تبیان، دستیار زندگی
بانك سوییسی "پیكت"، به‌عنوان یكی از بزرگ‌ترین بانك‌های سوییس، با همكاری روزنامه‌ی تایم مالی، مسابقه‌ی عكاسی سال 2008 در سطح جهان را برگزار می‌كند ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دعوت بانك جهانی سوییس از عكاسان ایران

عکاس

بانك سوییسی "پیكت"، به‌ عنوان یكی از بزرگ‌ترین بانك‌های سوییس، با همكاری روزنامه‌ی تایم مالی، مسابقه‌ی عكاسی سال 2008 در سطح جهان را برگزار می‌كند.

به گزارش ایسنا، اجرایی این مسابقه، به‌موسسه‌ی كاندل استار انگلیسی واگذار شده است. بانك یادشده و روزنامه‌ی تایم مالی و موسسه‌ی كاندل استار، در نشست‌هایی، 20 نفر "انتخاب كننده" را از سراسر جهان انتخاب كرده‌اند. در این میان هنرمندان، كامران عدل انتخاب كننده‌ی عكس‌های ایرانی است.

عنوان و موضوع مسابقه‌ی سال 2008، "آب و كمبود" آن اعلام شده است و ضرورت دارد كه عكاسان عكس‌هایی را در تقدیس آب برای مسابقه بفرستند.

برگزاركنندگان تأكید دارند كه عكس‌ها نباید از قبیل گداگرافی، تلمبه‌خانه، آب‌رسانی و یا سد و طوفان دریا بوده بلكه ضروری است شاعرانه و متفكرانه باشند.

جایزه‌ی این مسابقه نیز یكصدهزار فرانك سویس تعیین شده است.

طبق اعلام، عكاسان تا پنج عكس، به‌صورت جی پگ (Jpeg) با 72 دی‌پی‌آی و ارتفاع 600 پیكسل، همراه با همان عكس به‌صورت راو (RAW)، و آدرس ای‌میل و شماره‌ی تماس خود را داخل همان سی دی، تا تاریخ 14 بهمن به ‌موزه‌ی هنرهای معاصر تهران بفرستند.

بنا بر این گزارش، قرار است از میان شركت‌كنندگان‌ 10 نفر انتخاب و نام و آدرس ای‌میل آن‌ها، به ‌لندن فرستاده شوند تا به ‌مرحله‌های بعدی صعود كنند.

به گفته‌ی كامران عدل، نام برگزیده‌شد‌گان مخفی مانده و حتی برای خودشان منتشر نخواهد شد؛ موزه‌ی هنرهای معاصر نیز نقشی در این مسابقه دخالتی ندارد و فقط به‌عنوان رابط، در این مسابقه همكاری می‌كند.