تبیان، دستیار زندگی
ین ماه 1383 «صندلی داغ»، داغ تر می شود برنامه تلویزیونی « صندلی داغ » كه با اجرای داریوش كاردان در ایام نوروز از شبكه دو پخش می شد، به علت استقبال مخاطبان به صورت هفتگی پخش خواهد گردید. مجموعه برنامه « صندلی داغ » كه برای ر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری 17 فروردین ماه 1383

«صندلی داغ»، داغ تر می شود

برنامه تلویزیونی « صندلی داغ » كه با اجرای داریوش كاردان در ایام نوروز از شبكه دو پخش می شد، به علت استقبال مخاطبان به صورت هفتگی پخش خواهد گردید.

مجموعه برنامه « صندلی داغ » كه برای روزهای آغازین سال در نظر گرفته شده بود و هر شب از شبكه دو سیما پخش می شد، به علت استقبال قابل توجهی كه از سوی مخاطبان برنامه و حتی مصاحبه شونده ها صورت گرفته است، به صورت برنامه ای روتین تولید و پخش خواهد شد.

در طرح اولیه ای كه برای ادامه كار این برنامه در نظر گرفته شده، هر هفته پنج شنبه ها برای پخش این برنامه در نظر گرفته شده است. در عین حال  مسوولین شبكه درباره پخش روزانه این برنامه بحث و گفت و گوهایی انجام داده اند، ولی فعلاً پخش هفته ای « صندلی داغ »  در دستور كار قرار گرفته است.

از جمله ویژگی هایی كه برای قسمت های بعدی این مجموعه در نظر گرفته شده، هر چه تصویری تر كردن برنامه است. به این مفهوم كه چون برنامه در برخی از قسمت ها به یك گفت و گوی رادیویی نزدیك می شود، دست اندركاران برنامه با افزایش زمان آن درصدد ایجاد فضایی شادتر و بهتر برآمده اند تا بتواند مخاطب بیشتری را از طریق ارتباط تصویری  به خود جلب كند.

شنیده می شود یكی از مشكلات تولید كنندگان مجموعه برنامه  « صندلی داغ » انتخاب و معرفی مصاحبه شوندگان است كه با بحث های زیادی از سوی مدیران شبكه و دست اندركاران تولید برنامه همراه بوده است . به نحوی كه این روند تولید را با مشكلات زیادی مواجه ساخته و حتی برنامه را به دام پخش قسمت های تكراری انداخته است. همچنین این مساله باعث شده تولیدكنندگان برنامه دست به دعوت از افرادی بزنند كه چهره و نام آنها برای مخاطب چندان آشنا نیست. حضور این مهمانان جذابیت برنامه را با فراز و نشیب هایی مواجه كرده است.

« صندلی داغ » پیش از این به عنوان یك برنامه با درجه كیفی « ج » تولید شده بود كه بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، برنامه به درجه كیفی « ب » ارتقاء خواهد یافت كه در این صورت تغییراتی هم در طراحی صحنه و شكل ارایه برنامه صورت خواهد گرفت.