تبیان، دستیار زندگی
از آنجایی كه به احتمال زیاد ماوس ابزار اصلی شما برای كار در ویندوز است، تعجبی ندارد كه ویندوز به شما اجازه می دهد ماوس را مطابق با شیوه كار خود كنید. در میان این تنظیمات، ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تغییر دادن تنظیمات ماوس

از آنجایی كه به احتمال زیاد ماوس ابزار اصلی شما برای كار در ویندوز است، تعجبی ندارد كه ویندوز به شما اجازه می دهد ماوس را مطابق با شیوه كار خود كنید. در میان این تنظیمات، مثلاً می توانید سرعت كلیك كردن را تغییر دهید تا جفت كلیك هاتان بهتر بگیرد و سرعت حركت اشاره گر را بر روی صفحه تغییر دهید.

كنترل پانل را باز كنید

تغییر دادن تنظیمات ماوس

بر روی Start كلیك كنید و سپس Control Panel را انتخاب كنید تا پنجره كنترل پانل باز شود.

آیكون ماوس را باز كنید

تغییر دادن تنظیمات ماوس

بر روی آیكون ماوس جفت كلیك كنید تا كادر محاوره Mouse Properties باز شود.

ترتیب دكمه ها را تغییر دهید

تغییر دادن تنظیمات ماوس

گزینه Switch primary and secondary buttons را انتخاب كنید تا كادر دكمه های چپ و راست با هم عوض شود. این گزینه برای كسانی خوب است كه با دست چپ از ماوس استفاده می كنند.

سرعت جفت كلیكها را تنظیم كنید

تغییر دادن تنظیمات ماوس

سرعت جفت كلیك یعنی دو كلیك ماوس چقدر بهم نزدیك باشند كه ویندوز آن را جفت كلیك در نظر بگیرد نه دو تا كلیك ماوس تكی. برای تنظیم سرعت جفت كلیكها، كنترل آن را با دكمه چپ ماوس دراگ كنید و بعد با جفت كلیك كردن روی آیكون فولدر در ناحیه تست، آن را تست كنید.

سرعت اشاره گر را تنظیم كنید

تغییر دادن تنظیمات ماوس

با كلیك كردن رو زبانه Pointer Options، به صفحه این زبانه بروید. در اینجا می توانید چندگزینه كه درباره طرز حركت اشاره گر ماوس است را تنظیم كنید. با دراگ كردن كنترل Motion می توانید تعیین كنید كه وقتی ماوس را حركت می دهید، اشاره گر با چه سرعتی بر روی صفحه حركت كند. با كلیك كردن روی دكمه Apply می توانید بدون بسته شدن كادر محاوره Mouse Properties، تنظیمات آن را امتحان كنید.

شتاب حركت را فعال كنید

تغییر دادن تنظیمات ماوس

شتاب یعنی این كه وقتی ماوس را سریعتر حركت می دهید، حركت اشاره گرتان شتاب بگیرد. بدون این گزینه با هر سرعتی كه ماوس تان را حركت بدهید، اشاره گر با یك سرعت حركت می كند. معمولاًُ می خواهیم این گزینه فعال باشد تا ماوس با هر سرعتی كه بر روی میز حركت می دهیم اشاره گر با همان سرعت بر روی صفحه حركت كند. اما گاهی اوقات وقتی این گزینه فعال است ممكن متوجه شوید كه شاره گر ماوس خیلی سریع حركت می كند یا غیر عادی عمل می كند.

پرش به پیش فرض

تغییر دادن تنظیمات ماوس

معمولاً وقتی كادر محاوره جدیدی باز می شود، اشاره گر ماوس در همان جایی كه بوده است باقی می ماند. برای انجام كار مورد نظرتان باید آن را به دكمه های روی كادر محاوره منتقل كنید. وقتی گزینه Snap to فعال باشد، اشاره گر ماوس بطور خودكار به دكمه پیش فرض (معمولاً Ok, No, Yesیا Cancel) پرش می كند.