تبیان، دستیار زندگی
تغییر دادن ظاهر رومیزی واقعاً می تواند روی نحوه كار شما تاثیر بگذارد. ویندوز به شما اجازه می دهد كه رنگهای بكار رفته در پس زمینه رومیزی، اجزاء پنجره ها و حتی منوها را ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تغییر دادن ظاهر رومیزی

تغییر دادن ظاهر رومیزی واقعاً می تواند روی نحوه كار شما تاثیر بگذارد. ویندوز به شما اجازه می دهد كه رنگهای بكار رفته در پس زمینه رومیزی، اجزاء پنجره ها و حتی منوها را تغییر دهید، اگر خواند متن روی صفحه نمایش برایتان دشوار است، می توانید اندازه فونت نمایشی را تغییر دهید. اگر از نوازهای عنوان آبی در كادرهای محاوره خوشتان نمی آید، می توانید رنگ آن عنصر را نیز تغییر دهید.

Display Properties را باز كنید

تغییر دادن ظاهر رومیزی

در یك جای خالی از رومیزی كلیك راست كنید و فرمان Properties را از منوی میانبر انتخاب كنید. كادر محاوره Display Properties باز می شود.

به زبانه Appearance بروید

تغییر دادن ظاهر رومیزی

برای رفتن به زبانه Appearance، بر روی این زبانه كلیك كنید.

یك سبك برای پنجره ها و دكمه ها انتخاب كنید

تغییر دادن ظاهر رومیزی

ویندوز، دو سبك برای پنجره ها و دكمه ها دارد. Windows XP Style از پنجره ها گوشه گرد و دكمه های جدید استفاده می كند. Windows Classic Style از پنجره ها و دكمه هایی استفاده می كند كه شبیه به نسخه های قبلی ویندوز هستند. اگر از سبك Windows Classic استفاده كنید، با دكمه Advanced می توانید رنگهای عناصر مختلف پنجره را تعیین كنید. اگر از سبكWindows XP استفاده كنید، دكمه Advanced را نخواهید داشت.

یك طرح رنگ جدید انتخاب كنید

تغییر دادن ظاهر رومیزی

اگر از سبك Windows XP استفاده كنید، فقط چند انتخاب برای طرح رنگ خواهید داشت كه شامل blue (پیش فرض)، Silver, Olive است. اگر از سبك Windows Classic استفاده كنید، تعداد زیادی طرح رنگ از پیش تعریف شده وجود دارد كه می توانید انتخاب كنید. با استفاده از لیست بازشوی Scheme Color، یك طرح را انتخاب كنید. پنجره بالای كادر محاوره طرح رنگ انتخابی شما را نشان می دهد.

اندازه فونت را تنظیم كنید

تغییر دادن ظاهر رومیزی

بعضی از طرحهای رنگ اجازه استفاده از بیش از یك اندازه فونت را هنگام نمایش منوها، متن پنجره و كادرهای محاوره می دهند. با استفاده از لیست بازشوی Font Size، یكی از گزینه هایLarge, Normalیا Extra Large را برای فونت نمایش انتخاب كنید.

كادر محاوره Effects را باز كنید

تغییر دادن ظاهر رومیزی

بر روی Effects دكمه كلیك كنید تا كادر محاوره مجزایی برای تعیین تنظیمات خاص رومیزی باز شود.

تنظیمات Effects را تعیین كنید

تغییر دادن ظاهر رومیزی

بسیاری از جلوه هایی كه می توانید در این كادر محاوره انتخاب كنید، روی سرعتی كه پنجره ها بر روی كامپیوترتان نمایش داده می شوند تاثیر می گذارد. استفاده از جلوه های انتقال برای منوها، نشان دادن محتویات پنجره ها هنگام دراگ كردن آنها و نشان دادن سایه ریز منوها، همگی موجب طولانی تر شدن زمان نمایش پنجره ها بر روی رومیزی می شود. اگر كامپیوترتان كند است این گزینه ها را غیرفعال كنید. دوبار روی Ok كلیك كنید تا هر دو كادر محاصره بسته شود و تنظیمات شما اعمال شود.