تبیان، دستیار زندگی
نوار وظیفه یكی از مهمترین ابزارهایی است كه هنگام كار در ویندوز XP از آن استفاده می كنید. همانطور كه در مراحل بعد خواهید دید، به چند روش می توانید نوار وظیفه را مطابق سلیقه ... Taskb
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مطابق سلیقه كردن نوار وظیفه

نوار وظیفه یكی از مهمترین ابزارهایی است كه هنگام كار در ویندوز XP از آن استفاده می كنید. همانطور كه در مراحل بعد خواهید دید، به چند روش می توانید نوار وظیفه را مطابق سلیقه خود كنید.

Taskbar Properties را باز كنید

مطابق سلیقه كردن نوار وظیفه

در جایی از نواز وظیفه كلیك راست كنید و روی Properties كلیك كنید و كادر محاورهTaskbar and start Menu Properties باز می شود.

نوار وظیفه را قفل كنید

مطابق سلیقه كردن نوار وظیفه

بطور پیش فرض شما می توانید نوار وظیفه را به لبه های دیگر صفحه دراگ كنید. نوار وظیفه را تغییر اندازه دهید و اندازه ناحیه گزارش سیستم و قسمتهای كوییك لانچ نوار وظیفه را تغییر دهید. برای آن كه مانع از انجام این كارها شوید، گزینه Lock the taskbar را فعال كنید.

اختفاء خودكار نوار وظیفه

مطابق سلیقه كردن نوار وظیفه

گزینه Auto hide the taskbar را فعال كنید تا زمانی كه از نوار وظیفه استفاده نمی شود، نوار وظیفه بطور خودكار به خارج از لبه صفحه منتقل می شود. برای آن كه نوار وظیفه دوباره از لبه صفحه بیرون بیاید، اشاره گر را به روی لبه صفحه ببرید. توجه داشته باشید كه اگر نوار وظیفه قفل شده باشد، از این گزینه نمی توان استفاده كرد.

بالا نگه داشتن نوار وظیفه

مطابق سلیقه كردن نوار وظیفه

بطور پیش فرض نوار وظیفه همیشه در صفحه نمایش روی بقیه چیزها قرار می گیرد. بنابراین اگر پنجره ای را به فضایی كه نوار وظیفه اشغال كرده است ببرید، نوار وظیفه باز هم بر روی آن پنجره ظاهر می شود. اگر می خواهید عناصر دیگر بر روی نوار وظیفه ظاهر شوند، گزینهof other windows keep the taskbar on top را غیر فعال كنید.

گروه بندی دكمه های مشابه

مطابق سلیقه كردن نوار وظیفه

وقتی برنامه ای (نظیر اینترنت اكسپلورر) را بیش از یكبار اجرا می كنید، برای هر نمونه از آن برنامه، دكمه مجزایی بر روی نوار وظیفه ظاهر می شود. اگر گزینه Group similar taskbar buttons را فعال كنید، برای هر برنامه فقط یك دكمه ظاهر می شود و شماره ای كنار نام برنامه كه تعداد اسناد باز شده از آن برنامه را نشان می دهد.

نمایش ساعت

مطابق سلیقه كردن نوار وظیفه

گزینه Show the Clock باعث می شود كه ویندوز ساعت را در ناحیه گزارش سیستم كه در انتهای راست نوار وظیفه قرار دارد نمایش دهد. برای مخفی كردن ساعت، این گزینه را غیر فعال كنید. اگر بر روی ساعت جفت كلیك كنید، كادر محاوره ای باز می شود كه از طریق آن می توانید زمان و تاریخ را تنظیم كنید.

مخفی كردن آیكونهای كم استفاده

مطابق سلیقه كردن نوار وظیفه

بطور پیش فرض ناحیه گزارش سیستم جمع می شود و فقط آیكونهایی كه بیشتر استفاده شده است را نشان می دهد. اگر از این امكان صرفه جویی در جا خوشتان نمی آید، برداشتن علامت جعبه كنترلی Hide inactive icons، آن را غیر فعال كنید.