تبیان، دستیار زندگی
باز پس گرفتن فایلها از یك كپی پشتیبان در پی خرابی كامپیوتر یا بدست آوردن یك فایل قدیمی كه آن را حذف كرده اید، در ویندوز كارها نسبتاً آسانی هستند. قبل از آن كه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

باز پس گزفتن فایلها از یك كپی پشتیبان

باز پس گرفتن فایلها از یك كپی پشتیبان در پی خرابی كامپیوتر یا بدست آوردن یك فایل قدیمی كه آن را حذف كرده اید، در ویندوز كارها نسبتاً آسانی هستند. قبل از آن كه كارتان را شروع كنید، مطمئن شوید دیسكی كه روی آن كپی پشتیبان گرفته اید (دیسك زیپ، سی دی یا هر چیز دیگری) را درون درایو آن قرار داده اید.

برنامه Backup را اجرا كنید

باز پس گزفتن فایلها از یك كپی پشتیبان

بر روی دكمه Start كلیك كنید و All Programs, System Tools, Accessories و Backup را انتخاب كنید.

ویزارد Backup را اجرا كنید

باز پس گزفتن فایلها از یك كپی پشتیبان

بر روی دكمه Restore Wizard كلیك كنید تا ویزارد Restore اجرا شود. صفحه اول ویزارد، صفحه خوش آمدگویی است. وقتی صفحه خوش آمد گویی ظاهر شد، برای ادامه كار فقط روی دكمه Next كلیك كنید.

آنچه باید بازیابی شود را انتخاب كنید

باز پس گزفتن فایلها از یك كپی پشتیبان

لیست جلسات پشتیبان گیری روی وسیله پشتیبان گیری شما نشان داده می شود. جلسه پشتیبان گیری كه می خواهید باز پس بگیرید را با كلیك كردن روی جعبه كنترلی كنار آن انتخاب كنید. جلسات بر اساس تایخ لیست می شوند. اگر می خواهید بدانید كه دقیقاً چه چیزی در یك جلسه است، بر روی آن جلسه كلیك راست كنید و Catalog را از منوی میانبر انتخاب كنید. وقتی كارتان تمام شد، بر روی دكمه Next كلیك كنید.

پایان كار

باز پس گزفتن فایلها از یك كپی پشتیبان

در صفحه آخر ویزارد Backup می توانید دوباره به تمام انتخابهایی كه انجام دادید نگاهی بیاندازید. اگر خواستید برگردید و تنظیماتی را تغییر دهید، بر روی دكمه Back كلیك كنید. بر روی دكمه Finish كلیك كنید تا به مرحله بازیابی بروید.

نام فایل پشتیبان را وارد كنید

باز پس گزفتن فایلها از یك كپی پشتیبان

مسیر و نام فایل پشتیبانی كه می خواهید فایلها را از آن باز پس بگیرید را تایپ كنید. اگر مسیر یا نام دقیق آن را نمی دانید، برای یافتن فایل بر روی دكمه Browse كلیك كنید. وقتی آماده شروع كار شدید، بر روی دكمه OK كلیك كنید.

به گزارش نگاه كنید

باز پس گزفتن فایلها از یك كپی پشتیبان

هنگامی كه فرایند بازیابی در حال انجام است، كادر محاوره ای ظاهر می شود كه نشان می دهد اوضاع چگونه پیش می رود. وقتی بازیابی به اتمام برسد، ویندوز با نشان دادن كلمه Completed انجام موفق آن را به شما اطلاع می دهد. برای مشاهده گزارشی از جزییات بازیابی بر روی دكمه Report كلیك كنید. در پایان كار بر روی Close كلیك كنید.

 * توجه *

انتخاب یك جلسه پشتیبان گیری

اگر از یك وسیله پشتیبان گیری بزرگ نظیر یك سی دی استفاده می كنید، احتمالاً روی آن تعدادی جلسه پشتیبان گیری برای بازیابی در اختیار خواهید داشت. این جلسات بر اساس تاریخ و نامی كه هنگام گرفتن پشتیبان به آنها داده اید لیست می شوند. به همین خاطر باید روی جلسات پشتیبان گیری خود نامهایی بگذارید كه برایتان معنی دار باشد. همچنین با كلیك راست كردن روی هر جلسه و انتخاب Catalog از منوی میانبر می توانید در میان فایلهای درون كپی پشتیبان بگردید