تبیان، دستیار زندگی
ارتقاء دادن آسانترین روش برای نصب ویندوز XP است. شما می توانید از ویندوز 95، ویندوز 98، ویندوز ME، ویندوز NT Workstation نسخه 5/3 یا 4 و ویندوز 2000 پروفشنال به ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ارتقاء به ویندوز XP

ارتقاء به ویندوز XP

ارتقاء دادن آسانترین روش برای نصب ویندوز XP است. شما می توانید از ویندوز 95، ویندوز 98، ویندوز ME، ویندوز NT Workstation نسخه 5/3 یا 4 و ویندوز 2000 پروفشنال به ویندوز XP ارتقاء دهید. برای شروع ارتقاء فقط باید سی دی ویندوز XP را درون درایو CD-ROM كامپیوترتان قرار دهید.

ارتقاء

ارتقاء به ویندوز XP

وقتی سی دی ویندوز XP را درون درایو خود می گذارید، كادر محاوره ای ظاهر می شود كه از شما سوال می كند می خواهید چه كار كنید. برای شروع ارتقاء بر روی دكمه Install Windows XP كلیك كنید. اگر این كادر محاوره ظاهر نشد، خودتان برنامه Setup را از روی سی دی اجرا كنید.

بین Upgrade و Clean Install انتخاب كنید

ارتقاء به ویندوز XP

از لیست بازشوی Installatipn Type نوع نصبی كه می خواهید انجام دهید را انتخاب كنید. اگر Upgrade را انتخاب كنید. سیستم عامل قدیمی تان (مثلاً ویندوز 98) توسط ویندوز XP بازنویسی می شود. تنظیماتی كه شما در نسخه قبلی ویندوز انجام دادید و تمام نرم افزارهای شما حفظ می شوند اگرClean Installatipn را انتخاب كنید، ویندوز XP در كنار سیستم عامل قدیمی شما نصب می شود. شما می توانید تعیین كنید كه هر وقت كامپیوترتان را روشن می كنید با چه سیستم عاملی (OS) بالا بیاید. وقتی نوع نصب مورد نظرتان را انتخاب كردید، برای ادامه كار بر روی دكمه Next كلیك كنید.

توافقنامه جواز قبول كنید

ارتقاء به ویندوز XP

شما باید با كلیك كردن روی گزینه Iaccept this agreement توافقنامه جواز مایكروسافت را قبول كنید تا بتوانید با كلیك كردن روی Next وارد مراحل بعید نصب شوید.

كلید محصول را وارد كنید

ارتقاء به ویندوز XP

كلید 25 رقمی شناسایی محصول را از پشت قاب سی دی تایپ كنید و برای ادامه كار بر روی Next كلیك كنید.

انجام بروز رسانی پویا

ارتقاء به ویندوز XP

مایكروسافت اغلب فایلهای Setup كه برای نصب ویندوز XP بكار می رود را بروز رسانی می كند. اگر كامپیوترتان به اینترنت دسترسی داشته باشد، برنامه Setup می تواند موارد بروز شده موجود را از اینترنت دریافت كند. مطمئن شوید كه گزینه Yes, Download the Latest Setup Filesانتخاب شده است و بر روی Next كلیك كنید.

دریافت موارد بروز شده از اینترنت

از این لحظه به بعد، ارتقاء بیشتر یك فرایند خودكار است. برنامه Setup پس از دریافت فایلهای بروز شده از اینترنت شروع به بررسی سیستم شما و كپی كردن فایلها می كند. در طول این فرایند ممكن است كامپیوترتان یك یا دو بار مجدداً راه اندازی شود.

پایان ارتقاء

ارتقاء به ویندوز XP

شما می توانید پیشرفت ارتقاء را ملاحظه كنید. مدتی كه انجام این فرایند طول می كشد به سرعت كامپیوتر شما بستگی دارد. اگر احیاناً احساس كردید كه هیچ اتفاقی نمی افتد، با نگاه كردن به شاخص پیشرفت كار در گوشه راست پایین صفحه ببینید ارتقاء هنوز انجام می شود یا خیر . اگر این شاخص برای مدتی طولانی نورانی نشد، كامپیوترتان را خاموش و دوباره روشن كنید تا فرایند ارتقاء ادامه پیدا كند.