تبیان، دستیار زندگی
اگر كامپیوترتان در یك شبكه اداری جمعی است، احتمالاً آنقدر خوش شانس هستید كه یك سرپرست شبكه داشته باشید تا در مواقعی كه برای كامپیوترتان مشكلی پیش می آید از او سوال ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استفاده از عیب یابهای ویندوز

اگر كامپیوترتان در یك شبكه اداری جمعی است، احتمالاً آنقدر خوش شانس هستید كه یك سرپرست شبكه داشته باشید تا در مواقعی كه برای كامپیوترتان مشكلی پیش می آید از او سوال كنید. اما اگر كامپیوترتان در یك شبكه اداری خانگی یا مستقل باشد، یعنی خودتان سرپرست شبكه باشید، وقتی بدانید ویندوز چند عیب یاب مفید دارد كه در تشخیص و رفع مشكلات سیستم به شما كمك می كنند، از نگرانی در خواهید آمد.

برنامه Help را اجرا كنید

استفاده از عیب یابهای ویندوز

بر روی دكمه Start كلیك كنید و سپس Help and Support را انتخاب كنید.

گروه Fixing a Problem را باز كنید

استفاده از عیب یابهای ویندوز

بر روی عنوان Fixing a Problem كلیك كنید تا باز شود.

نوع مشكل را مشخص كنید

استفاده از عیب یابهای ویندوز

در لیست سمت چپ پنجره، بر روی نوع مشكلی كه دارید كلیك كنید تا انتخاب شود.

یك عیب یاب انتخاب كنید

استفاده از عیب یابهای ویندوز

عیب یابی كه می خواهید بكار اندازید را در پنجره سمت راست پیدا كنید. پس از آن كه عیب یاب مورد نظرتان را پیدا كردید، برای مثال Printing، بر روی آن كلیك كنید تا بكار بیافتد.

مراحل كار را دنبال كنید

استفاده از عیب یابهای ویندوز

عیب یابها درست مثل ویزاردها كار می كنند. هر صفحه آن یك سوال می پرسد با كلیك كردن روی پاسخ، آن را انتخاب كنید و سپس روی دكمه Next كلیك كنید تا به صفحه بعد بروید. بعضی از صفحات مراحلی را پیشنهاد می كنند تا با انجام آنها مشكل خود را رفع كنید. اگر آن گامها نتیجه داد، كه مشكلتان رفع می شود. اگر مراحل نتیجه نداد، عیب یاب ادامه می یابد. اگر عیب یاب نتواند مشكلتان را رفع كند، جایی را برای یافتن اطلاعات بیشتر پیشنهاد می كند (سایتهای وب مركز پشتیبانی فنی مایكروسافت).