تبیان، دستیار زندگی
ی را متهم نمی‌كنیم با جدیت از فدراسیون فوتبال حمایت می‌كنیم روند تمرینات تیمهای المپیكی بسیار مثبت است معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی با غیرقابل گذشت دانستن كسب نتایج تیم ملی امید تصریح كرد: با این توصیف هیچ گاه ق...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

1383/01/16

محسن مهرعلیزاده

:

هیچ شخصی را متهم نمی‌كنیم

با جدیت از فدراسیون فوتبال حمایت می‌كنیم

روند تمرینات تیمهای المپیكی بسیار مثبت است

معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی با غیرقابل گذشت دانستن كسب نتایج تیم ملی امید تصریح كرد: با این توصیف هیچ گاه قصد تخریب نداریم و به طور جدی از فدراسیون فوتبال حمایت می‌كنیم.

مهندس محسن مهرعلیزاده پیرامون كسب نتایج اخیر تیم ملی امید كه در پی آن بركناری سرمربی تیم ملی را به همراه داشت اظهار داشت: نفس حضور تیم ملی امید در بازیهای المپیك یكی از اهداف ما بود كه با كسب نتایج فعلی و از دست دادن امید راهیابی به این مسابقات واقعا متاسف هستیم، می‌دانیم كه نتیجه‌ی بدی گرفته‌ایم كه اصلا قابل گذشت نیست اما فدراسیون فوتبال نیز نباید شرایطی را فراهم می‌كرد كه این وضعیت پیش بیاید.

وی گفت: هم اكنون نیز كارشناسان بر این عقیده‌اند كه طبق سرمایه‌گذاری انجام شده روی تك تك بازیكنان و شناسایی آنها، تیم ملی از آمادگی خوبی برای ارایه‌ی یك بازی خوب برخوردار بود به طوری كه آنها از توانایی تكنیكی و تاكتیكی بسیار بالایی سود می‌بردند.

معاون رییس جمهور خاطر نشان كرد: من كارشناس فوتبال نیستم اما كارشناسان سازمان تربیت بدنی و دیگر كارشناسان می‌گویند: «تركیب تیم ملی از هماهنگی لازم برخوردار نبود و فاقد كوچینگ مناسب بود» به این ترتیب آنها نتیجه‌گیری می كنند كه نحوه‌ی مربیگری و هدایت كادر فنی تیم ملی موجب عدم نتیجه‌گیری لازم شده است، این امر قابل گذشت نیست و این مسئله‌ای نبود كه تازه امروز متوجه آن شده باشیم.

وی با بیان اینكه فدراسیون فوتبال در جذب مشاور خارجی تعلل كرد توضیح داد: با این توصیف استنباط من این است كه دكتر محمد دادكان قصد عدم به كارگیری مشاور را نداشت و طی جلسات خصوصی كه با وی داشتم معتقد بود كه مربی مجرب تری را به خدمت بگیرد در این راستا تلاشهای خود را انجام داد و در فاصله 3 ماه مانده به سال نو موفق به انجام این كار نشد و با در نظر گرفتن فاصله زمانی كم موجود اقدام جدی‌تری را انجام نداد.

مهرعلیزاده ادامه داد: هنگامی كه برانكو ایوانكویچ به تیم ملی بزرگسالان آمد نظر كلی این بود كه چنین سرمایه‌گذاری نیز برای تیم ملی امید و حتی سرمایه‌گذاری بیشتری برای جذب یك مربی روز دنیا داشته باشیم.

از سوی دیگر معاون ورزشی سازمان تربیت بدنی نیز با توجه به این كه تعلل فدراسیون فوتبال را در بكارگیری مربی ملاحظه كرد روی استفاده از مشاور تاكید داشت این در حالی است كه من تصور می‌كنم زمان برای انجام همه‌ی این اقدامات دیر شده بود.

وی تصریح كرد: رییس فدراسیون فوتبال نیز در آستانه‌ی تعطیلات نوروز با توجه به فاصله‌ی زمانی اندك برای انجام مسابقات نتوانست برای به خدمت گرفتن مشاور خارجی اقدام كند و تصمیم گرفت با همین كادر فنی كار را ادامه دهد در این میان متاسفانه نتیجه‌ی شب عید برابر كره بسیار ناراحت كننده و كسل كننده بود. ما امیدوار بودیم تیم ملی امید در بازی برابر چین نتیجه قابل قبولی كسب كند كه متاسفانه چنین چیزی به وقوع نپیوست.

رییس سازمان تربیت بدنی با بیان اینكه نوع ارنج، تاكتیك و كوچینگ سرمربی تیم ملی امید طبق نظر كارشناسان با ضعف مواجه بود و به تصمیم معاون ورزشی مبنی بر تغییر كادر فنی تیم امید منجر شد گفت: متاسفانه باید بگویم با توجه به امتیازات، شانس زیادی برای حضور در المپیك باقی نمانده است اما هیچ گاه ناامید نیستیم و با امید به خداوند متعال اگر نتایج مسابقات بعدی هم منجر به حضور ما در المپیك نشد حداقل نتایج به دست آمده به گونه‌ای باشد كه توان فوتبالیست‌ها را به طور واقعی و بیش از بازی‌های گذشته نمایان كند.

وی همچنین گفت: ما فرض را بر این می‌گذاریم كه فدراسیون فوتبال نیز برای انجام اقدامات لازم قصد عدم تمكین را نداشته است و در این قضیه شخصی را متهم نمی‌كنیم بنابراین سعی داریم نقش حمایتی نسبت به فدراسیون فوتبال ایفا كنیم چرا كه لزوما همه‌ی فعالیت‌های یك مدیر با موفقیت‌ قرین نیست و بعضا مدیری كاری را با دقت و دلسوزی انجام می‌دهد اما موفق نمی‌شود بر این اساس هیچگاه حمایت خود را از فدراسیون قطع نمی‌كنیم اما فدراسیون فوتبال نیز باید نتیجه‌ی فوق را در كارنامه‌اش ثبت كند كه در مقاطع بعدی چنین اتفاقات دوباره‌ای تكرار نشود.

معاون رییس جمهور در رابطه با تعیین كادر فنی آینده تیم ملی امید گفت: بارها گفته‌ام مربی تیم ملی باید با مسائل تكنیكی و آموزشی فوتبال روز دنیا آشنا باشد. اگر مربی با این خصوصیات در داخل كشور داشته باشیم استفاده از آن ارجح تر است و اگر فاقد چنین مربی هستیم سازمان تربیت بدنی مشكلی ندارد و استفاده مربی خارجی با هر هزینه‌ای از عهده ما خارج نیست، حتی می‌توان مربیان داخلی را برای آموزش به كشورهای صاحب فوتبال حرفه‌یی اعزام كنیم یا در داخل كشور دوره‌های حرفه‌یی را برگزار كنیم.