تبیان، دستیار زندگی
با توجه به تركیبات سمی، ناخالصی‌ها، آلودگی‌ها، افزودنی‌های غذایی، رنگ‌ها و طعم ‌دهنده‌های مصنوعی در كنار تمام جزئیات زندگی امروز، تعجبی ندارد كه پوست برای نفس‌كشیدن و احساس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حل مشكل پوستی با غذاها

میوه هاو سبزی ها

با توجه به تركیبات سمی، ناخالصی‌ها، آلودگی‌ها، افزودنی‌های غذایی، رنگ‌ها و طعم ‌دهنده‌های مصنوعی در كنار تمام جزئیات زندگی امروز، تعجبی ندارد كه پوست برای نفس‌كشیدن و احساس تازگی، نیاز به كمك شما داشته باشد.

یك آشپزخانه پر از مواد سالم و مورد نیاز پوست، گنجاندن این غذاها در برنامه غذایی روزانه و رعایت رژیم غذایی پوست شامل محصولات غذایی كاملاً طبیعی، همه آن چیزی است كه شما به آن نیاز دارید. غذاهای مفید و مضر برای پوست را شناسایی كنید.

شكر، آرد سفید، غذاهای سرخ‌كردنی مثل سیب‌زمینی سرخ‌كرده و پیاز حلقه‌ای، غذاهای حاضری مثل همبرگر، مرغ سوخاری، چربی‌های اشباع‌ شده و چیپس سیب‌زمینی از جمله مواد خوراكی‌ای هستند كه خوردن آنها را باید فراموش كنید.

این مواد می‌ توانند با گیرانداختن باكتری و چربی زیر پوست، باعث ایجاد بیماری‌های پوستی نظیر آكنه و جوش‌های سر‌ سیاه شوند.

غذاهایی كه باید وارد رژیم غذایی شما شوند، عبارتند از:

ماهی: هر نوع ماهی، به جز ماهی سرخ كرده! ماهی سرشار از امگا 3 بوده و در عملكرد صحیح قلب نیز دخیل است.

زغال‌اخته:  زغال اخته به خاطر مواد آنتی‌اكسیدانی كه دارد، یكی از كامل‌ترین غذاها محسوب می ‌شود.

كرفس: با توجه به اینكه ویتامین A برای داشتن پوست زیبا لازم است، كرفس یكی از بهترین این منابع است. این ماده سرشار از ویتامین A و مواد آنتی‌اكسیدان، فیبر و پتاسیم است.

روغن بذر كتان: این روغن قوی برای موارد زیادی مفید است. این ماده سرشار از امگا 3 بوده و كمك خوبی برای دستگاه گوارش است.

غذاهای سرشار از ویتامین E: دانه‌های خردل، تخمه آفتابگردان خام، بروكلی، اسفناج، مغز بادام، روغن زیتون، گوجه‌فرنگی و كیوی.

غذاهای سرشار از ویتامین A: گوشت گوساله، جگر سیاه، كدو حلوایی، انبه، اسفناج، كلم پیچ، بروكلی و البته كرفس! البته به خاطر داشته باشید كه میزان ویتامین A مصرفی شما در روز، نباید بیش از 700 میكروگرم باشد، چرا كه این ویتامین، قابل حل در چربی است و اضافی آن از بدن دفع نمی ‌شود. این مقدار ویتامین A، برای یك فرد بزرگسال بوده و برای افراد در سنین و شرایط مختلف، متفاوت است.

چای سبز: این معجزه طبیعت، بهترین دوا برای مراقبت‌های پیشگیرانه بوده و برای حفاظت از پوست ضروری است.

آب: آب یكی از بهترین‌ها برای حفظ زیبایی است و برای حفظ سلامت و درخشش پوست، ضروری است. روزانه 8 لیوان آب بنوشید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

منبع: روزنامه همشهری

*مطالب مرتبط:

تأثیر ویتامین ها و املاح در حفظ جوانی پوست (1)

تأثیر ویتامین ها و املاح در حفظ جوانی پوست (2)

شفافیت پوست با عسل

ماسك هندوانه برای پوست حساس و معمولی

از پوست خود چگونه محافظت کنیم؟

بهداشت و زیبایی پوست و مو     

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.