تبیان، دستیار زندگی
دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل کاستاریکا در پایان 90 دقیقه تلاش به نتیجه تساوی بدون گل انجامید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توقف ایران برابر کاستاریکا

توقف ایران برابر کاستاریکا

دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل کاستاریکا در پایان 90 دقیقه تلاش به نتیجه تساوی بدون گل انجامید.

به نقل از مهر، تیم ملی فوتبال کشورمان عصر روزچهارشنبه در آخرین دیدار تدارکاتی خود پیش از حضور در مرحله مقدماتی مسابقات فوتبال جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی به مصاف تیم ملی کاستاریکا رفت .

این بازی تدارکاتی که در ورزشگاه آزادی برگزار شد در نهایت با نتیجه تساوی بدون گل به اتمام رسید تا تیم ملی فوتبال ایران هر سه دیدار خود پیش از حضور در مرحله مقدماتی مسابقات فوتبال جام جهانی را بدون گل زده به اتمام برساند.

عباس محمدی، هادی عقیلی، جلال حسینی، حسین کعبی، علیرضا نیکبخت، مازیار زارع، ایمان مبعلی، علی کریمی، جواد کاظمیان، مهرزاد معدنچی و علی سامره ترکیب اولیه تیم ملی را تشکیل می داد. در نیمه دوم نفراتی چون مجتبی جباری، محسن خلیلی، میلاد میداودی، مرتضی اسدی، مسعود شجاعی و هادی شکوری نیز به میدان آمدند اما نتوانستند تاثیری در روند بازی ملی فوتبال ایران داشته باشند.

تیم کشورمان با وجود ارائه بازی قابل قبول در نیمه اول در نیمه دوم نمایشی دور از انتظار داشت و در گشودن دروازه کاستاریکا ناکام ماند. تساوی مقابل کاستاریکا در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی می تواند هشداری جدی برای مربیان تیم ملی فوتبال کشورمان باشد که با آمادگی بیشتر این تیم را روانه دیدار مقابل سوریه کنند .

این دیدار که نخستین بازی تیم ملی در مرحله مقدماتی مسابقات فوتبال جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی است، چهارشنبه هفته آینده در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می شود.

AFC : تیم فوتبال ایران شش ماه گل نزده است

توقف ایران برابر کاستاریکا

پایگاه خبری كنفدراسیون فوتبال آسیا  (AFC)گزارش داد: تیم ایران در سومین بازی تداركاتی خود پس از جام ملت های آسیا باز هم نتوانست گلی به ثمر رساند و مقابل كاستاریكا با تساوی بدون گل متوقف شد.

تیم ملی كه با مربیگری منصور ابراهیم زاده و بدون حضور بازیكنان مقیم اروپا در ورزشگاه یخ زده و خالی از تماشاگر آزادی میزبان كاستاریكا بود، با وجود شروع خوبی كه داشت بازی جذابی را دنبال نكرد.

دو پاس زیبای ایمان مبعلی و علی كریمی در دقایق 62 و 78 محسن خلیلی را كه از نیمه دوم وارد زمین شده بود با دروازه بان حریف تك به تك كرد؛ اما توپ هرگز وارد دروزاه میهمان نشد.

میلاد میداوودی هم در موقعیتی خطرناك ضربه اش را به تیر دروازه كوبید تا ایران بدون گل زده آماده اولین بازی مرحله سوم انتخابی جام جهانی برابر سوریه شود كه روز 17 بهمن در آزادی برگزار خواهد شد.

تیم ملی كه هنوز در انتظار حضور سرمربی به سر می برد، در بازی های قبلی 2 بر صفر به هانزاروستوك باخت و با قطر در دوحه به تساوی بدون گل رسید.

ابراهیم زاده: تاکتیک کاستاریکا مانند سوریه بود

مربی تیم ملی فوتبال کشورمان با تاکید بر اینکه عملکرد تیم کاستاریکا شبیه سوریه است از نتیجه بدست آمده در دیدار دوستانه امروز ابراز رضایت کرد.

منصور ابراهیم زاده که پس از تساوی تیم ملی با کاستاریکا در جمع خبرنگاران گفتگو می کرد: ضمن بیان این مطلب افزود: تاکتیک تیمی کاستاریکا همانند سوریه بود زیر آنها سعی داشتند با استفاده از کناره های زمین برای خود موقعیت گلزنی ایجاد کنند که خوشبختانه توانستیم تاکتیک آنها را خنثی کنیم و به همین جهت از عملکرد بازیکنان راضی هستم.

وی با اشاره به این موضوع که این دیدار تدارکاتی شناخت ما را از عملکرد بازیکنان تیم ملی بیشتر کرد افزود: در شرایط فعلی ضعف گلزنی داریم زیرا بازیکنان زمان کوتاهی است کنارهم جمع شده اند اما در صدد هستیم تا زمان باقی مانده تا دیدار برابر سوریه این مشکل را حل کنیم.

مربی تیم ملی فوتبال کشورمان افزود: تا دیدار با سوریه 9 جلسه تمرینی در دستور کار ما قرار دارد که پنج جلسه می تواند برای هماهنگی شدن تیم کافی باشد.

ابراهیم زاده درپایان با بیان اینکه لژیونرها تا روز یکشنبه به جمع نفرات تیم اضافه می شوند گفت: هدف ما از برگزاری بازهای تدارکاتی شناخت کافی از نفرات و بدست آوردن هماهنگی های لازم است و نتیجه دراین دیدارها نباید ملاک تصمیم گیری باشد.

سرمربی کاستاریکا: متاسفم که این بازی گل نداشت

توقف ایران برابر کاستاریکا

هرنان فورد با ابراز رضایت از عملکرد دو تیم فوتبال ایران و کاستاریکا گفت: این دیدار همه چیز داشت اما متاسفم که شاهد گلی در این بازی جذاب نبودیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کاستاریکا که پس از تساوی تیمش مقابل ایران با خبرنگاران گفتگو می کرد ضمن بیان این مطلب افزود: دیدار بسیارخوبی بود و هر دو تیم شانس های متعددی برای گلزنی داشتند. اما نتوانستند از این شانس ها برای رسیدن به گل استفاده کنند تا درنهایت این بازی زیبا گلی نداشته باشد.

هرنان فورد ادامه داد: از شش - هفت بازیکن اصلی مان دراین دیدار استفاده نکردیم اما این تیم پنجاه درصد استخوابندی تیم ملی فوتبال کاستاریکا را تشکیل می دهد.

وی با بیان این موضوع که تنها چند روز پیش از این دیدار تمرین کرده بودند خاطرنشان کرد: ازعملکرد بازیکنانم راضی هستم. گرچه نتوانستیم در این دیدار به هدف خود که پیروزی بود دست یابیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کاستاریکا در پایان گفت: در بازی آینده مقابل جامائیکا با نفرات بیشتری به میدان خواهیم رفت تا ترکیب اصلی مان را برای حضور در مرحله مقدماتی جام جهانی بدست آوریم.

کریمی: این بازی به کمک مربیان تیم ملی می آید

توقف ایران برابر کاستاریکا

کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: بازی مقابل کاستاریکا به مربیان تیم ملی کمک می کند تا راحت تر ترکیب و روش بازی تیم را برای بازی مقابل سوریه انتخاب کنند.

علی کریمی پس از پایان دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل کاستاریکا با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: با اینکه تغییراتی در ترکیب تیم به وجود آمده بود توانستیم بازی خوبی را مقابل کاستاریکا به نمایش بگذاریم اما متاسفانه بازهم درگلزنی ناکام ماندیم.

وی با اشاره به موقعیت های گلزنی تیم ملی فوتبال کشورمان افزود: بازی مقابل کاستاریکا گرچه برای تیم ملی  نتیجه عددی نداشت اما از نظر فنی می تواند به مربیان کمک کند تا به شناخت بیشتری نسبت به توانایی بازیکنان دست پیدا کرده و راحت تر ترکیب اصلی و روش بازی تیم را برای دیدار با سوریه انتخاب کنند.

کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص حضور نداشتن تماشاگران در ورزشگاه آزادی گفت: تماشاگران سرمایه های فوتبال ایران هستند و جای آنها در بازی امروز خالی بود. شاید اگر تماشاگران در ورزشگاه بودند بازیکنان انگیزه بیشتری برای پیروزی پیدا می کردند و درپایان نتیجه ای غیر از تساوی بدون گل رقم می خورد.

کاپیتان تیم ملی کاستاریکا: این تیم اصلی ما نبود

توقف ایران برابر کاستاریکا

ویکتور نونز گفت: تیمی که مقابل ایران صف آرایی کرد تیم ملی فوتبال کاستاریکا نبود و با ترکیبی از بازیکنان لیگ این کشور به میدان آمد.

کاپیتان تیم ملی فوتبال کاستاریکا پس از تساوی بدون گل این تیم مقابل ایران با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: تیمی که مقابل ایران صف آرایی کرد تیم ملی فوتبال کاستاریکا نبود. این تیم منتخب لیگ ما بود که در غیاب بازیکنان شاغل در لیگ های خارجی تشکیل و برای بازی با ایران به تهران آمد.

وی با اشاره به برنامه ویژه تیم ملی فوتبال کشورش برای حضور در مسابقات مقدماتی جام جهانی، ادامه داد : تیم ملی کاستاریکا به مراتب بهتر از تیمی است که برابر ایران به میدان رفت. بدون شک با حضور بازیکنان شاغل در لیگ های اروپایی تیم ما شرایط بهتری پیدا می کند و می تواند مجددا یکی از مدعیان صعود به جام جهانی باشد.

کاپیتان تیم ملی فوتبال کاستاریکا به نیکی از تیم ملی فوتبال کشورمان یاد کرد و گفت: ایران حریف سختی برای ما بود. این تیم تمام فضایی دفاعی خود را بسته بود و به ما فرصت نفوذ نداد.

نونز در خاتمه با بیان این موضوع که امیدوار است تیم های ایران و کاستاریکا در جام جهانی 2010 حضور داشته باشند، پیرامون غیبت تماشاگران در بازی دوستانه ایران - کاستاریکا گفت: ای کاش تماشاگران بودند و از بازی لذت می بردند.