تبیان، دستیار زندگی
با آن كه خود ویندوز XP از نسخه های قبلی ویندوز بسیار پیچیده تر است، اما نصب آن از نصب نسخه های قبلی این برنامه بسیار ساده تر است. یكی از دلایل این امر آن است كه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نصب ویندوز XP

ویندوز XP

با آن كه خود ویندوز XP از نسخه های قبلی ویندوز بسیار پیچیده تر است، اما نصب آن از نصب نسخه های قبلی این برنامه بسیار ساده تر است. یكی از دلایل این امر آن است كه روال Setup هوشمندتر شده است و می تواند انواع بیشتری از سخت افزار را شناسایی و برای شما تنظیم كند. دلیل دیگر این است كه مایكروسافت بسیاری تصمیم گیری ها را از فرایند Setup خارج كرده است.

نصب دو ویرایش ویندوز XP یعنی خانگی و پروفشنال تفاوت چندانی با هم ندارد. به غیر از آن كه ویرایش پروفشنال انتخابهای بیشتری برای شبكه كردن در اختیار شما می گذارد. كار عملی های این ضمیمه بر روی ویرایش پروفشنال متمركز شده است، اما تقریباً در مورد ویرایش خانگی نیز صدق می كنند. چند روش برای نصب ویندوز XP وجود دارد. ساده ترین روش، ارتقاء از سیستم عامل دیگری مثل ویندوز 98 ME/، ویندوز NT یا ویندوز 2000 است. به این طریق ویندوز XP جای سیستم عامل قدیمی را می گیرد. همچنین شما می توانید ویندوز XP را نصب كنید و در عین حال یك سیستم عامل قدیمی نظیر ویندوز 98 را نگهدارید. به این كار پیكر بندی دو راه انداز گفته می شود. در این صورت وقتی كامپیوترتان را روشن كنید، دو انتخاب خواهید داشت: یكی این كه با ویندوز XP كامپیوتر را راه اندازی كنید یا این كه با سیستم عامل قدیمی خود راه اندازی كنید. یك روش دیگر برای نصب ویندوز XP این است كه آن را روی یك سیستم تمیز (كامپیوتری كه اصلاً سیستم عامل ندارد) نصب كنید. این روش را زمانی باید انتخاب كنید كه كامپیوتر شخصی تان را بتازگی خریده اید یا قصد دارید قبل از نصب درایو سخت خود را تمیز یا فرمت كنید. زمانی كه درایو سخت جدیدی را در كامپیوتر خود قرار می دهید نیز می توانید از این روش استفاده كنید.

در این ضمیمه با هر یك از این روشهای نصب ویندوز XP آشنا می شوید. همچنین نحوه ایجاد یك دسته دیسك فلاپی Setup برای نصب ویندوز XP بر روی یك سیستم تمیز را یاد می گیرید. سرآخر نحوه فعال سازی ویندوز XP و ثبت این نرم افزار پس از نصب را یاد می گیرید.