تبیان، دستیار زندگی
چیزی كه هر كارشناس خبره كامپیوتر به شما خواهد گفت این است كه مهمترین كاری كه می تواند در مواقع خراب شدن كامپیوتر مانع از دست رفتن كار شما شود، گرفتن كپی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گرفتن كپی پشتیبان از فایلها

چیزی كه هر كارشناس خبره كامپیوتر به شما خواهد گفت این است كه مهمترین كاری كه می تواند در مواقع خراب شدن كامپیوتر مانع از دست رفتن كار شما شود، گرفتن كپی پشتیبان از فایلها است. بسیاری از شركتها روالهای خودكاری برای گرفتن پشتیبان از فایلهای كاربران دارند و شما باید از سرپرست شبكه در مورد سیاست شركت خود در این موارد سوال كنید. ویندوز XP برنامه ای دارد با نام Backup كه بوسیله آن می توانید از فایلهای كامپیوترتان بر روی دیسكهای فلاپی، درایو زیپ، درایو CD-ROM قابل ضبط، یا حتی كامپیوتر دیگری در شبكه كپی پشتیبان بگیرید. حتی اگر شبكه شما برای خودش روالهای پشتیبان گیری داشته باشد، شما هم احتمالاً دوست دارید از برنامه Backup در مورد فایلهای مهمتر خود استفاده كنید.

برنامه Backup را اجرا كنید

گرفتن كپی پشتیبان از فایلها

بر روی دكمه Start كلیك كنید و All Programs, System Tools, Accessories و Backup را انتخاب كنید.

ویزارد Backup را اجرا كنید

گرفتن كپی پشتیبان از فایلها

بر روی دكمه Backup Wizard كلیك كنید تا ویزارد Backup اجرا شود. صفحه اول ویزارد، صفحه خوش آمدگویی است. وقتی صفحه خوش آمد گویی ظاهر شد، فقط روی دكمه Next كلیك كنید.

از گزینه های What to Back up انتخاب كنید

گرفتن كپی پشتیبان از فایلها

تعیین كنید كه می خواهید از چه چیز كامپیوترتان كپی پشتیبان بگیرید. اگر وسیله پشتیبان گیری تان (فلاپی، درایو نوار و غیره) خیل سریع نیست، معمولاً بهتر است فقط از فایلهای انتخاب شده كپی پشتیبان بگیرید.

فایلها را برای پشتیبان گیری انتخاب كنید

گرفتن كپی پشتیبان از فایلها

این صفحه ویزارد Backup درست مثل ویندوز اكسپلورر كار می كند. فولدری كه می خواهید به درون آن نگاه كنید را از قسمت چپ انتخاب كنید. فایلهای درون آن فولدر در قسمت راست ظاهر می شوند. فایلهایی كه می خواهید از آن پشتیبان بگیرید را با كلیك كردن روی جعبه كنار آنها مشخص كنید. همچنین می توانید فولدرها را بطور كامل انتخاب كنید. وقتی تمام فایلهایی كه می خواهید از آنها پشتیبان بگیرید را انتخاب كردید، برای ادامه كار بر روی دكمه Next كلیك كنید.

محلی گرفتن پشتیبان را انتخاب كنید

گرفتن كپی پشتیبان از فایلها

فایلهایی كه پشتیبان می گیرید هر تعدادی كه باشد، كل كپی پشتیبان به عنوان یك فایل با پسوند .bkf ذخیره می شود. مسیر درایو و فولدری كه می خواهید كپی پشتیبان در آن ذخیره شود را تایپ كنید. اگر مسیر دقیق را نمی دانید، برای یافتن آن بر روی دكمه Browse كلیك كنید. با استفاده از دكمه Browse می توانید درایوهای روی كامپیوترهای دیگر شبكه را نیز پیدا كنید. برای ادامه كار، بر روی دكمه Next كلیك كنید.

كار لا تمام كنید

گرفتن كپی پشتیبان از فایلها

در صفحه آخر ویزارد Backup می توانید دوباره به تنظیماتی كه انجام داده اید نگاهی بیاندازید. در صورتی كه خواستید برگردید و تنظیمات را تغییر دهید بر روی دكمه Back كلیك كنید. مطمئن شوید كه وسیله پشتیبان گیری خود را دیسك فلاپی، سی دی، نوار، دیسك زیپ و غیره را درون درایو آن قرار داده اید. بر روی دكمه Finish كلیك كنید تا به مرحله گرفتن پشتیبان بروید.

به گزارش نگاه كنید

گرفتن كپی پشتیبان از فایلها

هنگامی كه پشتیبان گیری در حال انجام است، كادر محاوره ای ظاهر می شود كه به شما نشان می دهد اوضاع چگونه پیش می رود. وقتی پشتیبان گیری پایان یابد، ویندوز این موضوع را با كلمه Completed به شما اطلاع می دهد. برای مشاهده گزارشی از جزییات پشتیبان گیری بر روی دكمه Report كلیك كنید. در اتمام كار بر روی Close كلیك كنید.