تبیان، دستیار زندگی
ویندوز XP تقریباً صدها جزء سازنده دارد كه در زمان نصب معمولی سیستم عامل، تمام آنها نصب نمی شوند. پس از نصب هر موقع كه خواستید می توانید آن اجزاء را از سی دی ویندوز ... كنترل پانل ر
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افزودن اجزاء ویندوز از سی دی

ویندوز XP تقریباً صدها جزء سازنده دارد كه در زمان نصب معمولی سیستم عامل، تمام آنها نصب نمی شوند. پس از نصب هر موقع كه خواستید می توانید آن اجزاء را از سی دی ویندوز XP نصب كنید.

كنترل پانل را باز كنید

افزودن اجزاء ویندوز از سی دی

بر روی دكمه Start كلیك كنید و سپس Control Panel را انتخاب كنید، پنجره كنترل پانل باز می شود.

اپلت Add / Remove Programs را باز كنید

افزودن اجزاء ویندوز از سی دی

بر روی اپلت Change / Remove Programs جفت كلیك كنید تا باز شود.

Add / Remove Windwos Components را انتخاب كنید

افزودن اجزاء ویندوز از سی دی

بر روی دكمه Add / Remove Windwos Components كلیك كنید. ویندوز در كامپیوترتان به دنبال اجزاء نصب شده ویندوز می گردد و سپس ویزارد Windwos Components را نمایش می دهد. صفحه اول این ویزارد، لیست اجزایی كه می توانید از سی دی نصب ویندوز نصب كنید را نشان می دهد.

یك جزء سازنده را انتخاب كنید

افزودن اجزاء ویندوز از سی دی

برای انتخاب یك جزء سازنده از لیست اجزاء موجود، جعبه كنترلی كنار آن را فعال كنید. بعضی از اجزاء دارای زیر جزءهایی هستید كه می توانید از میان آنها انتخاب كنید. در این موارد دكمه Details فعال می شود و برای مشاهده لیست ریز جزءها و انتخاب از میان آنها می توانید بر روی این دكمه كلیك كنید.

به صفحه بعدی بروید

افزودن اجزاء ویندوز از سی دی

وقتی تمام اجزایی كه می خواهید نصب كنید را انتخاب كردید، بر روی دكمه Next كلیك كنید، ویندوز یك لیست از فایلهایی كه باید نصب شود درست می كند و آنها را در درایو شما كپی می كند. در طول این فرایند ممكن است ویندوز از شما بخواهد سی دی ویندوز را درون درایو آن قرار دهید.

پایان كار

افزودن اجزاء ویندوز از سی دی

ویندوز پس از نصب آن اجزاء انجام موفقیت آمیز این فرایند را به شما اطلاع می دهد. برای اتمام كار، بر روی دكمه Finish كلیك كنید. بسته با اجزایی كه اضافه كردید ممكن لازم باشد ویندوز كامپیوتر را راه اندازی مجدد كند.

 * توجه *

نصب ویندوز

همانطور كه در ضمیمه كتاب توضیح داده شد همان دفعه اول كه ویندوز را نصب می كنید، اجزاء زیادی نصب می شوند. همیشه در پایان نصب ویندوز باید با استفاده از روشی كه در این كار عملی توضیح داده شد اجزاء نصب شده را بررسی كنید تا ببینید چه اجزایی را ممكن است از دست داده باشید.