دیگر شایستگی‌های خود را ثابت كند.

بذری با زیرگیری‌های مختلف و بارانداز و به پل بردن، 8 امتیاز از كریلوف روسی گرفت تا در نتیجه‌ی تیمی اختلاف ایران و روسیه كم شود و 6 بر 5 شود.

در وزن 74 كیلوگرم نیز هادی حبیبی در برابر سرگئی ویتكوفسكی قرار گرفت و پس از خاك كردن حریف به دنبال بارانداز رفت كه عقربك شد و با فتیله پیچ دیگر كشتی گیر روسی 5 بر یك عقب افتاد. حبیبی در ادامه ویتكوفسكی را در بیرون تشك خاك كرد تا نتیجه 5 بر 2 شود ولی پس از آن خود یكبار دیگر خاك شد تا 6 بر 2 مغلوب ویتكوفسكی شود.

در وزن 84 كیلوگرم مجیدی خدایی در حالی‌كه 3 بر صفر از كوچی‌افسا عقب افتاده بود، با دلاوری 4 امتیاز گرفت تا پیروز كشتی باشد.

در وزن 96 كیلوگرم، علیرضا حیدری با برتری كامل و اجرای فنون مختلف 11 برصفر الكسی شماروف را شكست داد تا كمك بزرگی به تیم ایران كرده باشد و 13 بر 10 از روسیه پیش برود، تا همه چیز به كشتی آخر كشیده شود.

در كشتی آخر و در وزن 120 كیلوگرم، علیرضا رضایی به مصاف دیوید موسل‌بز، قهرمان جهان و المپیك رفت كه در سه دقیقه اول رضایی 4 بر صفر از موسل‌بز عقب افتاد و در پایان 6 دقیقه 5 بر صفر مغلوب حریف خود شد تا ایران و روسیه در امتیاز مثبت تیمی 13 بر 13 مساوی شوند، اما در امتیاز فنی 34 بر 25 ایران روسیه را شكست داد و از حریف روس خود گذشت.

ایران فردا در دومین كشتی خود به مصاف كوبا می‌رود كه صبح امروز با نتیجه‌ی 19 بر 8 و نتیجه‌ی انفرادی 6 بر یك مغلوب روسیه شده بود.

تابلوی نتایج كشتی‌ ایران و روسیه.

55كیلوگرم: محمد اصلانی 4 - الكساندر كونتایف 5

60كیلوگرم: مصطفی جوكار 5 ـ رامیل اسلام اف 6

66كیلوگرم: اصغر بذری 8 - دیمیتری كریلوف صفر

74كیلوگرم: هادی حبیبی 2 - سرگئی ویتكوفسكی 6

84كیلوگرم: مجید خدایی 4 - تایمو راز كوچی افسا 3

96كیلوگرم: علیرضا حیدری 11 - الكسی شماروف صفر

120كیلوگرم: علیرضا رضایی صفر - دیوید موسل‌بز 5