تبیان، دستیار زندگی
كمیته پزشكی فدراسیون فوتبال پس از این با حضور نمایندگان فدراسیون پزشكی ورزشی و ستاد ملی مبارزه با دوپینگ به....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرهیز از موازی كاری در مبارزه با دوپینگ

كمیته پزشكی فدراسیون فوتبال پس از این با حضور نمایندگان فدراسیون پزشكی ورزشی و ستاد ملی مبارزه با دوپینگ به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

به نقل از ایسنا، با توجه به این كه رئیس فدراسیون فوتبال معتقد است باید از همه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های نادو (ستاد ملی مبارزه با دوپینگ)، وادا (فدراسیون بین‌المللی مبارزه با دوپینگ) و فدراسیون پزشكی ورزشی برای مبارزه با دوپینگ و دیگر مسایل پزشكی ورزشی استفاده شود، مقرر شده است در كمیته پزشكی فدراسیون فوتبال كه پنج نفر عضو آن هستند پس از این یك نماینده از فدراسیون پزشكی ورزشی و یك نماینده از ستاد ملی مبارزه با دوپینگ عضویت داشته باشند.

با توجه به این كه پیش از این فدراسیون فوتبال به صورت مستقل در امر مبارزه با دوپینگ عمل می‌كرد، علی كفاشیان در نشست مشترك با مسئولان فدراسیون پزشكی ورزشی و ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ابراز تمایل كرد كه از هرگونه موازی كاری پرهیز شود و با هماهنگی كامل به مبارزه با دوپینگ در این رشته پرطرفدار پرداخته شود.

دكتر علیمرادی رئیس فدراسیون پزشكی - ورزشی و دبیر ستاد ملی مبارزه با دوپینگ نیز به نشست مشترك هفته‌ گذشته با رئیس فدراسیون فوتبال اشاره كرد و گفت: رئیس فدراسیون فوتبال معتقد است كه باید هرگونه موازی‌كاری در درمان و دوپینگ در ورزش و به خصوص فوتبال به عنوان رشته‌ای پرطرفدار حذف شود و به صورت هماهنگ عمل كنیم و به اعتقاد وی باید ارگان متولی هر امر (به طور مثال نادو و وادا) در مبارزه با موضوعی مانند دوپینگ حق اظهارنظر داشته باشند.

وی ادامه داد: پیش از این اختلافاتی بین فدراسیون بین‌المللی فوتبال و وادا وجود داشت كه فیفا محرومیت‌های بیش از اندازه وادا را قبول نداشت و به صورت مجزا احكام انضباطی فوتبال را صادر می‌كرد اما از سال 2007 به تدریج این اختلافات كمرنگ‌تر شد و فیفا نیز اعتقاد پیدا كرد كه نمی‌تواند به صورت مستقل عمل كند و كد وادا را امضا كرد.

رئیس فدراسیون پزشكی - ورزشی در رابطه با عملكرد كمیته ضد دوپینگ فوتبال اظهار كرد: به اعتقاد ما دكتر شریف در این كمیته زحمات بسیاری را متحمل شد اما با توجه به گسترده بودن موضوع فوتبال در كشور این نیاز وجود دارد كه كار گسترده‌تری نیز انجام شود. ولی به عقیده من آن حد از كاری كه دكتر شریف باید انجام می‌داد، صورت گرفته است.