تبیان، دستیار زندگی
Automated System Recovery یك فرایند پشتیبان گیری است كه دو بخش دارد. ابتدا تصویری از فایلها و تنظیمات حیاتی سیستم شما گرفته می شود و از آن بر روی وسیله پشتیبان ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استفاده از Automated System Recovery

Automated System Recovery یك فرایند پشتیبان گیری است كه دو بخش دارد. ابتدا تصویری از فایلها و تنظیمات حیاتی سیستم شما گرفته می شود و از آن بر روی وسیله پشتیبان گیری انتخابی شما كپی پشتیبان می گیرد. در بخش دوم، یك دیسك بازیابی اضطراری ایجاد می شود كه در صورت از كار افتادن سیستم با استفاده از آن می توانید سیستم خود را با آن راه اندازی كنید تا تنظیمات سیستم ذخیره شده به حالت اول برگردد.

برنامه Backup را اجرا كنید

استفاده از Automated System Recovery

بر روی دكمه Start كلیك كنید و All Programs, System Tools, Accessories و Backup را انتخاب كنید.

ویزارد Automated System Recovery Wizard را اجرا كنید

استفاده از Automated System Recovery

بر روی دكمه Automated System Recovery Wizard كلیك كنید تا ویزارد Automated System Recovery اجرا شود. وقتی صفحه خوش آمد گویی ویزارد ظاهر شد، برای ادامه كار بر روی Next كلیك كنید.

مقصد پشتیبان گیری را وارد كنید

استفاده از Automated System Recovery

مسیر محلی كه باید از فایلهای انتخاب شده بر روی آن پشتیبان گرفته شود را تایپ كنید. این فایلها احتمالاً مقداری از فضای مفید دیسك را اشغال می كنند، لذا یا باید محلی را برروی دیسك سخت خود انتخاب كنید یا از یك وسیله پشتیبان گیری بزرگ نظیر یك نوار، درایو زیپ یا یك سی دی استفاده كنید. برای ادامه كار برروی Next كلیك كنید.

برروی Finish كلیك كنید

استفاده از Automated System Recovery

برای آن كه پشتیبان گیری شروع شود، برروی دكمه Finish كلیك كنید.

یك دیسك درون درایو قرار دهید

ویندوز پس از آن كه از اطلاعات حیاتی سیستم برروی محلی كه مشخص كردید كپی پشتیبان گرفت، از شما می خواهد یك دیسك فلاپی درون درایو A: قرار دهید. این دیسك فلاپی، دیسك بازیابی خودكار سیستم شما خواهد شد(دیسك اضطراری تعمیر نیز نامیده می شود). یك دیسك فلاپی خالی و فرمت شده درون درایو A: قرار دهید و بر روی دكمه Ok كلیك كنید.

كار را تمام كنید و روی دیسك برچسب بگذارید

وقتی دیسك بازیابی خودكار سیستم ایجاد شد، كادر محاوره ای انجام موفقیت آمیز این فرایند را به شما اطلاع می دهد. برای اتمام كار برروی دكمه Ok كلیك كنید، حتماً روی دیسك برچسب بگذارید و آن را در جای امنی نگهدارید.

*توجه *

استفاده از دیسك ASR

اگر یك اشكال عمده در سیستم كامپیوترتان بوجود آید(مثلاً درست بالا نمی آید)، باید سیستم عامل را تعمیر كنید. اگر از یك نقص سخت افزاری(نظیر خرابی دیسك سخت) رنج می برید، پس از تعمیر سخت افزار می توانید فرایند بازیابی سیستم را اجرا كنید. برای شروع كردن فرایند تعمیر اضطراری، كامپیوترتان را با استفاده از سی دی یا دیسكهای اصلی نصب ویندوز XP راه بیاندازید. در طول فرایند نصب می توانید انتخاب كنید كه عمل نصب را انجام شود یا عمل تعمیر. اگر گزینه مربوط به تعمیر سیستم را انتخاب كنید، برنامه نصب از شما می خواهد دیسك ASR را درون درایو قرار دهید.