تبیان، دستیار زندگی
بهتر است هر چند وقت یكبار كلمه عبور ورودی تان را تغییر دهید تا مبادا كسی به آن دسترسی پیدا كرده باشد. در شبكه هایی كه امنیت بیشتری دارند، اغلب سیاست شركت آن است كه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تغییر دادن كلمه عبور هنگام ورود

بهتر است هر چند وقت یكبار كلمه عبور ورودی تان را تغییر دهید تا مبادا كسی به آن دسترسی پیدا كرده باشد. در شبكه هایی كه امنیت بیشتری دارند، اغلب سیاست شركت آن است كه كاربران باید هر یك یا دو ماه یكبار كلمه عبورشان را تغییر دهند. حتی در بعضی از شبكه های امن تر، سرپرستان كلمات عبور را تغییر می دهند و به كاربران می دهند و به كسی اجازه نمی دهند خودش كلمه عبور انتخاب كند. سیاست شبكه خود را از سرپرست شبكه تان جویا شوید. اگر در یك شبكه خانگی هستید، این كه چند وقت یكبار كلمات عبورتان را تغییر دهید به خودتان بستگی دارد.

پنجره User Accounts را باز كنید

تغییر دادن كلمه عبور هنگام ورود

پنجره كنترل پانل را باز كنید و روی آیكون User Accounts جفت كلیك كنید تا پنجرهUser Accounts باز شود.

یك حساب را برای تغییر انتخاب كنید

تغییر دادن كلمه عبور هنگام ورود

بر روی حسابی كه می خواهید كلمه عبور آن را تغییر دهید كلیك كنید.

بر روی Change My Password كلیك كنید

تغییر دادن كلمه عبور هنگام ورود

در میان لیست گزینه هایی كه برای كنترل كردن حساب كاربری انتخاب شده وجود دارد، بر روی لینك Change My Password كلیك كنید.

كلمه عبور فعلی تان را تایپ كنید

تغییر دادن كلمه عبور هنگام ورود

برای اطمینان از این كه حق تغییر دادن كلمه علور را دارید. باید كلمه عبور فعلی تان را وارد كنید. كلمه عبور فعلی تان را درون كادر متن Current Password Type your تایپ كنید.

كلمه عبور جدید را تایپ و تایید كنید

تغییر دادن كلمه عبور هنگام ورود

كلمه عبور جدیدتان را در كادر Type a new password تایپ كنید و سپس آن را مجدداً در كادر Type the new password again to confirm تایپ كنید. بر روی دكمه Change Password كلیك كنید تا كلمه عبور جدید جایگزین قبلی شود. شما به صفحه ای كه حاوی گزینه های كنترل حساب است بر می گردید (در مرحله 3 نشان داده شده است).

 *توجه*

مسایل امنیتی كلمه عبور

برای حداكثر امنیت، كلمه عبورتان را هر جایی یادداشت نكنید و هیچگاه آن را به كسی نگویید. شما باید كلمه عبورتان را چند وقت یكبار تغییر دهید تا مبادا كشف شده باشد. اگر سرپرست شبكه كلمه عبوری را به شما داد، آن را بخاطر بسپارید و كاغذی كه روی آن نوشته شده را از بین ببرید.

انتخاب كلمه عبور

هرگز از اسامی، تاریخها یا واژه هایی كه احتمال دارد در فرهنگ لغت وجود داشته باشد كلمه عبور درست نكنید. اگر بخاطر سپردن كلمات عبور مرموزی كه مملو از كاراكترهای بزرگ و كوچك و اعداد هستند برایتان دشوار است، می توانید كلمه عبوری ایجاد كنید كه هم ایمن باشد و بخاطر سپردن آن آسان باشد. یك راه این است كه دو كلمه چهار حرفی در نظر بگیرید و آنها را با یك عدد دو رقمی بهم بچسبانید. برای مثال Lion72dunk بخاطر سپردن آن آسان و حدس زدن آن تقریباً غیرممكن است. همچنین می توانید یك كلمه هفت یا هشت حرفی كه بخاطر سپردن آن آسان باشد در نظر بگیرید. سپس به جای تایپ خود كلمه، كاراكترهایی كه در طرف راست بالای كاراكترهای آن كلمه در صفحه كلید قرار دارند را تایپ كنید. به این طریق كلمه مثل Astronomy كه حدس زدن آن آسان است به Qw549h9j6 تبدیل می شود. درباره تدابیر انتخاب كلمه عبور در شبكه خود از سرپرست آن سوال كنید.