تبیان، دستیار زندگی
و سعدی، میزبان 322 هزار گردشگر در هفته نخست سال 83 و با شروع تعطیلات سال نو،321هزار و 947 نفر از آرامگاه های دو شاعر شهیر ایرانی، حافظ و سعدی، در شیراز بازدید كردند. «علی رضا قلی نژاد» مدیر كل میراث فرهنگی فارس با بیان این ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری16 فروردین83

آرامگاه های حافظ و سعدی، میزبان 322 هزار گردشگر

در هفته نخست سال 83 و با شروع تعطیلات سال نو،321هزار و 947 نفر از آرامگاه های دو شاعر شهیر ایرانی، حافظ و سعدی، در شیراز بازدید كردند.

«علی رضا قلی نژاد» مدیر كل میراث فرهنگی فارس با بیان این مطلب به «میراث خبر»، افزود: «این آمار نسبت به همین زمان در سال گذشته 24 درصد رشد داشته، بدین معنی كه 77 هزار و 368 نفر به تعداد بازدید كنندگان این دو بنای تاریخی - فرهنگی افزوده شده است.»

وی افزود: «در سال جدید 174هزار و 268 گردشگر از حافظیه و 147هزار و 661 نفر از آرامگاه سعدی دیدن كرده اند. طبق بررسی های انجام شده به طور میانگین، روزانه در حدود 21هزار و 786 نفر به دیدار آرامگاه حافظ، غزلسرای بزرگ ایران شتافته و در كنار آن در حدود 18هزار و 457 گردشگر، روزانه از آرامگاه سعدی بازدید كرده اند.»

مدفن حافظ و سعدی در شیراز جزو پربیننده ترین اماكن تاریخی - فرهنگی ایران به شمار می روند و علاقه مندان و گردشگران ایرانی و خارجی همواره با حضور در این دو مكان به باز زنده سازی خاطرات شیرین خود از شعر و ادب پارسی می پردازند.

به گفته مسئولان میراث فرهنگی فارس، برنامه های جانبی كه امسال در این آرامگاه ها انجام شد در رشد تعداد بازدید كنندگان تاثیر زیادی داشته است.